{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.188 visninger | Oprettet:

Dyrlæge sjusk :( {{forumTopicSubject}}

Jeg valgte at få Cutie steriliseret for nogle dage siden hos min faste dyrlæge. Cutie havde en lille smule brok som hun sagde hun ville lukke samtidigt. Da jeg hentede Cutie efter operationen sagde min dyrlæge at hun ikke kunne lukke det brok uden at åbne hende mere, og at det snit hun lagde ikke var i nærheden af Cuties brok, så hun kunne ikke forstå jeg havde fået forståelsen af at hun ville lukke det. Naiv som jeg er tager jeg Cutie hjem og glædes over indgrebet er overstået. Idag da jeg kom hjem så Cuties sår fint ud, men da jeg skulle give dem lidt frisk vand var der pludselig blod overalt. Jeg løfter Cutie og såret er gået op, og der er væltet en masse maveindhold ud af såret. Panisk pakker jeg hende ind i et håndklæde og holder hende i håb om at ikke mere maveindhold glider ud mens min mand og jeg ræser afsted mod dyrlægen. Jeg ringer nok 30 gange til min dyrlæge uden at komme igennem og vi tager så derop og banker på (min dyrlæge bor lige op af sin klinik) men der bliver ikke åbnet. Vi ringer rundt til en masse dyrlæger uden held, hvor jeg til sidst bliver stillet om til akuttelefonen. Vi kommer op til en dyrlæge i Odsherred hvor vi bliver taget imod og Cutie ryger direkte på operations bordet. Da Cutie er færdig får jeg forklaret at fordi min dyrlæge ikke har lukket brok hullet har den frigjorte plads under operationen gjort det muligt for brokken at glide ud i maveskindet og derved til sidst presset hul i syningerne. Hun lukkede brokken, og sagde vi var meget heldige at det ikke var tarme der var røget med ud da dette kunne have kostet Cutie livet. Jeg er så forvirret og målløs over at dette kunne ske, at min dyrlæge ikke bare indrømmede at det ikke var et indgreb hun kunne. Cutie er okay nu og er netop vågnet fra narkosen. Det kostede mig ialt 7000kr og tilliden til min dyrlæge. Stakkels Cutie smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dyrlæge sjusk :(
  • #1   17. okt 2015 Føj for den. Den regning ville jeg tage med op til din forhenværende dyrlæge, for den bør hun dække, da hun ikke har lavet sit job godt nok. smiley

    Heldigt at i var hjemme, da det skete.


  • #3   17. okt 2015 Det har jeg bestemt også tænkt mig. Jeg betaler hende for en service som skulle forbedre min kats liv, og det ender med næsten at koste hende livet. Der er ingen skam i at henvise til en anden dyrlæge hvis indgrebet er noget man ikke kan. Men at kaste sig ud i noget man ikke har styr på, spise mig af med en vattet og teknisk forklaring og så bare håbe på det bedste er da forfærdeligt. For mig at stå med mit kæledyr foran mine børn og med blod og maveindhold stikkende ud af såret og ikke ane hvad jeg skulle gøre er nok det mest forfærdelige jeg nogensinde har prøvet. Jeg vidste jo ikke om hun ville bide i det hvis jeg satte hende ned, eller om en forkert bevægelse ville få det til at vælte ud smiley jeg kunne jo ikke bare skubbe det ind igen og holde på såret hvis nu der kom møg med ind. Ingen tvivl om at den dyrlæge kommer til at betale for det her, og akut dyrlægen skrev en lang rapport jeg kunne bruge.

  • #4   17. okt 2015 Sikke en grim historie smiley
    Godt i nåede til dyrlægen i tide og han kunne redde hende.
    God bedring med cutie smiley og masser af god tanker


  • #5   18. okt 2015 der er bare dyrlæger man bør holde sig langt væk fra.


  • #6   18. okt 2015 Sikke noget, jeg går ikke ud fra, at du bruger den dyrlæge længere , godt det trods alt gik godt.

  • #7   18. okt 2015 Jeg kunne ikke drømme om at komme derop igen smiley tænk hun har været min dyrlæge i nok 10 år, og så laver hun sådan en kæmpe fejl. Folk har hele tiden advaret mig om at hun sjusker, men jeg har altid været glad for hende fordi man jo altid hører om de dårlige historier, men at Cutie kunne have mistet livet det er utilgiveligt..

  • #8   18. okt 2015 Puha en grim oplevelse smiley
    Godt hun klarede den smiley


  • #9   18. okt 2015 fy for f*****! godt at hun har det godt nu!

