{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
883 visninger | Oprettet:

Altædende killing *gg* {{forumTopicSubject}}

Hihi, Nova er altædende. Jeg har aldrig set noget lignende *gg* Hun er så skøn, fræk og pågående. Jeg har lige brugt 10 min på at forsvare mine havregryn her til morgen... Og Igår brugte jeg 10 min på at forsvare aftensmaden...

Hver gang jeg skal have mad står hun der. Min morgenmad forløb nogenlunde sådan her *gg*

Mig: (Åbner køleskabet)
Nova Miv? (Gnubber sig insisterende op af mit ben)
Mig: Nej, Nova. Spis den lækre *host host* tørfoder.
(Jeg laver mig en skål havregryn, komplet med mælk og sukker)
Nova kigger uskyldigt på mig. I det øjeblik jeg sætter mig ned ved bordet siger det ZOOOOM og op sag Nova og prøvede at få poten i min morgenmad.
Mig: (Bestemt) NEJ, Nova. (Sætter hende blidt og bestemt ned på gulvet igen)

Dette gentages 3 gange.

(Jeg flytter mig og sætter mig ind i stuen foran tossekassen, og har endnu ikke fået min førstebid havregryn)

ZOOOOOM, sagde det og op var Nova.

Nova: Miv (Potepuf, slik, kolbøtte) Miv Miiiv?
Mig: Nova, din lille forbandede spirrevip. Jeg sagde NEJ.

2 sek efter: Jeg har en storspindende Nova siddende på skulderen, hvor hun drillende slår ud efter skeen med havregryn.

Mig: (Sukker og sætter hende ned med et bestemt nej. Jeg rykker mig ind i køkkenet igen og sætter mig ved computeren)

ZOOOM sagde det og op var Nova.

Nova: Miiiiv? miv miv? (Slå på skærmen, træde på tastaturet, tilbyde sin mave) Miv?
Mig: Nova, har du ikke forstået det endnu? Det er mine, mine siger jeg, havregryn.

(Ring ring) Svigermor ringer på døren.
Jeg sukker og sætter mine endnu uspiste havregryn op på en reol. Jeg åbner døren, byder svigermor velkommen og vil ind og spise mine havregryn. Jeg tænker ikke over den mistænksomme mangel på Nova, som byder ALLE velkommen i døren...

Jeg går ind og ser på reolen.

Mig: (Bestyrtet) NOVA.
Nova: (Løfter hovedet, slikker havregrynene væk fra sin næse, kigger uskyldigt på mig, siger: Miv miv miiiv !!! For derefter at plante sine poter solidt i mine endnu (af mig ihvertfald) uspiste havregryn...

Suk, hun vandt denne omgang, men jeg skal nok få hende til at fatte at det er MIN mad! *gg*

Ville bare dele denne lille hverdagshistorie med jer, om mine oplevelser med at lære Nova hvad der er mit og hvad der er hendes *gg*


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Altædende killing *gg*
  • #1   12. aug 2006 Undskyld skiftet i tiden.. jeg blev en smule forvirret da jeg skrev dette, da Nova genstartede min com.... *gg*

  • #2   12. aug 2006 jeg syntes faktisk det er træls når vores katte står med hele snuden nede i maden for vi kan flytte dem men mine børn har ikke mange chancer mod shabe for han vjer det samme som min datter næsten og det halve af min søn så han bliver bare stående men han er dog ikke slem til at stjæle maden det er værre med salem hun hiver alt ud af hånden på dem...

  • #3   12. aug 2006 de må slet ikke være på bordene men shabe som jeg fik i februar er snart seks år så han har i mange år måtte være lige hvor det passede ham så han forstår ikke helt endnu at han ikke må men synes han er ved at forstå det så småt og salem har jeg lige fået og hun skal jo os lige lærer det først... men jeg vil ikke ha mine katte på bordene og slet ikke ude i køkkenet hvor man har sin mad for det er lidt ulækkert når de har været ude i bakken osv...

  • #4   12. aug 2006 Vi har eén regel herhjemme, og det er at de ikke må være på køkkenbordet. Vi har selv valgt at de må være de andre steder, og vi må jo tage de små kampe som der kommer smiley

    Hun skal nok lære det. Det er jeg sikker på, men hun er jo kun en killing på 11 uger, så det tager nok lidt tid smiley Men med tålmodighed og kærlighed så skal hun nok lære det, ligesom Røskva og Oliver og Luca har lært det. Nogen er bare lidt mere langsomtopfattende end andre...


  • #5   12. aug 2006 jeg tror aldrig man kan pille det helt af dem for noget vi sidder i stuen og vi så rejser os op kan vi altid høre et bump ude i køkkenet og så har de jo været oppe på bordet alligevel :o)

    men jeg gider bare ikke ha de napper bordenes mad det er lidt træls for det er heller ikke sundt for kattene i længden for de kan nå og stjæle meget på en dag ;o)


  • #6   12. aug 2006 flot bordenes = børnenes...

  • #7   12. aug 2006 *s* Ja, det er ret irriterende, men man kan jo også vælge at lade katten kende hvad den må bestemt, og ikke må... Jeg mener, min gamle Trille vidste da godt hvad hun måtte og ikke måtte, men når vi f.eks. var gået i seng kunne vi da høre at hun nogle gange hoppede ned fra køkkenbordet el. lign. Men hun var klog nok til ikke at gøre det når vi var der...
    Og det samme med at hun prøvede jo grænser af , den tøs.. Hvis man liiiige kunn e charme sig ind på det og det, så gik det lige, og man kan jo ikke nænne den dejlige tøs... Og jeg har det lidt sådan, at så længe det ikke er en glubsk shjæffer eller rottweiler eller anden stor dyr, så gør det ikke så meget at hun tigger, for en bid el.lign. Men det er jo meget forskelligt fra person til person...

    Ihvertfald en meget sød historie, Cemile... smiley


Kommentér på:
Altædende killing *gg*

Annonce