{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.037 visninger | Oprettet:

Bange kat {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen.

Jeg har fået mig en smuk smuk Maincoon for godt og vel en uge siden.
Men hun er simpelthen SÅ bange.
Min lejlighed er i 2 plan hvor jeg ikke rigtig opholder mig ovenpå til daglig. Der ligger hun dag og nat.
Jeg går op til hende en 3-4 gange om dagen. Sætter mig bare på gulvet og snakker sødt til hende. Bruger Jackson Galaxy´s blinke metode på hende, og hun virker også til og reagere positivt på den. Men kommer jeg for tæt på så hvæser hun og slår ud efter mig.
Hun er vitterligt så bange at hun sidder og ryster voldsomt.

Jeg har god kontakt med dem jeg købte hende af, og de infomere mig om at da de hentede hende som killing brugte hun de første 3 uger på og gemme sig.
Men årene har hun så udviklet sig sådan at hun gerne snakker med folk der bor i hjemmet. Men fremmede mennesker skal IKKE komme tæt på hende, da hun så bliver meget gal og hvæser af dem.
Hun er en stor kat på 6½ kg, Så det kan godt se pænt skræmmende ud når hun sidder og hvæser af en.

Men jeg er ved og være udtømt for ideer.
Skal jeg bare fortsætte som jeg gør og give det tid?

Jeg er lidt nervøs for at hun måske har en "mental" brist.

Hvad er jeres vurdering?
Lidt info.
Hun er lige under 3 år gammel. Er steriliseret og med stamtavle. Og har altid været indekat.
De skulle af med hende fordi de havde fået en baby.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bange kat
  • #2   4. maj 2015 Ja du skal fortsætte din tålmodige tilgang, du gør det fint.
    Med tålmodighed og mad hun kan lide skal det nok gå fremad.
    Kan hun lide vådkost? Så ville jeg have faste tider hvor det kommer frem og sørge for, at hun kan se dig side i den anden ende af rummet, og måske tættere på efterhånden, men ideen er, at hun ser det er dig som fodre smiley


  • #3   4. maj 2015 Tag nogle godbidder med derop, når du går op og sætter dig ved hende.
    Så vær gang hun er positiv, så giv en godbid og ros hende.


  • #4   4. maj 2015 **Men kommer jeg for tæt på så hvæser hun og slår ud efter mig.
    Hun er vitterligt så bange at hun sidder og ryster voldsomt. **

    Det synes jeg altså lyder skidt smiley Hvordan var hun, da du besøgte hende i hendes tidligere hjem?

    Jeg håber hun bliver tryg ved dig rimeligt hurtigt, også fordi hendes pels vel kræver minimum ugentlig pleje. Hvis der går lang tid, og du stadig ikke kan komme til hende, så synes jeg det vil være en god ide, hvis tidligere ejer kommer på besøg med børste og kam.

    Så vidt jeg husker, har du hund - er hun hundevant?
    Du havde også en anden kat, men jeg går næsten ud fra at hun er væk nu, eller?...


  • #5   4. maj 2015 A.P
    Har haft alt fra vådfoder til kødpålæg med op til hende. Hun rør det ikke. Heller ikke når jeg ikke er der.

    Tinka

    Der kunne jeg heller ikke komme til hende. De sagde at sådan var hun overfor fremmede. De sagde at hun førhen først var stoppet med at hvæse af fremmede når hun havde kendt dem i en uges tid.

    De sagde at hun var rigtig dygtig til og holde hendes pels selv.
    Så tror ikke det bliver et problem her i starten.
    Vil selvfølgelig børste hende når hun er faldet mere til ro (hvis hun falder til ro)
    Og tror ikke at de tidligere ejere vil kommer og gøre det da de bor 150 km væk.

    Hun har aldrig mødt hund. Men da hun blev lukket ud af transporteren da vi kom hjem, kiggede hun bare på hunden og var temmelig ligeglad. Der gik ca 5 min så havde hun fundet vej ovenpå. Og der har hun så siddet siden.

    Tænkte at hun nok bare skulle bruge nogle dage og ville udforske om natten når jeg sov.
    Men det tog jeg desværre fejl af.


  • #7   4. maj 2015 Felliway, det er værd at prøve.

    At katten ikke gider godbidder behøver ikke skyldes stress. Min mormors tidligere internat kat, perlen. Han gad kun sit tørfoder. End ikke en reje ville han ha..til nøds mener jeg at lidt kylling gled ned, men tørfoderet var det han helst ville ha.

    Giv tid tid tid og liiidt mere tid.

    Det er kun en uge siden du fik hende hjem.

    Lidt svært at hun aldrig har været vant til hund, muligt hun ikke 'så den' men måske det var hendes forsvar over for et dyr hun ikke kender


    bed besøgende om ikke at opsøge eller røre hende, når i når dertil.
    Perlen forsvandt altid oven på ved gæster. Det accepterede vi, han var dog ikke skræmt. Jeg kunne godt gp oven på og kæle med ham.

    Hvor er hunden om natten? Hun udforsker næppe noget som helst hvis hun kan løbe ind i hunden, et dyr hun ikke er vant til eller forstår.

    Hvor er hun dog smuk, dejlig pels og sikke øjne smiley smiley


  • #8   4. maj 2015 Nåja, det er svært, men prøv så vidt muligt at undgå at hun hvæser af dig, det er lig med du har overskredet hendes grænse...

  • #9   4. maj 2015 Hunden sover i soveværelset sammen med mig om natten.


