{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.982 visninger | Oprettet:

Dyrlæge med Milo {{forumTopicSubject}}

Hej KG

Nu har Milo haft det her sår i 2 uger, dyrlægen har været kontaktet hele vejen igennem, da jeg har været rigtigt træt af dette sår.

Vi tro det er kommet ved at han er faldet ned fra vores bord ude på altanen, det ligner mest af alt en hudafskrabning, og er egentlig på størrelse med en 1 krone, der er ikke betændelse i det, men Milo kan ikke lade det være. Jeg frygter måske lidt det også kan være allergi relateret, hvilket jeg håber det ikke er.

Hvilket har resulteret i at vi igår har set blodspor rundt i lejligheden og jeg ikke ved hvad jeg skal gøre. Så har ringet til dyrlægen igen i dag, og fået en tid til ham imorgen formiddag 9:20. Skal dog tage bussen derud, hvilket jeg hader da det tager op til en time. Men har ikke kunne finde nogen der har tid til at køre mig desværre. Men til dyrlæge det skal han.

Så er rigtigt træt af det hele med Milo lige nu smiley Men i det mindste har jeg fået 4 til min eksamen idag så det er jeg super glad for smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dyrlæge med Milo
  • #1   20. jun 2016 Tillykke med karakteren Heidi, jeg sagde jo det nok skulle gå smiley
    Og det skal såmænd nok også gå med Milo, jeg tror at hvis det var allergi så ville du se at det enten blev større eller at der ville være flere små sår rundt omkring på kroppen.
    Men lad os nu se hvad dyrlægen siger, der er i gen grund til at tage sorgerne på forskud.

    Katte er nogle små sataner når det kommer til sår, for nogle katte kan bare ikke lade dem være og vil konstant bide og slikke i dem, min Smilla er nøjagtig på den måde, hun bliver helt besat af hvis hun har noget der klør, hun bliver bare ved og ved, jeg havde en kamp da hun blev steriliseret. Tøsen derimod hun er meget mere nem og kan lade det være og ellers er hun nem lige at aflede opmærksomheden fra området, det er umuligt med Smilla smiley smiley


  • #2   20. jun 2016 Mange tak Heidi smiley

    Jeg håber i hvertfald de kan hjælpe mig med hans sår. For er virkelig på barbund med ham nu. For han vil bare ikke lade det være og vi opdager ikke når han slikker i det, fordi han gør det om natten smiley


  • #3   20. jun 2016 Tillykke til dig Heidi ??
    Og så håber jeg, at dyrlægen kan hjælpe Milo, og at det ikke er allergi ????


  • #4   20. jun 2016 Jeg håber virkelig det ikke er noget med Allergi, så bliver jeg virkelig ked af det.

    Og mange tak Jette smiley


  • #5   20. jun 2016 Klassisk allergi sted - beklager - og håber et ikke er

  • #6   20. jun 2016 Jeg håber virkelige ikke det er allergi. Er det en blodprøve de tager for at tjekke for det? For overvejer nemlig at spørge om de ikke vil tage en bodprøve hvis det er smiley

  • #7   20. jun 2016 Øv sgu da smiley Lad os håbe det ikke er allergi! Det er såmænd slemt nok med sår uanset smiley .
    Bruno fik et sår sidste år, efter han var blevet barberet efter blodprøve. Han blev ved med at slikke - nok fordi det har kløet, da hårene groede ud. Jeg var bestemt ikke begejstret for krave, men der var ingen vej udenom. Slet ikke sjovt (for mig, for jeg var møgbange for at han blev kvalt i den smiley ). Bruno tog det som en mand, og såret helede smiley
    Måske det bare er en (blød) krave en uges tid der skal til for at Milos sår heler .... det håber jeg.


    profilbillede
  • #8   20. jun 2016 Haha hvor er han fin med krave på Tinka smiley

    Jeg håber ikke det er allergi det håber jeg virkelig ikke. Og håber det kan gøres mes en blød krave måske. En hård krave er ikke på tale for sådan en kan han slet ikke lide. Har haft lånt en af en overbo som jeg har hjulpet med råd da hendes kat blev neutraliseret og han kunne ikke lide sen. Gik mærkeligt og kunne ikke finde ro


  • #9   20. jun 2016 Nej, brug af hård krave kommer heller ikke til at ske her! De er gyselige!
    Jeg købte ellers en, men den kom aldrig på. Kunne da se at det ville være tortur.
    Her ses Brunos slikkesår.


    profilbillede
  • #10   20. jun 2016 Det ligner faktisk meget hvordan Milos sår ser ud synes jeg

  • #11   20. jun 2016 Ja, bare mærkeligt hvordan han har fået det smiley Synes ikke at katte så nemt skulle få revet skind ved fald, men det kan jo være at han har ramt et eller andet der har revet hul.... Allergi vil i hvert fald være træls. Er det bare et påført sår, kan det sikkert hele, hvis det får ro (ved hjælp af krave).

