{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.644 visninger | Oprettet:

Øv oplevelse... {{forumTopicSubject}}

Sikke en nat... Mine drenge valgte at være i kattegården i nat og sikke en ballade der var uden for. Jeg var oppe flere gange og ude for at se hvem det var der sloges. Hver eneste gang sad Mine drenge og kiggede ned i haven. Jeg så godt naboens kat men kunne ikke få øje på andre. Til morgen ligger den ene af drengene på en afsats og stirrer , han bliver ved med at kigge på det samme sted, han siger intet og rører sig ikke ud af flækken, Jeg begynder at undre mig, da han heller ikke kommer da jeg kalder for morgen mad. Så på med gummistøvler og ned i græsset. Og hvad finder jeg ? En svært skadet trefarvet mor mis med to små levende(knap og nap) killinger og to lidt derfra der er bidt ihjel... De er alle gennemkolde og de små siger ikke engang noget da jeg samler dem op... Jeg suser ind og finder en transport kasse, får bakset mormis der er mærkelig løs i det ene bagben, bløder fra næsen og ud af munden. De to slatne killinger ned i kassen jeg har foret med håndklæder... Og suser alt min lille bil kan holde til dyrlægen, Jeg ringer til ham på vej derover og beder dem være klar.Da jeg kommer derover, og ffår mormissen ud af kassen begynder hun af pibe når hun trækker vejret, hun kigger kort på mig og så holder hun op med at trække vejret... Vi får kigget på de små killinger, vil gætte på de er 5-7 uger gamle, deres rectale temperatur er 27 grader. Jeg vælger at betale for aflivning af de to. De to andre der er døde har henholdsvis blød ved halsen og blod fra en op bidt mave.
Sikke en møg start på dagen !

Jeg tror mor mis har været i gang med at flytte rundt på familien og er rendt ind i naboens kat der kun kan lide sig selv, de er kommet op og slås ( det hørte jeg jo) og i et forsøg på at få ham væk fra killingerne er hun løbet over vejen og blevet ramt af en bil. Hun har så kæmpet sig tilbage til killingerne.

På vej hjem fra dyrlægen, kørte jeg forbi gården der ligger tættest herpå og spurgte om de havde en kat der så sådan ud og havde killinger, det har(havde) de, den har bare 6 killinger... Jeg har fortalt dem hvad der er sket. Og de sagde, Ja jeg havde selv bare skudt den, hvis hun var kommet her sådan. Og jeg havde også tænkt mig at aflive killingerne... Bla bla (idiot tænkte jeg)

Nu ved jeg der er to små killinger som mangler deres mor, formentlig et sted her i nærheden og jeg føler mig totalt magtesløs. Sætter jeg mad ud kommer naboens kat helt sikkert, gør jeg ikke risikerer jeg de går en meget kold og sulten død i møde.

Tror i de små kan finde tilbage til gården eller tror i som jeg gør at de ligger og putter sig et sted og afventer mor ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Øv oplevelse...
  • #1   10. nov 2014 Ihhh øv for en oplevelse smiley :'( smiley :'( smiley :'( smiley

    Hvor er det trist at de skulle få sådan en ende, og hvor bliver man gal af sådan en holdning som ejer havde(har) smiley >:( smiley >:( smiley

    Puhhhh hvad gør du nu, ja det er skisme svært for jeg tror som du at hvis de 2 sidste er i live så ligger de et sted og trygger sig, det har mismor jo fortalt dem at de skulle, men tænker så også at når de har en størrelse som de har, så vil de når de bliver sultne nok, måske begynde at forsøge at finde mad selv, men problemet er jo hvor har hun gemt dem???

    Hun kan jo både have gemt dem lige i nærheden af hvor du fandt de andre, altså et sted i nærheden af din grund eller på din grund, men hun kan også have efterladt dem hjemme hvor hun bor eller et sted midt imellem..

    Jeg tror hvis jeg var dig så ville jeg gå lidt på opdagelse på din grund og omkring den (det kommer lidt an på hvordan du bor) kig i buske og krat lyt efter bevægelses lyde og lad være med at larme for meget..

    Det afhænger jo også af hvor menneskevant de er om de overhovedet vil komme frem og er til at fange..

    Igen øv øv øv tænk at nogen er så uansvarlige, hvis han ville aflive de killinger hvorfor filan har han så ikke gjort det da de var små, i hvert fald størstedelen af dem smiley :'( smiley smiley


  • #2   10. nov 2014 Øv hvor træls for dig smiley
    Ejerne burde f.... ikke have lov til at have katte, for han havde vel tænkt sig at skyde dem selv smiley
    Er det også hans hankat ? Hvis det er, så burde du sende regningen til ham !!!
    (Eller indfange han hankat og så få den kastreret - thi hi - nå nej )


  • #3   10. nov 2014 smiley smiley smiley Hvor er det bare trist smiley jeg ville også lede. Gå ud og lytte om jeg kunne høre dem kalde... For pokker hvor findes der alt for mange syge mennesker der ikke burde have dyr smiley arme killinger... Håber virkelig at de klarer sig smiley sikken en grim oplevelse og start på dagen!

