{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.013 visninger | Oprettet:

Nyt produkt - foder {{forumTopicSubject}}

Pyhhhh ja jeg ved godt der findes 1000vis af tråde om foder, og normalt er det ikke noget jeg selv går i dialog med.
Men nu så jeg lige dette nye produkt og blev nysgerrig, min nysgerrighed blev vagt fordi det er et supermarked produkt, noget vi jo altid fraråder alt og alle, men dette er kornfrit.
http://excellentpet.dk/4-kg-kornfri-kat-til-steriliserede-katte/

Det er ikke fordi jeg har planer om at skifte foder, slet ikke, men faktisk ser dette ikke så slemt ud som mange andre, om jeg kunne godt ønske lidt højere protein % og kunne også godt tænke mig højere fedt % men tænker det kunne være værre, jeg ved ikke lige hvad prisen er, men dette kunne måske være en mulighed for dem med små penge, eller til at spæde et godt kvalitetsfoder op med så man strakte pengene lidt hvis der var lavvande i en periode, vi ved jo alle at man kan mangle penge i ny og næ.

Igen vil jeg understrege at det ikke er fordi jeg vil benytte produktet men måske nærmere blot gøre opmærksom på produktet, det er ret nyt i forhold til kattemad, så jeg tænker også de har noget at lære, de gør mest i hundemad ser jeg og der er kattemad jo noget anderledes.


Kommentarer på:  Nyt produkt - foder
  • #1   31. maj 2016 Det er light og så er meget af proteinet fra ærter og bønner, her ville jeg aldrig bruge det, for hvad er der ved det, hvis man skifter fra foder med korn, til et hvor det er erstattet af planteprotein,,, katte skal have kød.
    Kød er ikke lig med 100% protein, men alt protein til katte bør være fra dyr og det samme med fedtet, minimum de første 3 ting på listen bør være kød!


  • #2   31. maj 2016 Katte kan jo desværre ikke få f.eks taurin og andre næringsstoffer fra vegetabilske proteiner. Jeg kan se de siger de har puttet taurin i, men kan ikke se Vitamin B12?
    Desuden kan katten, ligesom os mennesker, ikke nedbryde og udnytte planteproteiner på samme niveau som animalsk protein.
    Mennesker kan udnytte 90% af kødprotein mens vi kun kan udnytte 75% af planteproteiner da det er sværere at nedbryde for os. Jeg kan forestille mig det er det samme, hvis ikke værre for "obligate Carnivores"


  • #3   31. maj 2016 Der er ikke meget kød i det foder, og fedtprocenten er vildt lav. Det var ikke noget, jeg ville bruge. smiley

  • #4   31. maj 2016 Kornfrit med 31% protein er for mig alt for dårligt foder og min katte vil få en tør og træls pels med så lavt et fedt indhold smiley

    Tænker når man kan købe porta 21 med en protein indhold på 47% og fedt indhold på 21,5 % og det tilmed ikke er særligt dyr, så er det andet et skod foder efter min mening smiley


Kommentér på:
Nyt produkt - foder

Annonce