{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
882 visninger | Oprettet:

Længere opdatering på kattehold hos os {{forumTopicSubject}}

Som nogen godt ved, så har vi besluttet at vi IKKE beholder Luca alligevel.

Vi mener at, dette er det bedste for Røskva og for Luca, da Luca er meget kontaktsøgende og Røskva ikke. Da Luca er en håndopfostret killing, knytter hun sig jo til mennesker på en anden måde end alm. opvoksede killinger. Kan vi ihvertfald mærke at hun gør. Hun er et værre hængetræ og det er Røskva ikke. Dette bevirker at Røskva trækker sig væk fra os, og det kan vi ikke bære. Der er simpelthen ikke plads nok til dem begge, hvis Luca skal være her. Så Røskva var her først og vi er sikre på at Luca nok skal få det godt i sit nye hjem (som vi endnu ikke har fundet).

Derimod så er det med blødende hjerter at vi også har besluttet at skille os af med Oliver. Vi står nemlig og skal flytte, og når vi tænker på de gange hvor vi har været nødt til at holde ham inde og hvor enerverende for os og synd for ham det har været, kan vi ikke forsvare overfor os selv at gøre ham til indekat. Så han skal også have et nyt hjem smiley Han skal nok falde godt til det nye sted. Tror sgu det er os det kommer til at gøre mest ondt på.... Men vi har allerede en skøn børnefamilie i tanker til hans nye hjem, og de tænker over det, så nu må vi se smiley Så kan vi ihvertfald besøge ham, da vi kender dem.

Så Luca og Nova og Oliver skal afsted.

Men så kommer Røskva jo til at være alene... Så vi har samtidig besluttet at anskaffe os en brite pige til, med det samme temperament som Røskva. Vi har endnu ikke set hvilken, men Røskva's opdrætter har tilbudt os en udstaionering og den har vi takket ja til.

Så det næste halve års tid kommer der til at ske meget her hos os..

Plus vi skal flytte til Fredericia/Kolding, så det bliver et værre ryk ind/ryk ud :S

Bare en lille opdatering (endnu en) fra Herlev smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Længere opdatering på kattehold hos os
  • #1   25. jul 2006 Britta: Det er skam heller ikke med vores gode vilje.... Men vi kan jo ikke forsvare overfor ham at gøre ham til indekat efter at han hele sit liv har været udekat... Vi har (af flere omgange) når vi har flyttet, prøvet at holde ham inde. Hver gang har han været bundulykkelig... Og da vi ikke har andet valg end at flytte, og ikke kan finde et sted hvor vi får have osv., er det da bedre at han får et nyt hjem, hvor vi kan følge ham og hos nogen som vi stoler på, end at hans skal gå rundt på 64 kvm og kun kunne kigge ud af vinduet?

    Hvad ville du da gøre i vores sted?


  • #2   25. jul 2006 Og hvis det ikke fremgår af teksten, så er det permanent indekat... HVis det bare var de obligatoriske 2 uger, for a vænne sig til et nyt sted, han skulle være inde havde vi elvfølgeligt beholdt ham....

  • #3   25. jul 2006 ja det er ikke sjovt men nogen gange skal man tænke på de bedste for katten...

  • #4   25. jul 2006 Britta: Det er igen mest for kattenes skyld.. Hvis det stod til mig beholdt vi dem alle sammen, men mht . Luca går det ud over Røskva.

    Røskva er lidt tilbageholdende, sky og Luca er fremstormende, skøn og kælen. Luca stjæler totalt Røskva's "spotlight" hvis man kan kalde det det.
    Luva skal bar være i lokalet, så kan vi mærke på Røskva at hun bliver utilpas og hun trækker sig væk fra os.
    Da Luca jo er utroligt meget præget på mennesker, kræver hun også den ekstra opmærksomhed og kæl.
    De to katte passer bare ganske simpelt ikke sammen... Ville da ønske at de gjorde, men Luca har brug for at komme ud et sted hvor hun kan være i centrum, og Røskva har brug for en der har samme baggrund som hende selv og temperament...

    Så igen prøver vi at gøre hvad der er bedst for kattene, selvom det fandme er hårdt! Har tænkt over det grundigt og dette er hvad vi synes er bedst for alle....


  • #5   25. jul 2006 Og vi får intet problem med at finde et skønt hjem til Luca. Hun er så smuk og dejlig at folk nærmest står i kø for at købe hende (selvom jeg indtil videre har afvist 4)... Så jeg er ikke bekymret for hende...

    Og det er ikke bare for at få hende ud af vagten så vi kan få en ny kat... Ville helst beholde hende og undvære ny kat, men sådan er det jo nu engang... Og den nye kat skal nok få det godt hos os...

    Så det ER en svær periode for os herhjemme... Både mht Oliver, Luca, Nova, Røskva og flytning fordi min dumme uddannelse kun kan tages i Kolding...


  • #6   25. jul 2006 Vi vælger den kat/killing som vi og Røskva's opdrætter mener vil passe bedst til hende, sådan rent temperamentsmæssigt.

    Og da killingen ikke kommer til at være håndopfostret mener vi at der er stor chance for at hun vil acceptere den, ligesom hun har accepteret Oliver...

    Jeg tror hele problemet med Luca ligger i at vi har opfostret hende...

    Og du må undskylde, hvis jeg lød lidt som om jeg gik i forsvarsstilling, men de katte betyder alt for mig og det er bare pisse hårdt det her... Men hvis vi ikke flytter snart får vi aldrig flyttet (ved jeg bare) og Veterinærsygeplejerske er det eneste jeg vil være :S

    Så jeg føler mig som et dumt svin overfor Oliver, men kan ikke se hvordan jeg kan ændre det... smiley


Kommentér på:
Længere opdatering på kattehold hos os

Annonce