  • #10   18. okt 2015 Det var dog en uhyggelig omgang!!!
    Jeg stemmer i kor med de andre og siger, at den dyrlæge der har forvoldt skaden skal tilbagebetale regningen på sterilisering samt den nye!!! Og hvor var det godt at I var hjemme og handlede som I gjorde.
    Godt at hun er kommet over det og god bedring med Cutie smiley Kram herfra.


  • #12   18. okt 2015 Puha det må ha været en skrækkelig oplevelse .

  • #13   18. okt 2015 Jøsses! smiley Jeg blev virkelig helt svedt bare af at læse første indlæg. Et sandt mareridt, der kunne være endt helt galt smiley
    Gudskelov at I kom til en anden dyrlæge!

    Under alle omstændigheder, altså om dyrlægen betaler regning eller ej, så synes jeg hun bør indberettes til ....(er det fødevarestyrelsen?) for det lyder som en noget tvivlsom operation hun har udført, og når der så åbenbart er flere andre, der har haft dårlige oplevelser med hende, så får man da sine tvivl om, om hun er dygtig nok smiley

    God bedring til Cutie, jeg håber hun kommer sig helt uden mén.


  • #15   18. okt 2015 Desværre er der love der forbyder en at hænge andre ud på nettet, så jeg kan desværre ikke bare advarer alle imod hendes praksis. Ihvertfald ikke før jeg får medhold i en evt retssag. Jeg har skrevet til hende og bedt om erkendelse af hendes fejl samt økonomisk erstatning for hvad det kostede at få udrettet fejlen. Jeg har oplyst hende at hvis hun modsætter sig kravet vil jeg anmelde hende for brud på etisk lov samt overtrædelse af dyrlægelovens paragraf 23 stk 1, samt dyreværnsloven paragraft 1. Jeg har desværre ikke de store forventninger til at hun imødekommer erstatning, men jeg ved at hendes fejl er så stor at jeg kan få medhold og det vil kun lette min sag hvis hun skriver en mail hvori hun nægter sin fejl.

  • #16   18. okt 2015 Jeg ville ønske jeg havde taget billede af såret da det var sprunget op, men det var ikke lige der første man tænkte på når ens kats mave stikker ud af bugen på hende.

  • #17   18. okt 2015 Føj for den ......

    Altid godt at lytte til andre .... - nå det ved du nu

    Og så er der pittbul i dig nu - gå du i flæsket på hende ....


  • Catstuff
    Catstuff Tilmeldt:
    aug 2007

    Følgere: 18 Emner: 23 Svar: 282
    #18   18. okt 2015 Hvor er det en frygtelig historie.
    Den omtalte dyrlæge skulle vel ikke hedde Sanne??


  • #19   18. okt 2015 Som jeg nævnte tidligere er der en lov der forbyder mig at hænge andre ud på nettet, men jeg vil ikke benægte at du nok ved hvem jeg har med at gøre.

  • #20   18. okt 2015 Og jo Lis.. Der er intet til at få ens indre pittbull frem end når nogen gør noget ved ens børn eller ens katte. Gudskelov kunne dyrlægen løse problemet, og trods hun nu har et større ar end før, så burde der ikke være andre konsekvenser end lidt ekstra arvæv. Jeg var SÅ bange for at hun bare ville dø i mine arme på turen derop, og så bare fordi hun skulle neutraliseres, vaccineres og tatoveres.. Det er ikke et scenarie jeg ville ønske for min værste fjende..

  • Catstuff
    Catstuff Tilmeldt:
    aug 2007

    Følgere: 18 Emner: 23 Svar: 282
    #21   18. okt 2015 Har sendt dig en besked

  • #22   19. okt 2015 Man ku jo også lægge et indslag på trustpilot.

  • #24   19. okt 2015 Jeg skrev til dem at jeg ville have returneret alle mine penge, eller også kunne vi mødes i retten. Jeg fik en mail idag om at alle mine penge bliver overført til min konto. Sagen bliver ikke kørt videre, men jeg har fået dækket mine udgifter og min kat er i live.

  • #25   19. okt 2015 Så var det billigere at betale dig pengene tilbage smiley
    Godt gået!


  • #27   19. okt 2015 Godt fik kat klarede det og du fik pengene retur, hun burde nu også betale udgifterne til den anden dyrlæge som redede din kat.

  • #28   19. okt 2015 Det gjorde hun også smiley

  • #30   21. okt 2015 Den dyrlæge skal anmeldes og lukkes og skal da helt klart betale de ekstra omkostninger du har haft. Sagen burde indbringes for retten

  • #31   21. okt 2015 Ej for søren da. Godt at Cutie har det godt nu.