  • #12   20. jun 2016 Jeg håber det bare er et sår som vil heles mår det kan få ro fra hans slikkeri af. Og at han kan tilgive mig for kraven hvis det er smiley

    Lige nu ligger han i mit skød og spinner på livet løs smiley


  • #13   20. jun 2016 Nu har du godt nok tid til ham i morgen, (og det er nok også det bedste, når man ikke ved, hvad årsagen er til det sår). Men ellers tænker jeg, at en blå krave til en 50'er, rensning med klorhexidin, og evt noget kløestillende, kunne afhjælpe det i løbet af få dage. Og hvis det ikke gør, så er det jo nok desværre allergi.

  • #14   20. jun 2016 Det tænker jeg også det kan Tinka. Men det kløestillende skal han alligevel have af dyrlægen. Så tro nu også det er meget godt han kommer der ud, og også når han har haft såret i 2 uger nu her uden nogen form for bedring at se.

    Men i skal nok høre herinde når jeg har været ved dyrlægen og hvad der er blevet gjort og sagt smiley


  • #15   20. jun 2016 Har fundet den bedste måde at få Milos opmærksomhed væk fra såret når han slikker i det. Svaret er godbidder! smiley Sidde og kaste nogen godbidder til ham virker fantastisk så glemmer han det for en stund smiley

    Vi fangede ham nemlig lige i at slikke i det, dumme kat, så kastede jeg bare lidt godbidder til ham og nu har han glemt det igen.


  • #16   20. jun 2016 Godbidder er ikke fremmende er det allergi

    Kløehæmmende - det er binyrebarkhormon - enten som depot eller piller


  • #17   20. jun 2016 Det kan godt ske godbidder ikke er det bedste hvis det er allergi smiley Men det ved vi ikke endnu derfor gør jeg alt for at holde ham fra såret smiley

  • #18   21. jun 2016 Til trods for en sur og ubehøvlet Buschauffør på vej ud til dyrlægen kom vi derud.

    Dyrlægen sagde at der hvor såret sidder, på hasen, er et ret a-typisk sted for allergi da jeg nævnte det for ham. Han synes ikke det ligner nogen hudmider, eller ringorm. Så han tro det er et sår han har fået ved et fald eller noget i den dur. Heldigvis da.

    Han fik 2 sprøjter, en med kløestillende, som også hjælper på allergi hvis det er det, der er problemet, og antibiotika til at tage evt. betændelse og infektion der må komme til når han slikker såret op. Plus så har vi fået antibiotika med hjem til 8 dage, som han skal have morgen og aften.

    Men det ligner sådan nogen kapsler, så vi ved ikke helt hvordan vi skal give ham dem. Nogen der har nogen idéer til det? Han skal have den første imorgen tidlig.


  • #19   21. jun 2016 Hvorfor var chaufføren sur??? Fordi du skulle have kat med i bussen eller...????
    Nå men det var da godt du kom afsted og fik det tjekket, så har du om ikke andet ro i sindet og forhåbentligt så virker det kløestillende.

    Står der ikke noget på de piller om det er nogle man kan dele ( kapslerne kan åbnes) og blandes i maden eller ej. Tøsen får cystophan ( ikke at det har noget med kløestillende at gøre) de er også kapsler og der står de godt må åbnes og blandes i dåsemaden, så det gør jeg hver dag, de kan også gives hele direkte i munden.

    Fik du ikke en krave med til ham så han ikke slikkede såret op, eller syntes dyrlægen ikke det var nødvendigt??


  • #20   21. jun 2016 Han var sur fordi jeg spurgte om den stoppede et specielt sted og så sagde han jeg skulle af et sted det ikke var planlagt. Så som jeg ser det smed han mig af bussen.

