{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.346 visninger | Oprettet:

Katten slikker sin pels af {{forumTopicSubject}}

Det er efterhånden længe siden jeg har været her forbi.

Min neutraliseret 4 år gamle kat har i noget tid slikket sin pels af, på ben og mave.
Jeg tog ham til dyrlægen som fortalte at det er stress relateret eller hvad man siger. Vi har ikke lavet noget om i vores hverdag så kan ikke helt finde de ud af årsagen.
Han får nu speciel foder og ingen godbidder eller andet ved siden af.
Dyrlægen skrev en recept på noget medicin som er umuligt at få i ham ( har prøvet alt ) jeg har købt en feliway til stikkontakten, intet hjælper har i nogle forslag ?

Det er 4 uger siden han var hos dyrlægen, jeg snakkede med hende i går og hun sagde at der var flere andre slags medicin vi kunne prøve hvis ikke det bliver bedre.

Jeg har lige sat net foran altanen så han kan komme lidt ud, det kan han godt li.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Katten slikker sin pels af
  • #1   31. maj 2016 Ja det lyder som det man kalder hypersoignering: http://herfolge-dyreklinik.dk/foder/kat/adfaerdsproblemer-hos-kat.html
    Det er ofte stressrelateret, hvad årsagen til stress kan være kan nogle gange være lidt en jungle at finde ud af hvis ikke der er en åbenlys ændring i hverdagen, det kan være noget udefrakommende, som feks hvis man bor i lejlighed og naboen har fået hund der larmer, måske naboen er blevet hjemmegående og der konstant kommer lyde derfra, en ny kat i o Rådet måske en fertil som katten kan lugte og høre, ja mu!lighederne kan være mange, det kan også være en ændring der er sket for et stykke tid siden så slimkeriet er blevet en dårlig vane.
    Men sidst så skal man også overveje om det måske ikke er hypersoignering men måske allergi.

    Når ikke feliway virker, så overvej Royal Canin Calm foder, der har haft en god virkning hos mange. Den medicin du skriver du har fået, er det zylkene?? Hvis det er så er det netop det der er i Calm, det er et naturligt beroligende stof som findes i kattens modermælk, men ofte er det nemmere med foder end med piller smiley


  • #2   31. maj 2016 Jeg kan ikke huske hvad maden hedder men der er royal Canin som kun kan købes hos dyrlægen ( altså den variation ) det medicin han fik hedder Atopica. Dyrlægen snakkede om at man også kan prøve at give ham prednisolon. Han slikker ikke så han har sår ( endnu )

  • #3   31. maj 2016 Hvis det er Calm, han får, så kan det også købes andre steder end hos dyrlægen. smiley

  • #4   31. maj 2016 Jeg tjekkede lige hvilke mad han får det hedder hypoallergenic. Vi vil prøve at købe det som hedder calm. Tak for hjælpen smiley

  • #5   31. maj 2016 hypoallergenic - det må være til allergi - det har ingen virkning på hypersoignering - håber ikke katten er proppet med binyrebarkhormon: Medrol eller Prednisolon - for det har heller ikke virkning på hypersoignering som oftest er stressrelateret

    Udover hvad allerede nævnt vil jeg foreslå Colostrum - det der virker er Tryptophan - er også det stof der virker i Kalm og Zylkene


  • #6   31. maj 2016 Hvilken klinik har du været på?


  • #7   31. maj 2016 Katten har ikke fået andet end katte maden, jeg har sagt til dyrlægen at jeg ville vente med prednisolon da der kan være nogle dumme bivirkninger. Det medicin som jeg havde fået til ham kunne jeg ikke få i ham.

    Jeg er rigtig ærlig over, at jeg ikke kender årsagen til hans stress.


  • #8   1. jun 2016 Katte tåler prednisolon rigtig godt - sætter immunforsvaret ud af drift - virker er det allergi - men det tyder det ikke på

    Årsagen - ja det kan være svært - men prøv at give f.eks. colostrum - det virker i de fleste tilfælde - de ser virkningen efter meget kort tid - et par dage

    Og de kan godt lide det - drys over vådmad


  • #9   16. jun 2016 Jeg købte royal canin calm til ham og så fik vi i sidste uge en killing. Det var noget af et sats men vi har længe snakket om da det ham virkede som om han manglede selskab.

    Jeg vil mene at sammenføringen er gået rigtig godt, de første par dage knurrede og hvæssede den af den lille men allerede på 3 dagen legede de en smule. Den lille spiste og drak af den stores mad og vand uden problemer.
    Nu står den stores mad hvor den lille ikke kan nå det, den lille får killing foder.
    Han er holdt op med at slikke sig og kattene nyder hinandens selskab.


  • #10   16. jun 2016 Hvor godt smiley

  • #11   17. jun 2016 Ja det er dejligt smiley

Kommentér på:
Katten slikker sin pels af

Annonce