{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.576 visninger | Oprettet:

Janne.*
Janne.* Hjælpe-administrator

Tilmeldt:
11. okt 2006
Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365

Det går ikke så godt herhjemme :-( {{forumTopicSubject}}

Puha jeg er grædefærdig, kan snart ikke mere, sådan føles det. smiley

Jeg er ikke kommer over Samies sygdom og Perles som ingen ved hvad der skete, da han fra den ene dag til den anden bare lå der og ingenting kunne på dyrehospitalet. smiley

Så her for 14 dages siden, startede det med at Sammie kradsede på et møbel som han ikke plejer at gøre, ligesom han ville have noget væk, gik hen og kikkede og så han havde nogen bag i sine "bukser" troede det var tynd mave, men det så ud som pletter af vand der sad der.....

Så måtte klippe det væk og det lugtede slet ikke af noget. Tog ham så op på briksen og mærkede på ham, for tænkte det måske var en byld han havde der var gået hul på. Men kunne ikke mærke eller se noget. Men han haltede stadig og gik kun lidt og når han lå ned rydtede han nogle gange og stregede tit sine bagben ud.

Så ca 10 min efter begyndte han at halte på bagbenene og gik kun lidt og når han lå ned rystede han nogle gange og stregede tit sine bagben ud.

Fik en tid hos dyrlægen og han mærkede på Sammie og sagde jeg skulle give ham smertestillende i 14 dage, for hvis der i et led der var væske ved, så ville det måske hjælpe han at bevægede sig som han plejer, så væsken i ledet ville forsvinde.

Men det smertestillede hjalp ham ikke, han gik meget dårligt og har siden han begyndte at halte, ikke været i kradsetræet som han elsker at ligge eller i sin elskede stol med lammeskindet, hvor han elsker at ligge og ælte. Han ligger kun på briksen, hvor der er 2 puttesenge, men der kan kan hoppe op på en lille puffe og så op på briksen.

Så jeg kunne ikke vente 14 dage da jeg så det smertestillende ikke rigtig hjalp ham.
Så jeg var til dyrlægen i går, hvor de bedøvede han lidt for at kunne tage røngenbillede af hans hofte, de skulle jo strækkes ud.

Om morgende inden jeg skulle til dyrlægen sad jeg og drak min kaffe og Tulle pigen på ca 13 år lå ved af. Pludselig rejste hun sig op, jeg kunne med det samme se der var noget ivejen, hun havde mørke øjne og var ikke sig selv, hendes hale var helt "stiv" sad hen over ryggen og hendes ene forben strittede lidt ud i luften og var helt stift, så begyndte hendes ene bagben også og hun bevægede sig i slowmotion og kunne dårlig bevæge sig, hun ville hen til mig, så jeg talte blidt til hende og ligesom masserede hende over det hele.

Så tænke NEJJ skal jeg nu tage Tullepige til dyrlægen i stedet for, men det gik langsomt væk igen, så blev hun blev sig selv igen. puha sikke en oplevelse. Det er sket en gang før, for ca 2 år siden.


Så kom chokket ved Sammies rønken billede. Ved hans ene hofte skål, sad den runde kugle ikke tæt på, som den skulle, og det gør at han har smerter. Så han skulle så stadig have smertestillende, og glucosamin, som jeg igår sad et par timer for at led efter den bedste, hvor der skal være glucosamin, Chondroitin og MSM i, da den cocktail er den der virket meget bedre på smerter end kun glucosamin.

Nu vil jeg se om han får det 99% bedre af de piller jeg vil bestille. For jeg kan mærke at jeg dirre indenvendigt, for føler sådan med min dejlig Sammie dreng og selvfølgelig ikke kan lide han ikke er sig selv mere og ikke løber og lege mere med Lukas.