    De havde ikke en blød krave som jeg helst vil have så skal hen til en anden klinik for at få sådan en. Men jo han mente det var vigtigt med en krave. Men de ville også gerne hjælpe mig som jeg ville have det og det kunne de ikke helt hjælpe med smiley



  • #21   21. jun 2016 Latterlige chauffør, der er nok en der har tisset på hans sukkermad i morges smiley Lad være med at lade ham ødelægge din dag smiley

    Er der så en klinik i nærheden der har sådan en krave som du kan købe, eller vil din egen dyrlæge kontakte en kollega og finde en til dig eller hvad er planen?? Jeg kan godt forstå du helst vil have den bløde krave, den er klart bedst særligt i dette tilfælde.


  • #22   21. jun 2016 Der er en klinik tæt på som har en jeg kan købe for omkring de 45 kr. Er på vej derud nu for at hente den. Da vi har måtte stoppe ham i at slikke i såret igen allerede.

    Vil helst en blød da vi har prøvet en af de hårde og han gik sjovt med den og var helt oppe at køre over den. Så blød er det vi går efter smiley


  • #23   21. jun 2016 Godt du fik kikket på ham, og jeg håber det bliver bedre, hurtigt ??

  • #24   21. jun 2016 Vi håber også det går hurtigt over igen. Har den aftale med dyrlægen at hvis det ikke er blevet bedre efter det antibiotika han skal have skal han nok ind til tjek igen i næste uge smiley

  • #25   21. jun 2016 Se hvor fin han er med hans "regnfrakke" på smiley

    profilbillede
  • #26   21. jun 2016 smiley
    Han ser nu ikke videre tilfreds ud smiley smiley smiley tænker Smilla ville spasse helt ud hvis jeg gav hende sådan en på smiley smiley smiley


  • #27   21. jun 2016 Milo tager det faktisk overraskende godt smiley

    Han var ikke helt tilfreds da vi lige stod og gav ham den på. Men han opfører sig normalt med den, sådan som han ville reagere hvis det blot var et halsbånd han havde på. Han ligger og sover lige i øjeblikket og siger ikke noget til den. Så den krave var den ekstra bustur og de 45 kr værd smiley


  • #28   21. jun 2016 Det eneste problem vi lige kan se med kraven, er at han har lidt problemer med at spise fra hans aktiveringsbræt. Hvor der er nogen dele af det, det kan han ikke rigtigt bruge fordi han vil have poten højt op også kommer den i kombolase med kraven smiley

  • #29   21. jun 2016 #18 "og antibiotika til at tage evt. betændelse og infektion der må komme til når han slikker såret op. Plus så har vi fået antibiotika med hjem til 8 dage, som han skal have morgen og aften. "
    Altså både antibiotikasprøjte (convenia er det vel) OG antibiotikapiller separat? smiley
    Han skal da vel kun have de piller HVIS såret bliver betændt? Og det er vel ikke særlig sandsynligt, at der kommer betændelse, hvis det bliver renset med klorhexidin, og han ikke kan komme til såret nu hvor han har krave.
    Jeg er ikke dyrlæge, men synes godt nok, det lyder som overkill med alt det antibiotika smiley

    Men i hvert fald godt I fik fat i en krave, og godt han har fået noget kløestillende.


  • #30   21. jun 2016 Ja Tinka, vi fik af vide han skulle have de piller i 8 dage startene fra imorgen af. Det lyder måske af meget det vil jeg godt give dig lidt ret i. Men må hellere gør som dyrlægen siger smiley

  • #31   21. jun 2016 Hmm, ja jeg havde udbedt mig en forklaring på, hvorfor der skal fyldes SÅ meget antibiotika på katten, når der ikke er infektion. :-S
    Jeg havde IKKE givet de piller medmindre såret var betændt - dels af hensyn til kattens tarmflora, dels pga. at overforbrug skaber resistente bakterier.


  • #32   21. jun 2016 Måske har du ret Tinka, men jeg gør altså som dyrlægen han siger, da jeg ikke selv har forstand på den slags smiley

  • #33   21. jun 2016 Du skal selvfølgelig gøre, som du selv føler er bedst. Men det skader altså ikke at være lidt kritisk og få en forklaring fra (dyr)læger på, hvorfor de absolut skal fylde kroppen med alt det skidt. Lur mig, om ikke, hvis man går dem på klingen, at det bare er noget de gør uden særlig omtanke. smiley

    Bruno fik engang et skud convenia i farten (pga noget hoste), dyrlægen spurgte ikke engang smiley . Jeg var pissetræt af, at det gik så stærkt, at jeg ikke engang kunne nå at sige fra. smiley


  • #34   21. jun 2016 Når der er givet depomedrol er du ligevidt. Nu aner du ikke hvad det er der hjælper.