  • #32   21. okt 2015 Panik - Det var dog en grim oplevelse for alle! Stakkels lille dyr smiley
    Godt at i kom i kyndige hænder smiley
    Det ville jeg heller ikke ha fundet mig i, det er at lege med dyrenes helbred og tage folks penge for noget man ikke kan tillade sig når man ikke kan udfører jobbet. Det burde hun ha vidst, eller haft nok viden til at se kunne forkomme . Det har du jo ikke, med mindre man er læge eller dyrlæge selv, men det burde ikke være nødvendigt at skulle være for ku få den rette behandling af sit kæledyr.
    Ærgerlig oplevelse, og læsning - super glad for den havde en happy ending smiley Held og lykke med Cutie ?


  • klaus v
    klaus v Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 27
    #34   21. okt 2015 Fy for en oplevelse i har haft. Får helt ondt i maven bare at at læse dit beretning.
    Du har helt sikkert den anden dyrlæges opbakning hvis din "dyrlæge" modsiger sig at betale for det. En ting er påstand mod påstand, men du har jo beviset i katten og den akutte regning.
    Det med ikke at hænge nogle ud via navn, er ikke helt rigtigt. Du kan på Trustpilot anmelde enhver virksomhed og give din negative oplevelse der. Sproget skal bare være sobert ikke andet smiley
    Godt jeres kat klarede den.


  • #36   22. okt 2015 Tak for alle jeres svar og jeres forståelse. Jeg opretter en kommentar på trust pilot, så andre undgår samme scenarie. Jeg var heldig at Cutie ikke mistede livet på det her, og jeg vil ikke have nogle andre skal gennemgå det samme..

  • Jette M
    Jette M Tilmeldt:
    nov 2014

    Svar: 3
    #37   22. okt 2015 den stakels kat.det er godt den har det god.

  • Allan N
    Allan N Tilmeldt:
    nov 2010

    Følger: 39 Følgere: 8 Svar: 3
    #40   22. okt 2015 Jeg er dybt røstet, selv om jeg ikke kender jeres kat, så kunne jeg give mig til at tude over det.

    Jeg har selv 2 inde katte og 9 ude katte, så jeg ved hvad det koster at sørge for at dyrene har det godt.

    Jeg er glad på jeres vegne, at det gik godt.


  • #41   22. okt 2015 For mig i situationen var det ikke et økonomisk spørgsmål (ikke at jeg har ubegrænsede midler), for jeg var klar på at betale det dobbelte lige der for at Cutie fik det bedre. Jeg valgte at kræve pengene igen fordi jeg faktisk forventede at hun ville nægte og jeg derfor kunne tage sagen videre. Det var jo så åbenlyst hendes fejl, at hvad end hun gav mig som modsvar kunne jeg bruge det imod hende. Det undrede mig virkelig at hun bare skrev at pengene kom retur, for idet erkender hun jo hendes fejl. Man kunne frygte det handlede om at det var den billigeste løsning idet hun ville tabe sagen på stedet, eller man kunne håbe at hun virkelig vidste hun havde dummet sig og ikke gør det igen. Det er ikke til at sige hvad hun tænker.

  • #42   22. okt 2015 Forhåbentlig har den dyrlæge lært af sin fejl, og gør ikke den samme fejl igen.
    Har du set om der er noget på hende?


  • #43   22. okt 2015 Jeg kan intet finde, men jeg har før hørt at folk har været utilfredse med hende. Jeg har selv været kunde hos hende i nok 10år og har aldrig selv haft nogle problemer. Jeg ringede til hende engang og var voldsomt frustreret over min hankat var begyndt at strinte, og hun sørgede for at give mig tid til en kasteration næste dag. Hun har altid givet sig god tid til en, og hun kendte mine katte rigtig godt. Jeg skrev til hende at på baggrund af vores samarbejde gennem alle de år så ville jeg lade sagen ligge hvis hun betalte mig tilbage hvad det har kostet mig, men at jeg var forfærdeligt skuffet over hende. Min tanke er at lade det ligge som jeg sagde, men skulle jeg hører om en lign. sag, og det altså ikke er et enkelt stående tilfælde, så træder jeg selvfølgelig frem og får det stoppet. Jeg har en svær rygskade og en autistisk søn der kræver meget af min energi, så jeg vil helst ikke igennem flere måneder eller mere med advokater, retssager og lign. hvis det ikke er yderst nødvendigt. Faktisk havde jeg først ikke tænkt mig at forvente erstatning, men den anden dyrlæge sagde at det burde jeg virkelig gøre. Man kan kun håbe hun har lært af det.

