{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.162 visninger | Oprettet:

Sammensætte to HANkatte {{forumTopicSubject}}

Hej KG'er

For små 3 uger siden fik jeg min gamle hankat hjem igen. Han er kemisk kastreret nu, men har levet som avlshan i løbegård i 2,5 år. Han har taget omvæltningen SÅ flot! Og er nu en del af flokken her, kun hunden har han skulle vænne sig til, men det går fremad!

På mandag skal han rigtigt kastreres, og det skal Aladdin også (min nuværende avlshan). Planen var jo så at Aladdin snarest skal ind i hjemmet til os andre igen.
Men de har kort set hinanden udenfor, med hegn imellem dem, uden succes! Godt hegnet var der smiley

Men vil høre om nogen herinde har erfaring med dette "forsøg", som kan give mig gode råd?
Min tanke var at tage Aladdin ind, og så holde ham i et rum for sig selv (med en hunmis hos sig) i et par dage. Derefter prøve at bytte om på dem, af et par gange. Og så håbe de kan vænne sig til hinandens lugtende den måde...
Men er der andre gode råd, tages de imod med kyshånd!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sammensætte to HANkatte
  • #2   7. okt 2014 Det er måske en ide Lotte, er bare ikke tryg ved at have Nemo ude endnu, da haven ikke er helt sikret for tiden. Men jeg giver dem tid. Det var mest Nemo der blev gal, og han blev kemisk kastreret i juni, så det er jo længe siden! Er lidt nervøs for om det kan lykkes, men jeg håber sådan!

  • #4   7. okt 2014 Men gætter på du også fik dine kastreret inden de blev HANkatte? For de er begge territorielle her ?? men jeg håber det lykkedes med tiden! Min store drøm er at ligge på sofaen med dem begge to smiley

  • #6   7. okt 2014 Husk nu dine er bimser, jeg har hørt en del fra de gode gamle opdrættere om at de der bimse hanner altså glemmer lidt mindre og tolerer andre tidligere hankatte noget mindre end visse andre racer smiley

    Så jeg ville absolut tage det langsomt, med netdør etc. for hvis de først kommer op og slås, så tror jeg du kan sige farvel til den sammenføring smiley


  • Dixie
    Dixie Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 103
    #7   8. okt 2014 Ditte dine dyr skal efter min mening holdes adskildt i hjemmet, til de har lært hinanden at kende.

    Lad os sige at hver kat får tildelt et halvt hus, herefter skal de bytte, så de er hver anden dag er i den anden kats hushalvdel. På den måde lærer de hinanden at kende, uden at mødes direkte.

    Når de skal fodres, kan det gøres på hver side af et børnegitter, som i starten kan være dækket til, så de kun kan lugte og høre hinanden. Lige så langsomt kan man introducere kattene til hinanden, ved at fjerne tildækningen, og hvis det går godt kan gitteret fjernes.

    Ditte du kan også prøve at google en Amerikansk fyr der hedder Jackson Galaxy. Han er kattenes svar på Dr. Phil, og han har haft dette emne oppe at vende flere gange i sine TV udsendelser.


  • #8   8. okt 2014 Tak for de gode råd Dixie, det var også noget i den retning jeg havde forestillet mig smiley og god ide med at fodre hvor de kan se hinanden, det havde jeg ikke overvejet. Det vil jeg gøre! smiley

  • Dixie
    Dixie Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 103
    #9   9. okt 2014 Ditte, jeg har set Jackson Galaxy gøre børnegitter trikket flere gange - du kan sikkert mærke at jeg er lidt af en fan - men det lader til at virke, og derfor værd at afprøve. Dine katte burde kunne dele den samme plads samtidigt - uden at slås, altså er det med at afprøve alle muligheder.

    Hvis du ikke allerede har det, er det også en god ide at have en omfartsvej til katte. Hermed mener jeg en serie af hylder, møbler og lignende, som kattene kan bevæge sig ad, og samtidigt kan komme op og rundt i højden, og på den måde komme væk fra hinanden - hvis de skulle føle sig utrykke.


  • #10   9. okt 2014 Sådan nogle muligheder har de masser af. Alle skabe er indrettet oppe ovenpå til dem, og har diverse store kradsetræer mm.
    Men til at starte med får de en lille uge helt fra hinanden, indtil de lige er kommet sig over kastrationen. Derefter vil jeg holde dem adskilt, og bytte dem rundt hveranden dag. På den måde kan Aladdin lige vænne sig til indelivet igen, før han skal tage stilling til Nemo direkte. For lugte hinanden kan de jo begge...
    jeg har børnegittere, så det vil blive næste skridt i eksperimentet, og så fodre dem begge lige ved gitteret...


Kommentér på:
Sammensætte to HANkatte

Annonce