{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.433 visninger | Oprettet:

Hittemis
Hittemis
Tilmeldt:
28. jun 2015
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 29

Fik kat i går, i dag er den væk! {{forumTopicSubject}}

Kære alle,

Mine forældre hentede en sød hunkat i går hos Kattens Værn. I løbet af natten er den desværre smuttet ud af hvad de troede var et kattesikret vindue. Den er pist væk.

Kattens Værn i Brøndby holder påskelukket, for ellers var mit forslag at mine forældre fik kontakt til tidligere ejer, som måske ville køre til mine forældre og kalde på katten i håb om, at hendes kalden vil få katten frem. Lige nu har den jo intet forhold til mine forældre.

Gode råd er dyre lige nu. Mine forældre har lavet sedler, som de har delt rundt. Hvad kan de ellers gøre? Katten kender jo hverken området eller mine forældre.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fik kat i går, i dag er den væk!
  • Hittemis
    Hittemis Tilmeldt:
    jun 2015

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 29
    #2   24. mar 2016 KV har oplysningerne på tidligere ejer. Den er først blevet indleveret i sidste uge, og mine forældre aftalte i går med KV, at de gerne måtte give besked til tidligere ejer. Men der går jo lige en uges tid nok, og det er skidt.

    Mine forældre har haft katte i 40 år. Jeg synes, at du er lidt unfair ved dem, for de troede som sagt, at det var et 100% kattesikret vindue, og endda lige ved sengen, så det er utroligt at de ikke har hørt noget og har kunne stoppe den. Men det har de ikke.

    Det, jeg håbede på, var lidt kreative ideer til at få fat i den. For at kalde, hænge sedler op osv. er jo noget, de ved. De har kontaktet sporhundene i lokalområdet for at få dem ud, men på grund af påsken har de ikke vendt tilbage. Forhåbentlig tjekker de telefonsvarerbesked i løbet af i dag, så der kan komme en eftersøgning i gang.


  • #4   24. mar 2016 Har man haft kat før, så bør den altså ikke kunne smutte ud, for som tidligere katteejer ved man, hvor snu en kat kan være. Og ja, katten er pist væk.

  • #6   24. mar 2016 Det var da noget af det værste der kunne ske.
    Men som Lotte siger: Måske er den slet ikke væk?
    Har de set den løbe ud, eller stod vinduet helt åbent??

    På trods af at jeg har sociale katte, så har jeg altså en der går i gemmehumør ind imellem.
    Det løb mig kold ned ad ryggen en morgen da han var pist væk!
    Men nu kender jeg gemmestedet - i en lille flække bag en tønde.....

    Hvis den er ude - ja så er den pist væk.
    Hunde er nok ikke så god en idé.
    Det værste er, at den kan prøve at finde hjem til sit tidligere hjem. KV har den sikkert intet forhold til.


  • #7   24. mar 2016 Med mindre de kan se at vinduet er åbnet nok til katten er stukket af, så ville jehg nok gennemsøge huset meget grundigt, katte kan gemme sig de mest besynderlige og utænkelige steder når de er utrygge.

    Men hvis katten er sluppet ud ja så er den nok pist borte for aldrig at dukke op igen, for den har jo intet tilhørsforhold til hverken dine forældre eller området, så det er en meget skræmt og panisk kat der kun vil blive endnu mere stresset at en eftersøgning med hunde.
    Jeg kan ikke lige se hvad dine forældre kan gøre andet end måske snakke med deres naboer om at holde øje, for måske på et tidspunkt bliver den så sulten at den vover sig frem fra sit skjul og nogen spotter den.


  • Hittemis
    Hittemis Tilmeldt:
    jun 2015

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 29
    #8   24. mar 2016 Den er kommet hjem! smiley Den er lige trådt vrælende ind i køkkenet! Pyha! Så mirakler kan ske. Dygtige kat smiley

  • Hittemis
    Hittemis Tilmeldt:
    jun 2015

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 29
    #9   24. mar 2016 Og ja, den var i huset, som Lotte var inde på. Det var også min teori, for vinduet var kattesikret. Men altså, så mærkeligt at den har været væk - tror måske også den selv syntes den har været væk (det er også et stort hus), for den "brøler" uafbrudt nu.

