{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.024 visninger | Oprettet:

flytning med kat {{forumTopicSubject}}

Hej kattegalleri. Jeg har lidt brug for hjælp. Min mor skal til at flytte, og hun har en ældre herre af en kat som er både ude og inde kat uden han bruger kattebarke.... Og som sagt skal hun til at flytte. heldigvis kun 2-500m væk i en anden lejelighed. Hvordan vil hun kunne gøre det nemmest for hendes kat eddy? som sagt er han en ældre herre men har været ude for en del. så er meget usikker. Hvis i kan hjælpe ville vi blive meget glade.

Mvh stefan og mor og eddy


Kommentarer på:  flytning med kat
  • #2   23. maj 2016 Hmm det er faktisk nok ikke den bedste situation din mor står i der, når nu det ikke er længere væk din mor skal flytte så vil det klart være bedst at holde ham inde i en måneds tid, så han lærer hvor han bor nu, for der vil være en god chance for at han vil søge mod sin gamle bopæl, hans territorier kan nemlig nemt strække sig helt til den nye bopæl og det kan nemt forvirre ham.

    Så ja han skal jo lære at bruge kattebakke. Han er forhåbentligt neutraliseret??
    Men han bliver jo nok temmelig misfornøjet over ikke at måtte komme ud, så det er lidt en kamp din mor skal tage og så må hun jo vurdere dag for dag hvor længe hun kan holde ud at holde ham inde, men som minimum en uge..
    Jeg har selv en veninde som flyttede med sin kat og han er bestemt ikke meget for at blive holdt ind, hun flyttede fra den ene ende af byen til den anden, det er dog omkring 4 km tror jeg, og hun opgav efter en uges tid, der var ingen problemer, han fandt hjem og gik ikke særligt langt den første tid, dog lod hun døren eller et vindue stå på klem den første tid så han altid kunne komme ind og så holdt hun ham i de om natten.


  • #3   23. maj 2016 "Hvordan vil hun kunne gøre det nemmest for hendes kat eddy? som sagt er han en ældre herre men har været ude for en del. så er meget usikker."

    Er det Eddy, der er usikker? eller er det din mor der er usikker på hvordan hun bedst gør det?

    Inden flytning skal din mor i hvert fald have fat i en bakke.

    Jeg går ud fra (og håber da) at det er en stuelejlighed din mor flytter til, så Eddy fortsat kan komme ud - altså efter han har vænnet sig til den nye bolig.

    En lille indhegning kunne være en ide til en start. Fx en havepavillon, der er beklædt med trådnet, og sat helt tæt, og fast, op foran en dør eller et vindue, så Eddy selv kan gå ud i indhegningen. Hvis han nægter at bruge bakke, er det faktisk en nødvendighed med en udendørs indhegning.

    Hvor længe katten skal holdes inde det nye sted, når det er så forholdsvist kort derfra? .... Pas. Det kommer vel bl.a. an på hvordan katten tager flytningen, og hvor knyttet den er til sin ejer.
    I hvert fald vil det være en god ide at snakke med den kommende lejer, og udveksle telefonnumre, og lave en aftale om, hvad der skal gøres, hvis Eddy dukker op der.


  • #4   23. maj 2016 " 2 dog lod hun døren eller et vindue stå på klem den første tid så han altid kunne komme ind

    Ja, det der er skide vigtigt! Hvis katten kommer tilbage til en lukket dør, så kan den vælge at gå sin vej.


Kommentér på:
flytning med kat

Annonce