  • #45   22. okt 2015 Vi har besluttet os for at tage op til hende der reddede Cutie smiley der er lidt kørsel, men de virkede rigtig dygtige smiley

  • #47   23. okt 2015 Jeg kørte til Odsherred Dyreklinik som havde akutvagten den aften. De var simpelthen så forstående og dygtige smiley det er helt sikkert det sted jeg vil bruge fremover.

  • #48   23. okt 2015 jeg kender det godt. bor på sydlangeland og har dyrlæge i odense. kører gerne gerne den lange tur
    dog har jeg så valgt at hvis det er aktut, hvor jeg selv godt ved at det ender med aflivning ja så har jeg en her på langeland.

    kan virkelig ikke se hvad der skulle være galt for ikke at ordne en brok. på kv havde vi flere med brok og der var ingen problemer med det.

    men det er godt at hun har fået det godt. selvom at det var noget af en tur hun måtte igennem


  • #49   24. okt 2015 Jeg ved ikke så meget om brok, men jeg kan kun tænke det afhænger af hvor det sidder? Sjuske dyrlægen havde jo forsøgt at lukke det, men havde ikke gjort det helt, så neutraliseringen havde bare skabt en masse plads det kunne glide ud i.. Jeg har ikke sat mig så meget ind i selve indgrebet, men dyrlægen der lappede hende sammen sagde noget med at brokken skulle "renses".. Ligemeget hvad kan vi jo være enige om at det ikke er meningen at brokken glider ud og springer syningerne så det vælter ud og hænger ud af maven. Og dyrlægen i Odsherred sagde at enhver dyrlæge med erfaring ville kunne have undgået det scenarie.

  • #50   25. okt 2015 Det er en frygtelig beretning, så er glad for det hele endte godt.

    Jeg er selv født og opvokset i Odsherred, hvor min mor stadig bor. Hun bruger også Odshrred Dyrehospital (Nykøbing Afdelingen), og er rigtig godt tilfreds. Den ene dyrlæge deroppe, har haft egen praktis engang, og vi har brugt hende i alle de år, vi har haft hunde (20+ år)

    Det er bare vigtigt med én man stoler på. Selv har jeg 'bank under bordet' aldrig haft brug for dyrlæge til Feline, men det kan jo komme en dag. Ved dog godt hvor jeg så vil køre hen med hende.


  • #51   25. okt 2015 Det er jo fuldstændig vanvittigt! Klart at man bliver mere 'øm' omkring sine katte efter sådan en oplevelse!

  • #52   8. nov 2015 En lille Update til alle jer søde mennesker som fulgte mig i den uheldige oplevelse med Cutie. Cutie er kommet sig helt ovenpå historien, og som i kan se på billedet kan man næsten ikke se det ar hun fik. Jeg var lidt urolig da det endte med at blive et ret langt ar, men dyrlægen har gjort et flot arbejde og så snart pelsen er vokset helt ud vil man ikke bemærke noget. Hun måtte skære det væk som var væltet ud af såret, og det kan man godt se når hun fx kradser kløer og strækker sig ud at maven har en lille bue ind som om hun trækker maven ind, men det vil nok også blive mindre synligt så snart pelsen er helt ude. Hun har det fantastisk og trives stort som indekat selvom de andre stadig bliver lukket ud. Jeg er SÅ taknemmelig for at hun overlevede hele denne episode, og jeg glæder mig bare til at bruge så mange år med hende som jeg kan smiley tusind tak til Odsherred Dyreklinik som havde vagt den aften og hjalp med at udrette de fejl der havde været lavet smiley

    profilbillede
  • #53   8. nov 2015 Et lille billede af prinsesse Cutie som nyder at putte hos sin mor smiley

    profilbillede
  • #54   8. nov 2015 Dejligt og hører , smiley

  • #55   8. nov 2015 skønt! tak for update smiley

  • #56   8. nov 2015 Dejligt, at i har det godt smiley

  • Allan N
    Allan N Tilmeldt:
    nov 2010

    Følger: 39 Følgere: 8 Svar: 3
    #58   9. nov 2015 Dejligt at hører at hun kom godt igennem den grimme oplevelse hun og du har været igennem.

    profilbillede
  • Jette M
    Jette M Tilmeldt:
    nov 2014

    Svar: 3
    #59   10. nov 2015 det var den kat de har talt så meget om.der ikke har fået det lavet .som en skulle

Kommentér på:
Dyrlæge sjusk :(

Annonce