{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.507 visninger | Oprettet:

hjælp til et par forskellige spørgsmål {{forumTopicSubject}}

jeg har nogle forskellige spørgsmål som jeg lige har brug for lidt hjælp til

1: vi er flyttet for 2½ mdr siden, og har nu fået et 2-planshus. jeg har valgt at have 4 bakker på 1.salen, da det var der kattene var i starten. har 2 i stueplan + 1 i løbegården. de bliver alle renset flere gange om dagen, og især dem på 1. salen bliver ikke brugt ret meget om dagen.
nu har jeg så lige fået et problem. Sille, som aldrig tidligere har været urenlig, er begyndt at bruge gulvet i gangen, i stueplan, hvis fruen ikke mener at bakkerne er rene nok. For er de lige renset så er hun først for. Og det er nu så slemt at der slet ikke må være noget i bakken.
Hun gider ikke at gå ovenpå om dagen - kun om aftenen/natten for at bruge dem oven på

det skal lige siges at jeg på hver etage har 1 af de helt store bakker. og vil have en mere på stueplan

men hvad kan jeg ellers gøre? hun har været flyttet før uden problemer, og ser ud til at trives bedre her end før. Er ikke så sur mere som hun ellers har været.

2: LOPPER!! som sagt så er vi flyttet til et nyt hus. Tidligere ejere havde ikke dyr (dyr koster penge, og dem vil vi ikke bruge) og har haft huset i 10 år. De har så hellere ikke brugt penge på at få skiftet tæpper - så min 1 gulvtæppe er meget gammelt (pæn måde så er det orange og brunt - så gæt selv årgang)
vi har tidligere haft lidt problemer med lopper, men det var ved at være under kontrol - langt om længe
men efter vi er flyttet er det gået helt amok. nu har vi mega mange af de bæster.

Kan de virkelig have siddet i tæpperne? eller hvor har vi fået dem fra. jeg har ikke købt brugte ting til dem. i løbegården har der måske gået en ræv - vi har flere ræve i området og de går rundt omkring i vores have. kattene går kun i løbegården og så inde

3: hvad gør man ved en kat, som mener at man skal spise bræk?
han har altid gjort det, men det er da ulækkert. vi forsøger da at tørre det op, men nogle gange snyder de os, og vi opdager det måske ikke lige den første time


nogle gode forslag ?

Men jeg vil så sige at vores flytning faktisk har givet os nogle meget bedre og roligere misser. De slapper meget mere af. nok mest fordi vi selv gør det (havde en dum udlejere - og et hus med skimmelsvamp). Vi kan ses forskel på deres pels efter at vi er kommet væk fra svampen. heldigvis til den gode side


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp til et par forskellige spørgsmål
  • #1   16. sep 2014 Vi har 5 kasser i stueplan og 1 på 1. salen.

    Vores katte er mest, hvor vi er, så derfor er der flest kasser i stueplan. Den ovenpå bliver ikke ret ofte brugt. Måske skulle du have flere i stueplan?

    Jeg drypper altid mine katte med Advantage, og da jeg gør det ret konsekvent, har vi stort set aldrig lopper. Dvs. her sidst fik vi dog nogle bæster ind, da der gik lidt mere end 4 uger.

    Mht. det sidste. Det er der også nogle af mine, der gør. Og jeg tror desværre ikke, at der er så meget at gøre ved det, andet end man fjerner det hurtigt, når man er hjemme.


  • #2   16. sep 2014 jeg vil prøve med advantage. Mit problem er bare at de så gerne vil vaske hinanden, at man er lidt bange for at de blvier syge af det.
    men det er jo ikke itl at holde ud.

    problemet med stueplan er at vi ikke har så meget plads. jeg har som sagt overvejet at skifte den ene almindelig ud med en stor, så der bliver 2 store + 1 alm. problemet med pladsen er størt til aften. her bliver der nemlig lukket ud til udestuen/løbegården. Men så flytter jeg den store bakke ud i overs gang, så der så står to der ude.
    men hun er godt nok dum. Men på den anden side, så kan man altså godt se på hende når hun skal. det er så bare nogle gange at vi ikke lige er inde eller hjemme.
    men det sjovt at hun er begyndt på det. For jeg har faktisk i alt den tid jeg har haft hende, faktisk haft en bakke mindre end jeg har nu.


  • #3   16. sep 2014 Katte er nogle gange ret specielle. smiley

  • #6   16. sep 2014 Jeg tror da helt klart jeg ville flytte en af kasserne ned i stueplan, evt. der hvor hun gør det i gangen (osse selv om der måske ikke lige er plads til det) og når hun så forhåbentligt bruger den, så kan den jo flyttes lidt af gangen til den når et bedre sted.

    Dengang jeg havde hund og den skulle have de der pipetter i nakken, så klippede vi en finger af en "gummi" hanske, delte hårene, satte fingeren nær huden og dryppede så lige ved fingeren, således at væsken kom så tæt på huden som muligt og ikke ret meget på hårene smiley

    Dejligt at hører at det går godt efter flytningen og at dyrene har det så meget bedre smiley


Kommentér på:
hjælp til et par forskellige spørgsmål

Annonce