Da jeg kom hjem var jeg helt grædefærdigt på Sammies vegne og ikke nok med det, da jeg senere gik på putteren, lå Tulle ved siden af og jeg kunne fornemme der var noget igen, hun fik de samme symtomer og hendes lille hoved lagde hun langsomt ned på puden, da hun ikke kunne styrer sit anfald, men hun prøvede alligevel at komme ned på mit skød, men var bange for at komme til at brække hendes stive ben, hvis jeg tog hende ned på skødet, så jeg sad som i morges og snakkede blidt til hende og masserede hende over det hele, så lidt efter bliv hun sig selv igen. Hun er også begynde at lave stort under sengen 4-5 gange og 2 gange på dynen den ved siden af min, det er kun sket 1 gang før for ca 3 år, hun har gjort det.

Jeg er helt udkørt følelse mæssigt og rigtig nervøs for dem begge 2 .

Og jeg ligger også i flytterod, da vi snart skal flytte til en imidlertidig bolig i ca 6 md, da alt skal renoveres, både alt i haven og alt indefor rives ned fra gulv til loft og vægge. Skal til en masse møder ang renoveringen og papir vi skal skrive, da vi har nogle valgmugligheder og skal over i den midlertidlig bolig og lave have havelågen større, så jeg kan komme ind med min lille canino. Puha alt ramler lige i øjeblikket. smiley

Undskyld mit lange indlæg, men måtte ud med det, da jeg føler jeg er ved at kolapse inden i. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Det går ikke så godt herhjemme :-(
  • #1   14. maj 2016 Uuu det lyder slet ikke godt, og så flytte stres oven i smiley jeg håber det bedste for dug og ungerne.

  • #2   14. maj 2016 Jeg føler med dig. Kan hun have fået epilepsi ?

    Her går det heller ikke særlig godt, hvis det kan trøste dig lidt.

    Vi har lige fået aflivet en kat med nyreproblemer, og vi har en syg hankat, der har været på medicin i 12 dage nu. Og han bliver kun langsomt bedre. Plus alt det andet, der har mindre med kat at gøre, men som giver mig en masse grå hår og en knude i maven.


  • #3   14. maj 2016 Årrhh nej Janne, jeg kan på ingen måde sige noget trøstende, men skriv du bare her så du får afløb med følelserne, jeg lytter gerne og det ved jeg mange andre også gør, det er altid rart at dele sådanne ting med folk herinde for størsteparten forstår det væld af splittede følelser man gennemgår.

    Jeg håber der er lys for enden af tunnelen og at Sammie kan komme sig bare nogenlunde, Tulle ja jeg tænker om det er epelipsi hun skulle have fået, eller noget meget værre, du bør nok få en snak med dyrlægen om det. smiley smiley smiley


  • #4   14. maj 2016 Lige et stort kram. Det har du vist brug for. smiley

  • #5   14. maj 2016 smiley æv for søren

  • #6   14. maj 2016 Nu har jeg jo skrevet i en anden tråd om Sammie, så jeg holder mig lige til Tullepigen.
    Det er jo en ældre dame og det lyder jo lidt som om der er en form for epilepsi.

    Uanset hvor meget du aer hende, så opfatter hun det ikke - eller også på den forkerte måde, så det er faktisk bedst at lade hende være indtil hun bliver slap og er ved at komme til sig selv.

    Så hun skal jo også tilses, men her skal du tage den ældre dames alder i betragtning.

    Sammie skal over en hurdle det skal han nok komme og så skal du måske lige skifte foder til RC Mobility ved siden af du giver glucosamin.

    De varmeste tanker herfra.


  • #7   14. maj 2016 Århhh Janne, for pokker hvor er det synd for dig. smiley
    Bekymringer om kattes helbred er i sig selv rigelig slemt, og så samtidig med flyttestress smiley , jamen, klart at det bliver for meget!

    De bedste tanker, håb, og kram herfra.


