{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
459 visninger | Oprettet:

Hunkat gider ikke være social med sin bror længere {{forumTopicSubject}}

Jeg har et søskende par som jeg har haft i et halvt år på ca. 4 år af racen Hellig Birma. De er begge sterile. Hunkatten mistrives i den store katteflok hun kom fra hvor hun blev generet meget af de andre katte.
Kattene bor i rolige omgivelser med adgang til stor sikret have som de begyndte at få adgang til for ca. en måned siden.
Hunkatten er siden jeg fik hende hjem begyndt at trække sig mere fra sin bror af og de har næsten ingen social kontakt nu. sover, lejer og går i haven hver for sig.
Hver morgen prøver hankatten at vaske hunkatten med det resultat at hun bliver vred og bider ham og jagter ham rundt i et par minutter i huset, resten af dagen holder de sig for det meste fra hinanden.
Opdrætter oplyser at kattene som små har været glade for hinanden.
Hvad kan være årsag til at de ikke længere kan sammen og er der nogle gode forslag til hvad man kan gøre for at genskabe deres venskab?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hunkat gider ikke være social med sin bror længere
  • #1   23. maj 2016 Jeg tænker lidt at hunkatten har prøvet at blive jagtet og sæt nederst i hierarkiet, nu er hun kommet ud af sin skal hun føler sig tryg og nu har hun fået en højere plads og fundet en frihed og en selvstændighed i det. At en kat vasker en anden kat er en form for dominans, altså ved at hankatten vil vaske hunkatten så vil han også dominere hende og være over hende, og det vil hun sikkert ikke finde sig i så derfor jagter hun ham.

    Der er intet du kan gøre og intet du skal gøre, de skal nok finde ud af det indbyrdes, når nu de fint kan deles om området og blot ikke er sociale med hinanden så har du egentligt intet problem. Katte er jo ikke flokdyr og har ikke et egentligt behov for artsfæller, så at de kan leve side om side i nærmest fordragelighed det er fint.


  • #2   24. maj 2016 Nu er de jo nye hos dig, men som regel er det en god ide, at tage dem/hende til dyrlægen, når der er forandret adfærd.
    Det er meget muligt, at de bare skal have tid, men det kan også være sygdom, måske også før du fik dem? Men det er en omvæltning, at blive neutraliseret og flyttet.
    Jeg vil så sige, at jeg selv har haft en bimse, som ikke var vildt social med andre end mig, men han havde så også sin portion af helbredsproblemer.


  • #3   28. maj 2016 Tak for jeres gode råd, kattene har været ved dyrlæge og fejler heldigvis intet.

Kommentér på:
Hunkat gider ikke være social med sin bror længere

Annonce