{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.421 visninger | Oprettet:

En tosset historie, fra det virkelige liv. {{forumTopicSubject}}

Idag skulle min datter og jeg afsted sammen, og lige som vi skal gå, stikker naboen hovedet ud over hegnet til gangsystemet.

Han beder min datter lukke døren til køkkenet, for det genere fuglene i hans have ( på den anden side af stien) når hendes kat sidder i køkken vinduet smiley
Jeg må indrømme, at min kommentar var, at den jo var inde og ikke kom i hans have smiley der er masser af løse katte i området, og en del bor i boligforeningen, og trods forbud er de ude.

Min datter sagde at hun kunne sætte en potte mere i vinduet, andet kunne hun ikke gøre, for mad og vand er i køkkenet ( det mente han, at hun bare kunne flytte) og kattebakke nr 2 er i bryggerset og de skal gennem køkkenet.

Manden blev faktisk fornærmet smiley men ved i hvad, min datter har indhegnet have, med trådhegn i hækken og solsorten har rede på den anden side. Af trådhegnet, og kommer fin til bage til reden, og solsorte hannen sover på deres terrasse under halvtaget, så sikke noget pjat med ham,, han så, så Loke springe på køkkenvinduet, da en forskræmt solsort fløj forbi vinduet, men han var netop hoppet der op, fordi de skræppede op de kære solsorte.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  En tosset historie, fra det virkelige liv.
  • #1   17. jun 2016 smiley smiley smiley smiley hahahahaha man skal høre meget før ørerne falder af... ( en gammel talemåde) den passer vist fint ind her, for magen til underlig og latterlig påstand skal man da lede længe efter..

    Her på matriklen der sidder gråspurve og solsorte nærmest og håner mine katte ude på havebordet, det er som om de udemærket godt ved at kattene ikke kan komme ud af vinduerne, så de sidder kækt derude og synger, mens de fra tid til anden sorgløst hopper frem og tilbage, og skæver lidt hovent ind mod kattene i ny og næ. Alt imens kattene går brandvagt frem og tilbage i vindueskarmen mens de gnækker sjovt og man nærmest kan høre deres mave knurre. Smilla forsøger nogle gange at fange dem gennem vinduet i bar afmagt, fuglene de foretrækker ikke en mine.


  • #2   17. jun 2016 Bare overøs den sure nabo med venlighed på kanten af noget, der minder om Naboerne fra Nyt fra Jylland.

  • #3   17. jun 2016 Hahaha jeg fik lige en idé, gå ned og køb en fuldfoder dims og en masse fuglefrø, pak det det i en lille kurv og gå ind og giv det til naboe, evt med en lille æske chokolade, og så sig til ham at hvis fuglene er sultne nok så vil de slet ikke registrere katten smiley smiley smiley smiley han skal da så meget have noget opmærksomhed for han har da ikke noget at gå op i, når en kat i et køkken vindue kan pisse ham så meget af smiley smiley smiley

    Ej tror ikke det hjælper, men kunne være sjovt at se ham i ansigtet. smiley smiley smiley


  • #4   17. jun 2016 Vores naboer nyder godt af kattene her, de har sygt mange mosegrise/vandrotter som vores katte jævnligt får fanget. Vi fandt den anden dag en enorm een smiley

  • #5   17. jun 2016 Han har fodret fugle i stor stil, men de må ikke længere fodre fuglene, fordi de ikke kan slippe af med rotterne smiley

    Der er sat en krukke mere i vinduet, men skal Loke fange fluer, så ryder han alt smiley og så bliver der ikke sat nye op.

    Naboen er en sur gammel herre, ikke meget ældre end mig, konen er en der intet siger knapt hilser, og manden er upopulær ved de fleste naboer og håndværkerne var ved at få spat af ham, da der blev skiftet vinduer sidste år, han brokker sig over alt, og nu også over min datters kat som sidder i vinduet smiley


  • #7   17. jun 2016 Årrhh kender sådan en kat, når der er fluer i farvandet så er intet sikkert, Smilla er også sådan, hun spurter efter dem og ænser intet omkring hende, men hun er super dygtig til at fange fluerne, så vi har altså en helt automatisk levende fluesmækker smiley smiley smiley men hun har også travlt, for vi bør jo på landet med hele 5 gårde i nærheden i en radius af ca 2 km, så der kommer gang i fluerne, så det er godt Smilla er utrættelig smiley smiley