  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #10   15. maj 2016 Hvor er I bare søde. smiley Tusinde takker for alle de skønne bedringerne til Sammie. Jeg bestiller nok i dag noget glucosamin til Sammie, men det kommer nok først sidst på ugen håber jeg, da de først får ordren på Tirsdag. smiley

    Susanne: Hold da op hvor jeg føler med dig, smiley det gør så ondt i hjertet, når man har syge katte og hvis man samtidig har problemer selv også. Rigtig god bedring til din dejlige kat, jeg håber han bliver rask og frisk igen. xxx finger. ... Men prøv at ligge dig ned i ca 30 minutter med lukkede øjne og kun fokuserer på dette: .... Start med at blive fuldstændigt afslappe i panden, øjnene, munden og kæben, stille og roligt og så videre ned af, skulderen, ryggen som føles tung og afslappet ned mod madrassen/sofaen Osv. ned til fødderne. Hvis du får tanker, så smid dem væk, dem har du ikke brug for.....
    For du skal ikke gå med en knude i maven, det er ikke god, Men hvis du har lyst til at prøve denne metode, hver dag i ca 30 minutter, det er godt for stress og psyken, når man er lang nede. smiley

    Det er rigtig hvad i siger at det nok er en lille form for epilepsi som Tulle har. Jeg har snakket med dyrlægen om det og Tulle skal også til et tjek. Men heldigvis har hun "kun" haft det et par gange for 1 1/2- 2 år siden sidst. Det tager heller ikke ret lang tid tror ca 2 minutter, men de føles meget lange, når hun fik det. Tulle opsøger selv mig når hun får det sådan og vil ligge på mig, så hun er ikke væk, når hun fik disse anfald og er mest tryg ved at jeg nusser hende over det hele stille og roligt. I dag har hun fået 2 spurgte ture rundt i huset. smiley

    Mange tak alle samme, hvor er det dejligt at dejlige kattemennesker forstå en og hvor kattetosset man er, I er GULD værd.. Takker

    Jeg skal nok komme med en update. smiley

    For resten, jeg har snakket med dyrlægen om en operation, hvis det ikke bliver helt godt, og fik lidt at vide om den og hvordan... Men jeg fandt så en dyrlæge i Knoglekirurgi, ikke så langt fra mig. Han modtager henvisningspatienter med knogle- og ledproblemer fra andre dyrlæger. Så ham vil jeg have i mente, "Hvis" der skulle komme nogle problemer, som jeg af hele mit hjerte ikke håber. xxx finger


  • #11   15. maj 2016
    min speedy har gigt i ryggen, men med hjælp af disse to piller, så har han det godt:
    http://www.netdyrlaege.dk/kat/kosttilskud-kat/led-kat/canosan-til-kat-netdyrlaege

    og

    http://www.netdyrlaege.dk/kat/kosttilskud-kat/led-kat/flexadin-plus-max-netdyrlaege

    og så får han rc mobiliti

    der er også dyrlæger som tilbyder laserbehandling:
    http://www.dyrlaegeringen.dk/tilbud-og-nyheder/tilbud-pa-behandling/laserbehandling


    andet. man kan prøve med varmepuden hvis katten har det rigtig dårligt en dag. har brugt til både til speedy og så til hans søster da hun sprang nogle ledbånd i knæet.


  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #12   15. maj 2016 Mange tak for det anja n smiley Vi mangler en "tomme up" Smilye smiley

  • #13   16. maj 2016 Yes! Laser er ret godt, men her virker kiropraktik i 4 uger alt efter hvor "travlt" Freddie har haft det.
    Det kan også anbefales.
    Jeg har forhandlet mig til en fast pris. Det er jo nok også resten af sine dage han skal have det smiley


  • #14   16. maj 2016 jeg kan også anbefale kiropraktik smiley Prøvede med laser og fik en kat der kravlede under sofaen, når den skulle til dyrlægen. Foder og piller mod gigt - No way smiley Men kiropraktik - dyrlægen var imponeret over, hvor rolig Mitzi var. Og hun ville endda have godbidder bagefter - aldrig sket før når når vi har været til dyrlægen smiley Godt der er flere muligheder for at behandle gigt hos katte smiley

Kommentér på:
Det går ikke så godt herhjemme :-(

Annonce