{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.570 visninger | Oprettet:

Dyrlæge og katte stress {{forumTopicSubject}}

Som i nok husker, så stresser Røde enormt og får akut stres mave ( stinkende tynd mave) når han skal transporteres, og har haft det allerede ved tidligere ejer.
Dyrlægen og jeg troede så vi var rigtig smarte, så hun har hentet ham her, og bedøvet ham før han skulle ud og køre, og Mitti fik også lige et tandtjek, men kattene syntes ikke det var sjovt.
I torsdags var dyrlægen her igen, Røde havde en hævet kirtel, og fik en sprøjte med pencilin, pyyyyha det var ikke sjovt, Mitti smuttede hurtigt og gemte sig, Røde skulle jo undersøges, det er første gang jeg har oplevet Røde stresse her hjemme, og han forsøgte, at smutte, de kan altså kende dyrlægen smiley men jeg har heller ikke haft gæster i mellemtiden.
Røde kæmpede som en gal for, at undgå at han skulle kikkes i munden og kirtlerne skulle også lige tjekkes, jeg kunne til sidst ikke holde ham, og han smuttede i en fart.
Dyrlægen og jeg blev enige om en sprøjte med pencilen og jeg måtte hale Røde ud under sengen, 2 gange, og ned fra hans hylde i soveværelset, til sidst måtte jeg pakke ham i et tæppe ( han forsøgte at forsvinde ned i tæppet smiley ) men han fik sin sprøjte.
Det tog tid om noget vådfoder, at komme på talefod med Røde igen, men han har ikke sovet på mit værelse siden, kommer kun ind og spiser og hår igen smiley og Mitti stresser også.
Røde havde dårlig mave kort efter, dyrlægen var her, og har det stadig ( nok på grund af pencilen ) og før første gang har jeg oplevet uheld uden for bakken, som om Røde ikke har kunnet nå helt ud til den.
I weekend havde jeg så besøg, og kattene var bare væk begge 2, og Mitti som normalt smutter var faktisk først i stuen og hilse på min søster og søn, røde var mere reserveret selvom han kom ind i stuen igen.
Jeg har været rigtig træt af det, for vi gjorde det jo for, at gøre det lettere for Røde, men nu er vi enige om det ikke dur til mine katte, Røde elsker jo ikke dyrlægen efter 4 operationer, men han må hellere stresse ude end hjemme, så nu går turen igen ud til dyrlægen når der er noget, planen er at trække sidste operation lidt endnu, men de sidste tænder skal ud, og så skal Røde ikke ret tit til dyrlæge, for det er s** synd for ham smiley
Jeg frygter hvordan samme omgang vil påvirke Mitti, men det skal være så få operationer som muligt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dyrlæge og katte stress
  • #1   15. sep 2015 Stakkels Røde, men du er godtnok god ved ham, for jeg har fast besluttet at behandlinger foregår på dyrehospitalet selvom det er ren indfangning af kat herhjemme og de både hyperventilerer og Lukas gemmer sig under avisen i transportkassen smiley
    Så jeg er ond!
    Og jo, de kan kende dyrlægen!
    For flere år siden da Elvis var purung, havde jeg tilkaldt dyrlægen til hjemmeaflivning af en "vildkat" på 16 år. Han lå på mit køkkengulv og på en stol sad Elvis. Da Henning trådte ind, kiggede Elvis på ham som om han ville sige: Dig kender jeg, men hvem pokker er det nu du er? Da han så ville ae ham gik det op for Elvis hvem det var og så var han den der var smuttet smiley


  • #2   15. sep 2015 Ja jeg er god ved ham smiley men det ve dyrlægen selv som forslog bi prøvede hjemme besøg, fordi Røde stressede sådan, det var ikke sjovt for ham men heller ikke os andre.
    Selv med hunde cykelanhænger med kattebakke var han smurt ind i lort, og det vil han så også være i fremtiden, godt jeg ikke har solgt vognen, havde tænkt på det, for den fylder jo en del hvis den ikke bliver brugt, men den skal stadig bruges.
    Jeg ved ikke hvordan de bliver, at få i boksen næste gang, men det har jeg faktisk aldrig haft problemer med, jo det har da været en enkelt som lige skulde hældes i, men jeg har ikke skullet jage dem, og boksene står altid fremme som huler.