    Convenia bruges meget sjældent på "min" klinik. Hvad der er kommet ind kommer ikke ud
    Det er noget nemmere med piller


  • #35   21. jun 2016 Nu ser vi om dette virker i første omgang, gør det ikke skal han til dyrlægen igen alligevel.

    Hvis det virker, og hvis det så kommer tilbage fordi det måske er allergi så tager jeg det til den tid!

    Lige nu vil jeg se positivt på det der er gjort og følge de ting min dyrlæge har sagt!


  • #36   21. jun 2016 I skal huske på, Milo er min første kat jeg selv har ansvaret for. Det er mine første erfaringer med dyrlæger og medicin til katte. Så ja jeg følger hvad dyrlægen siger, og sådan er det i øjeblikket.

    Går stærkt ud fra at dyrlægen vil min kat det bedste! Så i kan have tvivl omkring hvad min dyrlæge siger jeg skal gøre og det er fint for jer. Men være lige lidt respektfulde og tro på jeg gør dette for Milos bedste! I stedet for at få mig til at føle mig som en dårlig katteejer fordi jeg ikke lige har gjort som i ville have gjort.

    Har allerede følt mig som dårlig katteejer fordi det ikke er blevet bedre på de 2 uger inden jeg tog til dyrlæge! Så hvis i har mere at sige, så sig det, bare ikke regn med jeg vil reagere på det så! smiley


  • #37   21. jun 2016 Og jeg ved godt i siger det for at hjælpe mig, og ikke mener det ondt det i siger smiley og det sætter jeg pris på, men håber i forstår min forrige besked

  • #38   21. jun 2016 Man kan altid være kritisk overfor hvad dyrlægen mener, men omvendt så tænker jeg at de fleste dyrlæger vil katten det bedste og de udskriver alligevel sjældent medicin uden grund, det med antibiotika er jo egentligt ikke anderledes end når man for antibiotika til sin kat når den er blevet steriliseret, det er jo også forebyggende.
    Min tanke er at dyrlægen har ønsket at det sår bare skal hele så hurtigt så muligt for nu har det været 2 uger, så for ham har helingen været første prioritet og det er jeg egentligt også enig med ham i.
    Jeg er ikke dyrlæge og når jeg går til dyrlægen så forventer jeg at min dyrlægen udfører sit arbejde til punkt og prikke og gør hvad der er bedst for min kat, det betyder ikke at jeg ikke stiller 1000 spørgsmål, for det gør jeg, men jeg sætter ikke nødvendigvis spørgsmålstegn ved behandlingsmetoden hvis ellers dyrlægen kan forsvare det, så forventer jeg at han ved bedst, han har trods alt uddannelsen. Hvilket også er grunden til at jeg ikke skifter dyrlæge og kun kommer steder jeg har fuld tillid til vil mit dyr det bedste.

    Heidi jeg syntes klart du skal følge din dyrlæge for kun du ved hvad der er blevet sagt og gjort i konsultationsrummet og du har helt sikkert tillid til din dyrlæge og stoler på at han er kompetent og vil katten det bedste, ellers ved jeg du ikke havde valgt den dyrlæge.
    Du er ikke en dårlig katteejer smiley


  • #39   21. jun 2016 Mange tak Heidi. Er helt enig med dig i det du siger.

    Så jeg gør som min dyrlæge siger og tager det derfra smiley


  • #40   22. jun 2016 hvordan går det med barnet?

    man skal altid rette sig efter sin dyrlæge. alle har forskellige meniger om tingene


  • #41   22. jun 2016 Det går rigtigt fint med ham idag smiley Såret har fået en fin skråpe idag, han går rundt med den bløde krave på og han har ikke rørt det overhovedet. Så det ligner at besøget hos dyrlægen og den krave er det der skal til smiley

  • Charlotte J
    Charlotte J Tilmeldt:
    apr 2021

    Følger: 1 Svar: 3
    #42   6. apr 2021 Var det en dyrlæge som havde den bløde krave? Ved det er flere år siden opslaget blev lavet men leder med lys og lygte efter en blød krave og Google er ikke min ven medmindre jeg vil bestille en fra Kina. Inden den når frem er min kat da blevet hårløs ??

  • #43   7. apr 2021 Sy dem selv

Kommentér på:
Dyrlæge med Milo

Annonce