{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.506 visninger | Oprettet:

Kradsetræ Nej tak??? {{forumTopicSubject}}

Hej alle smiley jeg er ny og Har læst et par gode råd herinde så tænkte at nu ville jeg være med! Er 1. Gangs killinge ejer og hold nu op min killing er sød !!
MEN! Han nægter at bruge hans kradsetræ og benytter istedet hele mit gulvtæppe smiley han har gået på trægulv hele hans liv så tror måske han opfatter gulvtæppet som ét stort kradsetræ? :0 det kan jeg sagtens forstå men det ville være skønt hvis han gad at bruge kradsetræet smiley har prøvet at indblandet det i leg, rose ham når han selv røre og sådan men straks hopper han ned og kradser i gulvtæppet :-{ håber i kan hjælpe mig!! Knus en træt mismor og hendes bandit killing


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kradsetræ Nej tak???
  • #1   22. jun 2016 Du kan prøve at købe noget catnip og sprøjte det på kradsetræet - enten så er han vild med duften eller også så er han helt ligeglad, men hvis han er vild med det, skal han nok begynde at kradse der hvor det dufter.

    Du kan prøve også at anskaffe et vandret kradsebræt (se evt. zooplus.dk) eller anskaffe dig et sisal tæppe eller måtte.
    Hvis kan ikke begynder at bruge det selv, så løfter du ham over på det vandrette sisal, hver eneste gang han bruger det alm. gulvtæppe.


  • #2   22. jun 2016 Ja som A.P siger, prøv catnips og evt belønning på selve kradsetræet i form at godbidder hvis det er et killingen kan hoppe op på smiley

  • #3   22. jun 2016 En ny placering af træet kan også hjælpe - vi mennesker vil ofte helst sætte træet ude i et hjørne hvor det ikke fylder så meget. Men kattene foretrækker ofte at de står mere centralt, gerne et sted hvor der er godt udsyn og de er tæt på deres mennesker.

    hvor stor er træet? kan han klatre i det og komme op i højden? står det stabilt? Det kan også have noget med det at gøre.


  • #4   22. jun 2016 ps, kradsen i gulvtæppet kan også være en afmærkningsadfærd, hvor han gerne vil gøre hjemmet "trygt" ved at det lugter af ham. Katte afmærker også territorie ved at kradse på ting.
    Hvis det er det det handler om, så kunne det måske hjælpe at spraye lidt feliway på gulvtæppet(og træet) eller få en diffuser til at sidde i en stikkontakt.
    Jeg går ud fra at han ikke har været der så længe, så det kan være en stor mundfuld for en lille killing at flytte hjemmefra til et helt nyt hjem uden sine søskende og mor


  • #5   22. jun 2016 Du må have nogle vandrette krassedimser til din killing, det kan tage presset fra dit gulvtæppe, men du skal regne med, at det bliver ved.
    Min den ene bruger tæpper, måtter og vandret kras lige så meget som krassetræet.
    Ud over krassetræ, hylder på væggene, så har jeg ved de fleste døre noget vandret eller lodret kras, for det er der mine vil krasse, pluds ved min stol, for at gøre opmærksom på, at Røde ønsker kæl, mad, eller døren åben til haven.
    Uanset hvad skal du regne med din killing vil slide lidt på dit hjem, og særligt hvis du ikke lige finder et bedre alternativ..
    Mine er rigtig glade for mange af de krassedimser som fåes i pap, de kan fordeles flere steder i hjemmet, og kan fåes billig på Zoopluds.


  • #6   22. jun 2016 Som de andre vil jeg også tro at han rigtig gerne vil have et vandret kradsemiljø, jeg har sådan en bølge (kalder jeg den) den bliver flittigt brugt af begge mine katte, det er de bedste 100 kr jeg har givet ud, og min den lille kat hun elsker at sove i den også, det er tæt på hendes favorit sted.

    Og så skal du klart se på placeringen af dit kradsetræ, det skal være placeret der hvor du opholder dig mest, katte er sociale og vil være hvor du er, så ikke noget med at gemme det væk ude i gangen eller lignende. Derudover er den eneste vej frem at hver eneste gang han kradser i gulvtæppet så siger du et bestemt nej og måske klapper i hænderne for at få hans opmærksom og så han glemmer hvad han har gang i, og så sætter du ham hen på kradsetræet og så roser du ham evt giver en godbid når han kradser hvor han må, men det tager lang tid, en killing skal have sådan en besked måske 200 gange før den forstår budskabet. Men det er klart at du må ud og finde et alternativ til gulvtæppet, det kan også bare være en kokos eller sisalmåtte så han må kradse i.

    Link til bølge: http://www.anthons.dk/shop/wavy-kradseboelge-plyds-7574p.html


    profilbillede
  • #7   23. jun 2016 Okay tusinde tak for de gode råd! Der er ikke andet for end at prøve fra en ende af smiley hans kradsetræ står midt i stuen som er der vi opholder os mest og er cirka 165 højt, så han også kan komme lidt op men tror en måtte/tæppe og et vandret kradsetræ også ville være en god ide smiley

  • #8   1. jul 2016 Min dreng foretrækker også gulvtæpper/vandrette kradseting smiley
    Jeg har købt nogle billige sisal måtter i ikea, som ligger rundt omkring i huset og så har jeg accepteret at han kradser i mine tæpper også (billige ikea tæpper) har bare gulve de fleste steder smiley


  • #9   21. jul 2016 Jeg har en perserkar på 6år den har aldrig villet bruge sit kradsetræ kan det være fordi det måske lugter af min gamle afdøde kat
    Eller gider en perser bare ikke at kradse?????????


  • #10   21. jul 2016 Du kan prøve, at give træet katnip eller baldrian, så burde den være interesseret.
    Jeg ved ikke om persere ikke gider krassetræer? Jeg har ikke hørt den teori før, og selvom den ikke krasser i det, så burde en rask ung kat, være glad for at være i det og sove oppe i højden, hvis træet appelere til det, og passer til din kat.


Kommentér på:
Kradsetræ Nej tak???

Annonce