  • #3   15. sep 2015 Her er drengene i vognen med kattebakken.

    profilbillede
  • #4   15. sep 2015 Æv altså ??

  • #5   16. sep 2015 Jeg synes, det er en god beslutning. Nu har du/I prøvet det af derhjemme, og det gik bare slet ikke.
    Så ja hellere få de dårlige oplevelser uden for hjemmet, så der igen bliver trygt inden for hjemmets fire vægge smiley


  • #7   16. sep 2015 Vil også sige at det er bedre med dårlige oplevelse uden for hjemmet, men fint det nu er afprøvet på den anden måde smiley

  • #8   16. sep 2015 Selrexvin, det har jeg talt med dyrlægen om, men det er hun ikke tryk ved, det kan bedre gå med hunde.
    Vi har prøvet Calm, Zylklene, sprayet med det der gør katte trykke ( husker ikke navnet lige mu) mm.
    Jeg har fået Calm hjem til stres nu, en ny slags som kan puttes i den mad de får.


  • #9   16. sep 2015 Århhhhh, hvor ER det træls og synd. smiley
    Jeg ville ærlig talt fortvivle, hvis det var mine katte, der tog sådan på vej - det er såmænd slemt nok med vrælekoncert og hyperventilation, så snart vi er udenfor matriklen. smiley (det stopper dog når de kommer ud af kasserne hos dyrlægen)

    Jeg håber sådan, at sidste tandlægetur for Røde går så gelinde som det overhovedet kan, og at han så aldrig nogensinde mere skal til dyrlæge.
    Og håber at han tilgiver dig, og bliver tryg ved gæster igen.


  • #10   16. sep 2015 Det håber jeg også smiley

    Her er ingen hylekonsert, ingen gispen eller ud brud fra boksen, men når maven ikke vil længere, snakker han vildt ynkeligt, og i en tone jeg kun høre lige før det går galt, men kattebakken hjælper, fordi han har et sted, at gå hen.
    Jeg tror han har det lige som os, hvis maven er i uorden og vi ikke lige ved hvor der er et wc, så går vi jo også i panik smiley
    Bare der så ikke var ud over hans bukser, så gik det nok.
    Lige nu klipper jeg dagligt i hans store bukser, fordi det ikke er praktisk når maven er dårlig smiley


  • #11   16. sep 2015 Freddie skal til kiropraktor i morgen og på trods af at han nyder behandlingen, så er der altså meeeeget langt til dyrlægen i en taxa - 1 km. smiley
    På trods af at kasserne også står åbne herhjemme, er der altid hylekoncert når lågen bliver lukket.
    Det er så til gengæld en fryd at se ham når kiropraktoren går i gang.
    Når han ikke gide at hun rører ham et bestemt sted, så ligger han sig på siden... og så bliver han nusset af hende indtil vi mener at han er klar igen og så vender vi ham og sidste gang var det så godt, så han mimrede med næsen og øjenlågene blev meget tunge!! Så endorfinerne pumpede rundt i kroppen smiley
    Det eneste han ikke gider længere er laser, for apparatet siger en "dum" lyd.
    Men det er også min holdning, at alt det dårlige skal ske på klinikken, det gode herhjemme smiley
    Men sikke da en luksustransport....
    Tror du at han ville være mere tryg i en bil (taxa)?


  • #12   16. sep 2015 Jeg har rigtig god erfaring med at alle katte får Colostrum - tryptofan er stoffet der virker beroligende - samme stof i de dyre midler man køber - og så har Colostrum en masse andre gode egenskaber ....

    http://www.myprotein.dk/sports-nutrition/ultra-colostrum-30-igg/10530738.html?_ga=1.101367041.1633255918.1438371646

    Plejer at købe i England - det kan ikke betale sig mere - bemærk der også kan bestilles 500 gram


  • #13   16. sep 2015 Ups jeg skrev og nu er det væk?
    Nå jeg må jo bare gentage.
    Jeg vil prøve kolostrom når det jeg lige har købt er ved, at være brugt, for det er billigere og virker det er det jo en gid ting smiley


Kommentér på:
Dyrlæge og katte stress

Annonce