{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.302 visninger | Oprettet:

klaus v
klaus v
Tilmeldt:
10. okt 2011
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 27

Søger en Houdini udbrudssikker sele til vores Maine Coon katte :)? {{forumTopicSubject}}

Hej og god sommer til jer alle.
Jeg har 3 Maine Coon hankatte og har lavet en løbeline i vores have så de kan komme ud og hygge sig det dette fantastiske sommervejr smiley
Problemet er at især den ene er så smart at han når linen ikke kan komme længere, vender sig om og får trukket hele selen over ham. Det ser drabeligt ud og han ligner en der er ved at hænge sig selv, men ud kommer han. Har prøvet en hunde/valmesele nu fra Maxi Zoo, men det samme gør sig gældende. Kan dog holde ham i selen hvis den bliver løftet op omkring skulderne, men så har han problemer med at gå og det er synd.
Er det ikke muligt at få en sele hvor alle fire ben skal igennem fremfor kun forbenene? Den mindste af de 3 katte er også smuttet ud. Heldigvis har ingen af dem travlt med at komme væk smiley Men det ville dog være skønt man kan sidde på terassen uden at skulle rejse sig hvert andet minut for at se om de er kommet ud og smuttet videre.
Nogen gode seler i kan anbefale?
På forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Søger en Houdini udbrudssikker sele til vores Maine Coon katte :)?
  • klaus v
    klaus v Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 27
    #2   20. jul 2015 Perfekt. tror lige det er sådan en vi skal bruge. Mærkeligt vi ikke har kunnet finde sådan en ved de dyrehandler vi har i Hjørring? Men tak for det hurtige svar.

  • klaus v
    klaus v Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 27
    #3   20. jul 2015 Æhhh kan se det er sådan nogen vi har. 3 forskellige har vi endda. Hvis det du mener med en H sele er sådan en som den her http://www.petworld.dk/liner-seler--halsbaand-3239/trixie-xl-kattesele-med-line
    Den kan han altså sagtens smutte ud af. Den er så meget spændt på ryggen af ham at han faktisk ikke vil gå for den sidder trælst på hans skuldre?


  • klaus v
    klaus v Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 27
    #4   20. jul 2015 Skriver lige igen for kan se at de seler vi har ligner en H sele men er alligevel ikke ens for mangler den ene strop under maven, så dem må vi hellere prøve. En ide om hvordan man finder den rigtige størrelse og evt hvor

  • celina L
    celina L Tilmeldt:
    okt 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 9
    #5   20. jul 2015 Man kan for det meste indspænde i størrelsen men der er sefølig til lille kat mellem kat eller stor kat. (Regner jeg med da dette er der til kanin) man indspænde seler ved hals remmen og under remmen smiley

  • #7   20. jul 2015 denne skulle være rigtig god

    http://annk-butik.dk/halsband.html


  • #8   20. jul 2015 Come With Me selen fra Ann K's Butik er genial. En kaninsele der dækker kroppen er også god. Sturdiproducts har og så en decideret kattesele - www.mysterycoons.dk forhandler den.

  • #9   21. jul 2015 Kan anbefale indhegning som et langt bedre alternativ.
    www.katteindhegning.dk


  • #10   21. jul 2015 Jeg har også op til flere seler, som min huskat rullede sig ud af smiley
    Men nu har jeg sådan en og den er han ikke kommet ud ag endnu smiley

    http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattetransport/katteseler/480027


  • klaus v
    klaus v Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 27
    #11   21. jul 2015 den fra Zooplus bryder jeg mig ikke om pga det velcro som hænger i deres lange pels. Har haft en da de var mindre.
    Mht indhegning, så har de en lile plads på terassen men de vil jo gerne ud i resten af haven og snuse lidt på græsset. Syntes det kommer til at ligne et fort hvis man skal have hegnet hele haven ind og koster jo også spidsen af en jetjager hvis det skal se nogenlunde pænt ud.
    Tror jeg vil springe ud i den sele come with me smiley


  • klaus v
    klaus v Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 27
    #12   10. aug 2015 fik købt to come with me seler.
    Købte dem på Ann K´s side og må indrømme at hende kan jeg ikke anbefale jer at handle ved. Fik forkert størrelse da hun havde fået et mærke der hed Pluto og har så ikke tjekket om størrelsen var magen til de rigtige Come with me seler og venter nu på 2 uge for at få pengene igen smiley
    Fandt dem heldigvis et andet sted.
    Nå men til selerne. De skal sidde meget stramt, som en handske har jeg fået fortalt af butikken. Alligevel kan vores den tungeste og lidt tykke kasterat komme ud af den. Når de er i deres løbe line i haven, trækker han snoren helt ud til den er stram og bakker og siger en masse lyde, hvor man tror han er ved at tage livet af sig selv, og smutter ud af selen. Nogle gange tage det længere tid end andre men ud det kommer han.??


  • #13   10. aug 2015 Så drop dog ideen, når det tydeligvis ikke dur for katten. Det er da også en bizar - og farlig - ide at have katte ude i løbeline.

  • klaus v
    klaus v Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 27
    #14   10. aug 2015 Kan ikke se det er en farlig og bizar måde. Jeg lader dem sgu da ikke være alene og er da i haven sammen med dem. De to andre hygger sig da fint nok og tuller rundt i haven, men det er da skønt man ved hvor de er.
    Hvis du ikke har noget fornyftigt at sige Tinka, så lad da være med at hverken læse dette indlæg og især lad være med at kommentere, når du alligevel intet konstruktivt har at sige alligevel.


Kommentér på:
Søger en Houdini udbrudssikker sele til vores Maine Coon katte :)?

Annonce