{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.610 visninger | Oprettet:

Omplacering eller aflivning?! {{forumTopicSubject}}

Hej KG.

Jeg står i den forfærdelige situation at jeg medio februar 2016 ryger ud af dagpengesystemet og dermed min lejlighed, hvis ikke jeg finder et job inden da smiley

Jeg kan med meget stor sandsynlighed flytte hjem til mine forældre, hvor jeg muligvis kan få lov at have én kat med! Hvis min far er i godt humør når jeg skal tage snakken med ham!
Og den ene kat bliver uden tvivl Misse!

(Gizmo er afsat til nyt hjem - af helt andre årsager - venter blot på at den nye ejer er klar til at få ham)

Bøllemis derimod... Åhh jeg ved slet slet ikke hvad jeg skal stille op med ham, hvis det kommer så vidt smiley
Han er en meget skrøbelig mis, dog er han blomstret helt vildt op efter jeg har været alene med ham i 2 år nu.
Desværre har han også været urenlig i 1½ år nu smiley Og han fejler intet fysisk, og det er heller ikke noget Feliway har nogen effekt på.

Jeg ved virkelig ikke om jeg kan tillade mig at give ham videre til nyt hjem (i så fald oplyses SELVFØLGELIG at han til tider er utæt) eller om jeg skal lade ham få fred smiley Jeg er i syv sind!!

Jeg ved godt der stadig er 4 måneder til, men jeg er bare nødt til at begynde at gøre mig nogle tanker om hvad der skal ske når/hvis den tid kommer...

Hvad havde I gjort i sådan en situation?

Han bliver 7 år til januar....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Omplacering eller aflivning?!
  • #2   7. okt 2015 Med 5.000 kr udbetalt er det ikke nemt at finde et sted hvor man har råd til at bo med 2 katte, samt hvad det indebærer af udgifter til foder, grus og dyrlæge.
    Jeg ville aldrig have råd til at tage til dyrlæge ved akut sygdom.
    Derudover kommer mad og diverse til mig selv, husleje, licens, strøm, mobil, internet og indboforsikring...


  • #3   7. okt 2015 Jeg håber din situation bliver bedre end du venter, men hvis nu.... Så skal du ikke finde nyt hjem til din sarte kat, der er ikke mange hjem som kan give ham det hjem han behøver, og selve flytningen kan også blive for meget for ham, uden sin medkat og dig.

  • #4   7. okt 2015 Jeg forstår godt du panikker, Lotte, men ro på. Du kan nå at finde arbejde inden da, og/eller billigere bolig.
    Og måske er der mulighed for tilskud til huslejen udover almindelig boligstøtte. Jeg har kendskab til flere, der får tilskud til husleje (vistnok § 34 (?)) efter de røg på kontanthjælp. Om huslejen så skal være af en vis størrelse, eller om man skal have noget med helbreddet, for at få det tilskud, ved jeg ikke. Men ellers kan man da hurtigt få både stress og nerver pga. situationen smiley .


  • #5   7. okt 2015 Øv sikke noget møg smiley Håber det kan lad sig gøre du ikke skal af med dine kære.

  • #6   7. okt 2015 Tinka - Jeg har god hørt om § 34, den vil muligvis kunne give mig et par tusinde, men for at holde mig kørende med 2 katte og lejlighed (som det er lige nu) skal jeg bruge i hvert fald 10.000 og det vil jeg langt fra kunne få på KH med diverse tilskud. Og lejligheden finder jeg nok ikke meget billigere i dette område (og vil være utrolig ked af at skulle flytte væk fra al familie og venner), giver lige nu 4400 i husleje inkl. forbrug.

    Som sagt er jeg nødt til at gøre mig nogle tanker om hvad der skal ske, 4 mdr. går hurtigere end man lige regner med... Men jeg håber selvfølgelig på at der dukker et job op inden og at alt ordner sig igen.



  • #7   7. okt 2015 Skulle det gå så galt som du frygter, vil en aflivning være det bedste for ham.

    krydser finger for jer smiley


  • #8   7. okt 2015 Nu behøver din eventuelle periode på kontanthjælp jo ikke nødvendigvis at vare for evig tid. Og i nogle måneder kan man godt klare sig med meget stram økonomi - ikke sjovt, og ikke holdbart i længden, men det kan lade sig gøre i en begrænset periode.