  • #10   4. maj 2015 Er døren lukket?

  • #11   5. maj 2015 1 uger.....
    det er jo ingenting, når det er en voksen kat
    tag det med ro, og så forsætter du bare med det du gør
    det kan tage et par uger, nogle katte har brug for et godt stykke tid til at vænne sig til det nye. Så en uge er ikke lang tid. det var noget andet hvis det var en killing. de har somregle hurtig glemt hvorfor man er bange.

    du kan evt komme dr bach nødhjælp i hendes vand, bare for at tage det værste angst fra hende.

    jeg ville nok bruge noget mere tid hos hende. det er for nemt for hende bare at smutte ovenpå hvor hun kan være i fred. Ikke at du skal tvinge hende til noget, men hun har det lidt for nemt med at gemme sig. det er også noget at jackson arbejder meget med. Nemlig at de ikke må gå og gemme sig under fx senge mm.


  • #12   5. maj 2015 Jeg prøvede at slå Jackson Galaxy metoden op, men fik ikke held med det,
    Er der nogen der vil oplyse mig. Undskyld Chaos at jeg bryder emnet, men jeg er nysgerrig, Og er nybegynder med katte.


  • #13   5. maj 2015 Prøv at se på Youtube

    https://www.youtube.com/results?search_query=jackson+galaxy


  • #14   5. maj 2015 Tålmodighed er vejen frem smiley Da vi fik Bella (vildkat) gik der en uge før hun kom ud fra sengen. Der gik to måneder før vi måtte røre hende sådan rigtigt og der gik 3-4 fire måneder før hun lå på sofaen med os. Det tager enormt lang tid, men måden du gør det på er rigtig. Vi kiggede også til hende under sengen cirka fire gange om dagen, vi forsøgte ikke at røre hende, vi gjorde hende bare opmærksom på at vi ikke var farlige.
    Hun er dog stadig MEGET sky overfor fremmede og det er vi ikke sikre på går over, men sådan er det bare og det har vi vænnet os til.


  • #15   5. maj 2015 Jeg forstår ikke, hvorfor du har valgt at tage en kat med det temperament :-S (forstår så heller ikke, at tidligere ejer har valgt at sende katten til nyt hjem).
    Det kan godt være, at jeg er for negativ, men jeg synes bare, det lyder til at hun er alt for bange smiley , og jeg synes ikke det er rimeligt, hvis hun skal leve i angst i månedsvis.
    Hvis du har tænkt dig at beholde hende, så giv hende i hvert fald noget calm-foder eller calm-kosttilskud.
    Men spiser hun overhovedet noget?


  • #16   5. maj 2015 Det er sørgeligt - mest for katten. Sælger har valgt den nemme og billige måde.

    Ja det er synd for katten - nu er det synd for både katten og dig ....


  • #17   5. maj 2015 Noget nyt?

  • #18   6. maj 2015 Anja

    Jeg har sovet oppe ved hende i 2 dage nu.
    Jeg kan stadig ikke snakke med hende. Men nu ryster hun ikke hver gang hun ser mig.


  • #19   6. maj 2015 Det er fremskridt, godt at høre smiley

  • #20   6. maj 2015 Uha. Endnu et fremskridt. Hun snuser til min hånd. Hun hvæser stadig, meeeeeen hun var kæle. Godt nok var det et stol Der var genstand for hendes kærlighed.
    Men det tyder da på at hun er ved og føle sig bedre tilpas.

    SKØØØØNT smiley :) smiley :) smiley


  • #21   6. maj 2015 Hej... Jeg har oplevet flere voksne katte, som er blevet flyttet af den ene eller anden grund. Det kan tage rigtig lang til, helt op til år før de fungere perfekt. Jeg har kun erfaring med at det har været hun katte der har været svære at flytte. De første 6 mdr har været de sværeste og herefter er det gået hurtigt frem ad.

    Fx Jeg købte en voksen avls hunkat hjem fra Sverige. Hun var en smuk kat, som ikke havde haft de forhold som jeg ville have budt hende hvis hun havde boet her fra killing. Hun flyttede her hjem, med en stille intro. Hun boede på badeværelset, ca 25m2 med alt udstyr og de nødvendige redskaber der nu behøves. Efter de første par dage med indtryk fra nye mennesker og lugte, blev hun introduceret til resten af huset og herefter flokken. Efter 6 mdr sov hun med min datter og ellers gemte hun sig dagen lang. Det ændrede sig ikke og da hun havde boet her i ca 10 mdr tog jeg beslutningen om at hun ikke havde sind til avl efter min mening. Derfor blev hun steriliseret og flyttede ud af min varetægt. Hun flyttede ned til min veninde, med aftale om at trivsel kom i første række. Og blev damen ikke bedre, skulle hun aflives, da hun så ikke ville kunne blive normalt fungerende pga opvæksten i Sverige.
    Planen var hun fik "sit eget" værelse. Et rim med mad og bakke + div og retten til at være sig selv. Her var kun kontakt omkring maden, med kæl og ros. Da hun fandt ud af det, og hun kunne løbe tilbage til sit værelse. Blev hun stille og roligt mere nysgerrig og opsøgende. De første 6 mdr var også længe her... Nu ca 1 år og 3 mdr efter fungere hun som en normal kæle Kat. Pointen i det lange indlæg er at det tager , kan tage, rigtig lang tid....


Kommentér på:
Bange kat

Annonce