  • #10   24. mar 2016 Det var da godt den kunne fi de ud af hvor den skulle søge hen når den blev sulten smiley smiley smiley

  • #11   24. mar 2016 Skøn opdatering smiley

  • #12   24. mar 2016 Puha det var søreme godt! smiley
    Jeg hart selv 2 gange stået i den situation. Feline er også 100% indekat, og en MEGET stille og elegant én af slagsen! Og hun lystrer KUN sig selv. Så kalde på hende? No way!
    Men hun har også været fuldstændig forsvundet. Første gang var en nytårsaften (som hun slet ikke har noget imod), hvor hun bare var pist væk. Vi var 3 mand, der ledte i 10 min overalt i huset. Højt som lavt. Vi endte med at begynde at tage jakker på, for at gå ud og lede, selvom døren på intet tidspunkt havde været åben. Og så sad hun pludselig bare der midt på gulvet og kiggede på os smiley
    Anden gang var tilbage i julen. En aften var hun igen væk. Vi var hos min mor (hvor vi har boet før), og ingen døre eller vinduer åbne. Kun døren til kælderen, så der gik jeg ned, selvom hun aldrig har været gået derned. 3 mand ledte igen, og pludselig råber min ven, at hun er fundet. Han havde lige gennemsøgt et værelse, som jeg også havde ledt i, været nede på alle 4 og lyse ind i alle hjørner og hvad ved jeg. Da han så gik ud, hørte han en lyd og vendte sig. Der sad hun så midt på gulvet og gloede på ham, som om han var åndsvag.
    Fatter ikke hvor hun var i begge tilfælde, men de er bare super dygtige til det der gemmeleg!


  • #13   24. mar 2016 jeg har faktisk været ude og lede efter en kat som vi også solgte via kv.
    de havde købt katten om formiddagen, over middag skulle de lige ned og handle - katten havde taget det hele stille og roligt, så det ture de godt. 30 min senere kom de hjem til en kattelem som var ødelagt - og katten var smuttet
    de kontaktede os, og jeg tog ned til dem - var nemlig mad-mor på internattet.
    gik og kaldte i ere timer uden resultat.
    næste dag fik vi så et opkald fra dem: katten var kommet hjem - ind af kattelemmen og forlagte mad


  • #14   25. mar 2016 Godt du fik din kat igen! smiley Peanut lærte at åbne skabet dagen efter hun var kommet hjem til os, det havde vi ikke lige lagt mærke til, da det ikke skulle være meget åbent for at 1 kg killing kunne komme ind, så der var vi godt nok også bange første gang hun smuttede derind smiley

  • lone K
    lone K Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Svar: 14
    #15   30. mar 2016 Godt, at katten blev fundet igen smiley Jeg har haft kat (Maine Coon og huskat) i mange år - indtil de, næsten alle, døde af alderdom. Jeg har haft stort held med at oplære dem alle til at komme, når jeg fløjter!
    Måden er, at jeg ALTID fløjter højt, lige før jeg hælder mad op.
    Der er som regel tørfoder som tagselvbord i skålen. Men, når skålen er tømt, venter jeg altid lidt, før jeg hælder op. De må gerne vente lidt på maden.
    Det er så her, der skal fløjtes HVER gang. Selv voksen kat, som jeg har overtaget fra andre, lærer det i løbet at kort tid.
    Men, vigtigt - jeg fløjter aldrig, hvis jeg ikke giver dem mad straks efter. Man skal være meget konsekvent. Nu forbindes fløjt med mad. Måske kan det fif bruges af andre. Også til katte, som er kommet lidt for langt hjemmefra. For det har jeg også prøvet.


  • #16   30. mar 2016 Tihi Lone, det bruger vi til vores marsvin smiley

  • #17   30. mar 2016 Da vi havde marsvin, skreg de altid, når de kunne høre, at døren til køleskabet blev åbnet. smiley

  • #18   30. mar 2016 Det er så hyggeligt smiley

Kommentér på:
Fik kat i går, i dag er den væk!

Annonce