    Ja, katte kan risikere at blive syge, og hvis det skulle ske på et tidspunkt, hvor du ikke har råd til behandling, så kan aflivning være nødvendig. Men at aflive en kat på forhånd pga. en situation, der måske opstår, synes jeg altså er både synd og skam og overkill.


  • #9   7. okt 2015 I tilfælde af at det hele når så langt, vil aflivningen først finde sted ca. 14 dage før jeg skal flytte.
    Og jeg vil på ingen måde kunne sidde i denne lejlighed uden den indtægt jeg har pt., og der er ingen mulighed for at jeg ville kunne tage ham med, hvis jeg skal hjem til mine forældre at bo.

    Tro mig, det er ikke med min gode vilje, men jeg er altså nødt til at tænke på hvad der skal ske, hvis uheldet er ude. Jeg vil ikke kalde det overkill.



  • #11   7. okt 2015 Alle muligheder er kigget på, det eneste jeg ville have råd til er at flytte hjem til mine forældre og dele det største værelse med min søster.
    Vi har allerede snakket om det, min søster og jeg, så dén del er der styr på.

    Det bliver ikke billigere for mig end at flytte hjem til mine forældre igen, på den måde vil jeg også hurtigere kunne få sparet et indskud sammen, så jeg kan flytte så snart jeg har job igen.


  • #13   7. okt 2015 Det kan kun blive den ene, da min far aldrig i livet vil lukke en urenlig kat ind i huset, og det vil jeg heller ikke byde dem, når jeg skal dele værelse med min søster.

  • #15   7. okt 2015 Men hvem gider på ubestemt tid at passe en kat der tisser i sofa og seng, eller alt hvad der ligger fremme på gulvet af bløde ting flere gange om ugen, hvis ikke man holder stedet fuldstændig fri for den slags?

    Jeg har lært at leve med det, og holde hjemmet fuldstændigt ryddet og dække tingene af med presenninger, det vil jeg ikke byde andre.

    Desuden ville jeg ikke kunne tage ham tilbage bagefter, da Misse ikke accepterer nye katte, hun flår dem helt bogstaveligt smiley

    Og det kan da godt være jeg lyder som en pessimist, men jeg har virkelig været alle muligheder igennem, der er ikke andre løsninger end at give ham fred, hvis jeg ryger ud af min lejlighed.

    Jeg håber selvfølgelig stadig på at det ikke sker!!


  • #16   7. okt 2015 Har den blærebetændelse siden den tisser andre steder.??

  • #17   7. okt 2015 Ditte - Nej, som skrevet i startindlægget, han fejler intet, og det har stået på i 1½ år nu at han har rendt og tisset rundt omkring, mest i sengen.

    Det startede efter jeg havde været på ferie sommeren 2014, hvor en veninde havde passet ham. Da jeg kom hjem stank lejligheden langt væk af pis og jeg har så døjet med det lige siden. Han er blevet tjekket flere gange for både blærebetændelse og krystaller/sten, men der er intet der overhovedet.


  • #18   7. okt 2015 Hvor stor er din lejlighed? Er det muligt for dig, at leje et værelse ud? Og er der efterspørgsel på værelser i det område du bor i?
    Jeg ved, at min søsters børn ( voksne) stadig ikke har fast bolig i KBH, den ældste bor nu det 4 sted på 2 år, Fremlejet værelse, den yngste er lige flyttet der over, fordi han kunne få fuldtidsarbejde og sover hvor han kan låne en sofa eller et gulv smiley
    Og selvom du kun har en 2er ville det vel kunne lade sig gøre, at bo i stuen en tid.


  • #19   7. okt 2015 Den er 50 kvm, men er desværre indrettet så man skal gennem soveværelset for at komme på toilet, så der ville intet privatliv være for den person der evt. skulle bo dér, desuden er soveværelset ret lille smiley

  • #21   8. okt 2015 Hvis det kniber med at finde arbejde, så overvej at gå til dit jobcenter og spørg efter rotations teamet, hvor de har stillinger i tidsbegrænset perioder, F.eks. 6-12 mdr. (det er fastansatte der skal på kurser m.m.) På den måde kan det være med til du optjener til dagpenge.