    Han lyder som en gnaven gammel mand der bare vil have noget at brokke sig over smiley


  • #8   17. jun 2016 Ja gnaven og nysgerrig er han smiley han glor altid ind ad vinduerne når han går forbi, og min datter vinker bare smiley

    Mine gider ikke jage fluerne mere, Mitti kan ligge på mit skød og gnække efter dem, men jeg må bruge fluesmækkeren for, at slippe af med dem smiley
    Ja det er godt hun overholder reglen med, at katte skal være på egen grund, ellers havde han virkelig noget at brokke sig over smiley smiley


  • #9   17. jun 2016 Griner! Nogen mennesker er.. Mangler lidt ord her, men får mig lige den gode griner..

  • #10   17. jun 2016 smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley

    Har du set serien om de 7 Sure Mænd??? Han kunne da komme med i et realityprogram - åh gud nej, han kunne jo faktisk komme til at grine og DET går jo ikke!

    Forfatter Erik Lindsøe kalder denne type for "De "langtids-skuffede" smiley
    Folk der kun kan set det alt det dårlige - or er der ikke noget at brokke sig over, ja så må man jo selv finde på noget.....


  • #11   17. jun 2016 De må have et trist liv de brokkehoveder, Tænk sig kun at være sur og gnaven og ikke finde det gode og sjove i livet, man har sgu næsten ondt af sådanne mennesker..

  • #12   17. jun 2016 er der så nogen der kan fortælle mine fugle at de ikke må spise ude foran vores løbegård?
    jeg har alt lige fra fasaner, solsorte, stærer mm som spiser under 50 cm fra kattene. Ingen hverken fugle eller katte har problemer med det.

    jeg ville nu ikke rette mig efter en sur nabo. fuglene vænner sig hurtigt til at kattene bevæger sig.


  • #13   17. jun 2016 Ja, det tør siges. Selvom Freddie ihærdigt forsøger at fange solsorte, så er de sgu så frække, så de hopper rundt om ham og bedst som han tror at han har en, ja, så sidder den lige bag ved ham...

    Manden må se til den anden side, han skal sgu ikke blande sig når kattene ikke gør dem noget. I øvrigt er det også kun en meget lille andel af fuglebestanden som bliver ædt af katte.


  • #14   17. jun 2016 Ja nemlig, fugle er for meget besvær i forhold til fødemængden, det er nemmere med mus og der er mere kød på, det viser en undersøgelse af nedkørte kattes maveindhold, de var alle fundet i landsonen og havde faktisk mest menneske serveret mad i maven, og meget få fugle.
    En solsort har ihærdigt forsøgt, at bygge rede under halvtaget, i min datters have, men det blæste ned så mange gange, at de rykkede ind i hækken smiley
    Jeg er sikker på, at Loke ikke bliver væk fra køkkenvinduet smiley


  • #15   17. jun 2016 der er faktisk en ny undersøgelse der viser at der faktisk er flere fugle i katteejers haver end dem uden.

    desværre kan jeg ikke finde artiklen noget sted der ikke kræver login smiley

    Vores tager fugle en gang i mellem, men en sund og rask fugl har ikke meget at frygte fra en kat.
    Tilgengæld tager vores katte så også rotterne i nærheden. dem får vi faktisk jævnligt.


  • #17   18. jun 2016 Nu skal Loke og din datter bare glemme den gnavne gamle mænd, og have et stor tillykke med Loke på sin 1 års fødselsdag i dag, med på vejen.

    profilbillede
  • #18   18. jun 2016 Tak skal du have Heidi, den stakkels dreng er ikke blevet fejret smiley han har været allene hjemme sammen med Fabian, for min søster kørte os til Kaløvig slotsruin og middelalder markede.
    Markedet var kedeligt og Emma kunne ikke klare menneskemyldret, men hende og Line gik helt op til ruinen, min søster og jeg kom ikke helt op, for turen der ud på skæve gamle sten var ikke godt for hendes knæ, og min rollator skulle løftes det meste af vejen smiley så der kommer jeg ikke en gang til smiley
    Men Loke har nok fået noget godt at spise, jeg har nemlig givet Line nogle prøver på det rå kød jeg har købt til mine, ved zoopluds.
    Og en potte ekstra hjalp intet, Loke fandt en ny plads til sin lille mås smiley


Kommentér på:
En tosset historie, fra det virkelige liv.

Annonce