{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
888 visninger | Oprettet:

Privat langtidspasning? {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

Jeg er ejer af 2 skønne indekatte, en hankat og en hunkat.

Går og overvejer at tage en ny uddannelse, da jeg desværre ikke kan holde til min nuværende rent fysisk smiley

Men den uddannelse som jeg gerne ville ind på har et par skoleophold af 10 uger hver, og hvad så med kattene?

Jeg har ikke mulighed for at kunne tage dem med og kender ingen der kan passe dem i så lang en periode.
Kattepension ville ikke være en mulighed, da min hunkat er ret reserveret overfor alt nyt, så er bange for hun ville blive for stresset.

Er der mulighed for at finde en privatperson der ville passe dem i skoleperioderne? Hvad er jeres erfaringer med det?



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Privat langtidspasning?
  • #1   18. jul 2016 Jeg tror at det er svært, da de fleste selv har katte. Har du ikke en ven/veninde der evt kan flytte hjem til dem mens du er på skole?

  • #2   18. jul 2016 jeg ville så nok sige en pension. har selv arbejdet med kattepension i flere år, og har set mange sky katte som faktisk liver helt op når de var på besøg. vi havde rigtig mange kunder som sagde som du, og hver gang fik de en kat hjem som bare havde hygget sig.
    vi passede engang en kat i 7 mdr pga udlandsrejse pga arbejde. vi har passet rigtig mange soldateres katte når de har været sendt ud.
    det vigtigste er dog at finde den rigtige. ikke noget bare med at tage den første og billigst.
    fordelen er at den kommer jo til at kende det. og de vil blive passet af folk som får betaling for at passe dem. fordelen er jo også at folk kender til div sygdomme sådan at katte får den rigtig behandling hurtigst muligt

    hvis du skulle gøre det rigtige ja så skulle de passes hjemme. hunkatten vil jo stresse under alle omstændigheder.
    ulempen ved at få dem passet privat er at du skal være 110% sikker på at de ikke kommer ud ved en fejl. du risikere også at folk kun har lyst til en periode, og så skal du ud og finde en ny til næste gang. vi fik faktisk mere end en gang efterlysninger på katte som blev passet af fremmede - både hjemme og ude.


  • #3   18. jul 2016 Hvad med fremleje?

  • #4   18. jul 2016 Du kan muligvis finde en privat der er villig og har mulighed for at passe dine katte, men jeg ser så bare ikke den store forskel, for hvis kattene alligevel skal et nyt og ukendt sted hen i sko!eperioderne så vil det jo ikke være meget anderledes om det er en pension eller et privat hjem.

    Man kan så strengt taget sige at du har mere sikkerhed ved pensionen, de har trods alt erfaring, det er ordnede forhold ( hvis du vælger pensionen med omhu), med en privatperson ved du ikke om de kun vil gøre det fordi du tilbyder en sum penge, hvis en af kattene bliver syg hvad så, vil en privat person så tage katten til dyrlæge, det er jo noget af et tillidsspørgsmål.


  • #5   19. jul 2016 jeg havde nok også forsøgt mig med en pensionat. 10 uger er lang tid at få andre til at passe ens dyr. Længere tid end jeg personligt synes man bør spørge folk om. Og som de andre også nævner - Find et som er deres arbejde bevidst. De har det som arbejde, og sørger for at kattene bliver passet godt på og får kontakt. i værste fald kan din hunkat blive isoleret. det er der i hvert fald nogen der tilbyder. smiley held og lykke med det og god fornøjelse med uddannelsen smiley

Kommentér på:
Privat langtidspasning?

Annonce