{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.513 visninger | Oprettet:

Katja S
Katja S
Tilmeldt:
18. jan 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Hjælp, min kat vækker mig om natten {{forumTopicSubject}}

Min kat slikker mig i hovedet om natten. Det er træls fordi det vækker mig og jeg derfor ikke får en ordentlig søvn.

Er der nogen der kan kende dette problem og måske kan give mig et godt trick, til at lære ham at stoppe med det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp, min kat vækker mig om natten
  • #1   3. sep 2014 Du har 2 muligheder...

    1. luk døren til soveværelset, så katten ikke er i soveværelset om natten sammen med dig..

    2. sørg for at lade være med at give katten opmærksomhed når den vækker dig, altså ignorer den, så vil den langsomt finde ud af at den ikke får opmærksomhed ved at slikke dig, og dermed vil den finde på noget selv og lade dig være..
    Hvis man først giver en kat opmærksomhed om natten når den vækker en, så vil den fortsætte igen og igen..


  • #2   3. sep 2014 hvor gammel er katten? er det noget nyt den er begyndt på eller hvad?

    oftes er det noget som den begynder på, fordi den vil have opmærksomhed. I starten er det oftes meget sjovt, men bliver hurtigt til en plage i stedet for

    jeg har 17 rovdyr som går hvor de vil, og de har alle lært at man gerne må lege om natten men vi mennesker sover altså. Så må de bare lege sammen eller gå i seng. Og det har indtil nu ikke været noget problem at lærer dem.
    Ærlig talt så hører jeg dem faktisk aldrig med mindre der er en som kaster op, eller de slås.


  • #5   6. sep 2014 Smør chiliolie eller noget i hovedet, som katten ikke kan lide ;-).

    Ellers så stemmer jeg for Heidis forslag 2 med ikke at reagere på katten når den vækker dig.


  • Katja S
    Katja S Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #6   7. sep 2014 Tak for de gode svar.
    Han er ikke så gammel, ca 20 uger.
    Jeg vil prøve at ignorer ham


  • #7   15. sep 2014 Hej hej

    Selvom tråden ikke er super ny, er jeg interesseret i, hvordan det er gået med at ignorere katten og om det har hjulpet? Jeg har læst en del tråde herinde om emnet, men jeg mangler stadig selv råd.

    Vi har et lignende problem med vores hystade af en hunkat på 2 år. Hun er godt nok sød og stille hele natten og sover enten i fodenden eller andet sted i huset, men kl 5.30 hver morgen starter hun en pive-koncert uden lige. Hun hopper op i sengen (hvad hun ellers gerne må) eller går rundt i soveværelset, og så miaver hun helt ubegribeligt. I starten troede hun ville ud (hun er udekat), men hvis vi lukker hende ud går der 15 min., så starter pive-koncerten igen - denne gang bare udenfor vores vinduer.

    Vi synes, vi har prøvet alt: Vi har ignoreret hende og været meget standhaftige. Vi har også prøvet at lukke døren til værelset - også uden succes. Hun miaver stadig HØJT smiley

    Er hun bare tungnem siden hun ikke kan forstå budskabet? Eller er hun bare mere stædig/udholdende end os? smiley

    God råd modtages!

    Mvh LuMe


  • #8   15. sep 2014 Hun er sandsynligvis blot mere standhaftig end jer smiley
    Hun har jo opdaget at koncerten giver hende det hun ønsker - opmærksomhed smiley


  • #9   16. sep 2014 LuMe

    Måske hun er sulten ?
    Har du prøvet at give hende noget vådfoder, når hun starter den koncert der, for det virker jo ikke til at der er fordi hun vil ud.
    Hvis det nu er det der skal til, så kan en foderautomat jo bruges, så du ikke skal så tidligt op smiley


  • #10   16. sep 2014 Tak for jeres svar!

    Jeg glemte at skrive, at det ikke er fordi hun er sulten. Hun har fri adgang til tørfoder og vi har også prøvet at fodre hende med vådfoder. Det stopper ikke hendes lydshow, desværre... Vi tror, hun bare gerne vil have opmærksomhed, men det er nu stadig ret irriterende. Vi må vel bare blive ved at ignorere hende.

    Er der nogle der har erfaringer med at jeres kat var mere standhaftig end jer?? smiley


Kommentér på:
Hjælp, min kat vækker mig om natten

Annonce