  • #4   10. nov 2014 Kæmpe skulderklap til dig Anette. Og gårdmanden skulle have et kæmpe los et helt bestemt sted. Og hvor er det trist med de sidste 2 killinger.

  • #5   10. nov 2014 Lige i løgposen!!!! smiley

  • #6   10. nov 2014 Ja Anette du skal bestemt have et stort skulderklap for din indsats, du hjalp hvor der var behov og handlede instinktivt..

    Og kan kun stemme enig med både Kirch L og Rikke H smiley


  • #8   11. nov 2014 Jo, det kunne sagtens være en ræv. Jeg så og hørte bare kun kattene. Vi har fundet de to sidste killinger. Jeg har givet dem noget dåsemad, noget ad jeg havde og så ligger de på mit varme badeværelse, Jeg kører dem til dyrlægen i morgen. Og så må jeg hjem og gøre badeværelset ren så mine bamser ikke bliver smittet med noget.


    Tak for de søde og opbakkende ord...

    I har ret, det er træls at betale og uretfærdigt, men jeg kan heller ikke bare se til...


  • #9   11. nov 2014 Forresten,- de er ganske tamme. Der er også børn på gården, og de har leget og holdt dem fra nyfødte. Det har mine børn fortalt. Og de kommer også selv hen til mig efter de har fået mad, når altså ikke de sover...

  • #10   11. nov 2014 Åh hvor er det bare godt de ikke skal lide de små pus smiley håber der kan blive fundet et sted til dem så de kan få lov at leve! Sikken en hård start på livet smiley hvor er det godt du fandt dem !

  • #11   11. nov 2014 Hvor er det godt at du fandt dem, måske dyrlægen kan finde en amme og give dem en chance på livet, nu de alligevel er så store..

    Og Jeg syntes det er super flot det du gør for dem smiley


  • #12   11. nov 2014 Du kunne måske for resten også prøve at ringe til hittekilling.dk og høre om de kunne hjælpe..

  • #13   11. nov 2014 Opdatering. Vi var ved dyrlægen kl 10. De har alligevel pevet en del efter de kom ind og fik mad. Jeg talte med dyrlægen om amme, han ville godt lade sin sygeplejerske passe dem til jeg havde fundet en løsning, Jeg skulle betale pensionen, ( opbevaring i et bur om dagen på hospitalet) for mælken og mad, og så skulle vi aftale en fast pris som hun skulle have for at stå op om natten.
    - Det vil jeg ikke gøre for katte jeg ikke selv har sat i verden.
    - Jeg kunne også tage dem med og passe dem selv, det ville jeg heller ikke. Jeg vil ikke risikerer at få sygdomme ind fordi andre mennesker ikke kan finde ud af at neutraliserer deres katte.

    De var super søde men også nogle små skvat. Min holdning er generelt at der er alt for mange katte i DK . Alt for mange der tåber kampen og får nogle liv som er noget møg.
    Jeg trak stikket ud for de to små, og valgte at de, trods prisen stiger, skulle bedøves og så aflives. Nogen vil måske syntes at jeg er hård og det er forkert. Men jeg står inde for mit valg.

    Jeg var forbi gården efterfølgende og tale med manden. Han smilte bare og sagde fint, Jeg havde også selv aflivet dem, endten med gas okker skudt dem. Men børnene syntes stadig de var sjove at lege med indimellem. Men at det helt sikkert ville ændre sig når den næste kat kom med killinger, og jeg måtte jo sagtens kunne forstå at de ikke bare kun beholde alle de killinger og katte der kom til, Jeg svarede at jeg godt forstod de ikke bare kunne beholde alt det der kom til, men at jeg ikke forstod at man så ikke gjorde noget for at stoppe at det kom flere til ved at neutraliserer. Svaret var at det kostede penge og at det gjorde de heller ikke på den næste gård og så ville kattene derfra bare komme og få killinger.... Det er op ad bakke, så jeg gik igen. Med min dyrlæge regning... Jeg syntes ikke det er fedt at tage livet fra dyr, men jeg tror på jeg har valgt det rigtige...


  • #14   11. nov 2014 Jeg syntes det er helt i orden at du valgte at aflive dem, du ved jo heller ikke hvilken sundhedsstand de var i og igen det var sådan set ikke dit ansvar, så rigtig flot at du alligevel tog ansvaret for en tumpet nabo..

    Du kunne evt næste gang du støder på ham informere om at hvis han er landmand så kan han trække udgiften ved både dyrlæge og foder fra også på katte, fordi man når man driver landbrug rent faktisk anser katte som nyttedyr og altså en del af "virksomheden" ergo det kommer ikke til at koste ham en krone at neutralisere..
    (og hvis du ikke gider informere ham så forstår jeg det godt)

    Han har desværre den gennerelle holdning som man ser og hører blandt landmænd, og de er desværre en stor del af grunden til katte-bestanden er i overflod samt indavl smiley


  • #15   11. nov 2014 Tomlen op for dig smiley

  • #16   11. nov 2014 Det tror jeg at jeg vil prøve at nævne for ham, Heidi N...

  • #17   11. nov 2014 Du gjorde det der var det rigtige for dig. Dejligt de ikke skulle lide nød smiley det er det vigtigste!

Kommentér på:
Øv oplevelse...

Annonce