  • #24   8. okt 2015 Tænker at du må sætte alt ind på at få et job smiley
    Hvad er det der gør, at du ikke kan finde et job?
    Er der ikke noget at få indenfor dit felt? Var det en ide at være fuldstændig ukritisk i forhold til hvilket job du kan få?


  • #25   8. okt 2015 A.P Jeg er i dialog med en personlig jobformidler omkring muligheden med rotation, der er dog intet lige nu

  • #26   8. okt 2015 Lotte S Nej det har jeg dog ikke

  • #27   8. okt 2015 Cathrine B - Jeg er uddannet dyrepasser assistent, hvor det er umuligt at finde arbejde.
    Så egentlig er jeg bare "ufaglært"..
    Jeg søger stort set alle de jobs jeg kan varetage inden for den radius hvor jeg har mulighed for at komme frem med offentlig transport til normal mødetid


  • #28   8. okt 2015 Kunne det ellers være en mulighed at flytte efter jobbet, for at du kan beholde katten? smiley

  • #29   8. okt 2015 Intet her i området er billigere end det jeg har.
    Og rent psykisk ville jeg ikke kunne klare at flytte væk herfra området, da alle veninder og familie er her.


  • #32   8. okt 2015 Jeg havde, hvis det kom helt derud, valgt at aflive katten. Jeg ville være lykkelig for, at han har haft et godt liv, og så afslutte det, mens legen er god. Død kat lider ikke.

  • #33   8. okt 2015 Panther med th's mor - Jeg er i 4 vikarbureauer og ringer jævnligt for at høre om de skulle have noget smiley

    Og jeg har, efter at have rådført mig andre steder også, besluttet mig for at det ender med at han får fred hvis tingene ikke flasker sig meget snart.

    Og som du siger Camilla... En død kat lider ikke, men jeg ved ikke hvilken skæbne han ville få ved at omplacere ham, der er ikke ret mange der er tolerante over for en urenlig kat. Ved mig er det en helt anden sag, jeg har et speciel forhold til katten, har haft ham fra han blev født. Han er sart og skrøbelig og er ikke god til fremmede, selvom han er blevet bedre de sidste par år.

    Jeg har givet ham snart 7 gode år at leve i, alene hans alder vil også gøre det mere eller mindre umuligt med en omplacering, og internat er fuldstændig udelukket!


  • #35   8. okt 2015 Ja det er en rigtig træls situation at sidde i, og jo længere man har været i systemet, jo sværere er det at komme ud igen smiley
    Håber du snart får et job igen smiley


  • #37   8. okt 2015 Tak Panther, det er jeg glad for smiley

  • #38   8. okt 2015 Øv på hvor træls, jeg håber at miraklet sker inden for kort tid og du meget snart finder et job, så du ikke behøver at bekymre dig.
    Jeg ved hvor hårdt og svært det er at gå ledig i længere tid, jeg var så heldig at finde et jobroatationsjob da jeg havde været ledig i næsten 1 år, jeg blev desværre ikke fastansat og røg igen ud i ledighed, men så rakte lykken mig et halmstrå sidste år og jeg har snart været fastansat i mit jo 1år nu, det er langt fra det job jeg nogensinde havde forstiller migat have, men jeg er super glad for det, jeg bliver aldrig rig eller lignende men pyt med det, jeg er glad og jeg har penge tilovers hver måned hvilket har betydet at jeg har haft råd til at skifte min bil ud og dermed vil få endnu mere frihed i økonomien fremover.

    Jeg ønsker dig held og lykke men jobsøgning en og mist ikke håbet selv om det kan være oprigtig svært.
    Hvis ulykken er ude og du må flytte hjem til dine forældre, så ville jeg give Bøllemis frem både pga hans alder og hans problem, et problem jeg bestemt ikke tro vil blive bedre hvis han skal flytte et andet sted hen hvad enten det var med dig eller hos en anden, og det ville være synd at udsætte ham for den stress.


  • #39   8. okt 2015 Helt enig Heidi, Bøllemis skal ikke videre i systemet.
    Han får en fantastisk sidste tid hos mig, og forhåbentlig vender det hele og jeg kan have ham mange år endnu, men ellers er der besluttet hvad der skal ske med ham.

    Hvor er det skønt for dig at du fik et job du er glad for smiley
    Og vi ender jo tit i jobs vi aldrig ville have set os selv i, men når vi først er der kan vi jo næsten ikke forestille det anderledes smiley


  • #40   8. okt 2015 I princippet er jeg stadig i en jobsituation i tråd med min uddannelse, jeg er uddannet salgsassistent og mit job i dag er at ekspedere skoleelever og ansatte på en handelsskole, men jobbet indebærer jo også rengøring og andet forfalden arbejde, hvilket passer mig fint og arbejdsgiveren er bare så meget bedre en butikkernes smiley smiley eneste minus er en køretur på 45 min frem og til bage = 125 km om dagen smiley men det er OK og også derfor en mere økonomisk bil nærmest er et must smiley

  • #41   8. okt 2015 Ja det var sørme da noget af en tur hver dag, hurra for befordrings fradrag!!
    Men ja, så er en økonomisk bil i hvert fald en nødvendighed smiley


  • #42   8. okt 2015 Ja hurra for befordringsfradrag, jeg er endda så heldig at jeg åbenbart bor i en udkantskommune så det er ren win win smiley smiley smiley

    Ja jeg går fra en benzin sluger der kører ca 12 på literen til en lille Disel der kører ca 25 km på literen og en tredje del ejerafgift oveni så det bliver noget der kan mærkes på bankkontoen smiley jeg får forhåbentligt den nye brugte bil i løbet af næste uge..


  • #43   8. okt 2015 Ej hvor lækkert smiley

  • #44   8. okt 2015 hvad med et rengøringsjob?
    har selv gjort rent i mange år, ved siden af kattens værn


  • #45   8. okt 2015 Den slags søger jeg også allerede smiley

  • #46   8. okt 2015 Du har vel allerede søgt job hos dyrehandlere, dyrlæger, på dyrepensioner og undersøgt muligheden for, at blive hunde lufter eller andre ting i den stil ? smiley
    Jeg håber virkelig du finder noget, og du har trods alt en uddannelse, som måske kan åbne døre du slet ikke tænker på.
    Jeg har set flere rent faktisk har fået job via face, de har lagt deres CV ud og sagt de var parat til alt, hvor deres kompentence kunne bruges, jeg ved det er svært, at sælge sig selv, men måske er der nogen i dit liv som får øje på kompentencer du slet ikke selv tænker på, og hvis din omgangskreds starter med, at dele kan det komme vidt omkring, ud hvor jobcentret slet ikke når ud.


  • #47   8. okt 2015 Alt hvad der kan søges inden for dyrebranchen er stort set søgt.
    Mit CV ligger i flere jobsøgnings grupper på Facebook og er da også blevet delt nogle gange.
    Derudover har jeg flere veninder der holder øje med jobopslag for mig også smiley


  • #48   14. okt 2015 Jeg kan se at du ligesom jeg, er under 30 smiley
    Hvad med at søge ind på en uddannelse som SOSU f.eks.? der får du voksenelev løn når du er over 25 smiley kan godt være det ikke er en drøm, men uddannelser kan man ikke få nok af, ej heller erfaring smiley


  • #49   14. okt 2015 Jeg skal slet ikke ud i noget hvor jeg skal arbejde med mennesker, det kan jeg simpelthen ikke...
    Men jeg har da trods alt fået lovning på at jeg kan flytte hjem til mine forældre, hvis uheldet skulle være ude, og jeg kan få Misse med...

    Og efter at have tænkt tingene meget grundigt igennem, er jeg også nået frem til den beslutning, at Bøllemis får fred uanset hvad, når vi når februar.

    Jeg har ikke lyst til at leve måske 10 år mere med hans urenlighed, det er en kæmpe stressfaktor for mig, aldrig at vide hvor han sætter sig næste gang.
    Når jeg har gæster render jeg konstant og kontrollerer at han ikke tisser på deres ting, det er bare ikke holdbart i længden.

    Og som sagt fejler katten intet, det er bare blevet en virkelig virkelig dårlig vane for ham smiley


Kommentér på:
Omplacering eller aflivning?!

Annonce