{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foder til munckin killing
  • #1   20. jul 2016 Hvilket foder har opdrætter/tidligere ejer givet den?


  • #2   20. jul 2016 Har du en Munchkin? Den skal vel have almindeligt kattefoder smiley

  • #3   20. jul 2016 Tal med opdrætteren, den skal helst have samme foder som den plejer, gerne en månedes tid, til den er faldet godt til.
    Til den tid kan du vælge en overgang til et foder som du mener er godt til din kat.
    Jeg er selv glad for Orijen, som både er til killinger og voksne, det er kornfrit, og vil du på noget tidspunkt skifte fra korn foder til korn frit, så skal overgangen være mindst en månede, ellers vil katten få dårlig mave.


  • #4   20. jul 2016 Ps. Har du fået/ fundet den killing du vil have? Er den fra Danmark?
    Ellers vil jeg foreslå dig, at tænke dig grundigt om, med valg af denne race, den er jo trods alt avlet med henblik på at den er handicappet, jeg har haft en handicappet kat, en af de ting som sker, lige som med mennesker, men jeg ville så ikke vælge en kat som er avlet til et liv med handicap smiley


  • #5   20. jul 2016 Kattemad?

    Jeg ville så ikke vælge den race af rent dyr etiske grunde.


  • #6   20. jul 2016 Lad os ikke fodre diverse trolls, men så om hun vender tilbage før vi går "meninger" på hende ^^

  • #7   20. jul 2016 Prøv med kattemad.. både våd og tørkost smiley

  • #8   20. jul 2016 EN som keder sig *LOL*


  • #9   22. jul 2016 Den skal have husblas blødt op i krydderolie, og brusetabletter.

  • #10   23. jul 2016 Hej Mette L

    Velkommen til smiley - og tillykke med din lille nye killing smiley

    Mig bekendt så skal man nu bare sørge for at man giver foder af god kvalitet, og under hensynstagende af om den er neutraliseret o.s.v.

    Når jeg sidder og læser de svar der her i tråden er givet til dig, så tænker jeg at det selvfølgelig er ærgerligt, at nogen modtager og svare dig sådanne.... smiley

    Men alt i alt så giver det da en rigtigt god indsigt i at man ikke skal tro på alt hvad man får oplyst , men jo flere der får disse munckin vil jo med tiden kunne mane alle disse mange mærkelige påstande til jorden smiley

    Det vil bare tage lidt tid, netop fordi der jo - endnu - ikke er så mange munckin`s i Danmark.....

    Put da endelig et foto ind på din lille ny ?

    Jeg syntes også det er spændende med nyt her i lille Danmark, men der er jo altså nogen der bestemt ikke byder nyt velkomment, men det kan jo skyldes frygten for deres eget måske.... smiley



  • #11   25. jul 2016 Hvordan kan du som opdrætter dog skrive sådan ?? har du sat dig ind i hvad en munchkin er?? Hvad vil du sige til at en af dine killinger som du har lagt et stort avlsarbejde ind i for at skabe en sund og rask killing til dine killingkøbere og de så parrer den med Munchkin og dermed skaber en handicappet killing.
    Ja jeg byder absolut ikke velkommen og håber på et avlsforbud da det eneste formål med de stakkels katte er at skabe "noget naboen ikke har". --- Link: http://vetbook.org/wiki/cat/index.php/Achondroplasia
    Nej der er gud ske tak og lov ikke så mange af disse stakler i Danmark, og de er/kan IKKE udstilles/godkendes i FIFE --- http://www.felisdanica.dk/Organisation/LoveRegler/FIFeregler/dkudstilling/udstil_s10.aspx


  • #12   25. jul 2016 MIN

    Jeg har bestemt ikke nogen problemer med at udtale mig som jeg gør smiley

    Og kikker man netop rundt i grupperne hvor de er, så vil man jo også få historierne fra de rette , altså dem der har med dem at gøre... og ikke denne hetz som visse ynder at tage sig tiden til....

    At Danske Fife ikke godkender... ja, det er jo så deres valg.....

    Internationale TICA gør http://www.tica.org/da/cat-breeds/item/236 smiley


  • #13   26. jul 2016 Jeg fortrækker nu at holde mig til forskernes/dyrlægernes forskning/viden, frem for dem som tjener penge på nogle menneskere trang til at eje noget bisart som naboen ikke har.
    http://vetbook.org/wiki/cat/index.php/Achondroplasia Oversættelse -- Pseudoachondroplasia er kendetegnet ved korte lemmer, men normale hoved proportioner. Den Munchkin mutation ofte betegnes achondroplasia, men hovedet størrelse er normal tyder pseudachondroplasia. Problemer i forbindelse med Munchkin mutationen er lordose (rygsøjlen dips nedad omkring skulderbladene) og pectus (fladtrykt brystkassen). Små kuld størrelser, når short-legged katte er avlet sammen antyder genet er dødelig, når 2 kopier nedarves.

    De mest almindelige og let genkendelig form er achondroplasia dværgvækst hvilket forkorter de lange knogler i lemmerne mens stammen (kroppen) uændret. Achondroplasia dværgvækst er kendetegnet ved unormal krop proportioner. Achondroplasia dværgvækst er resultatet af en dominerende genetiske træk påvirker de hormoner, der styrer knoglevækst. Typisk er væksten i lemmerne forkrøblede, mens størrelsen af ??stammen og mentale kapacitet er normale.

    Betingelsen forårsager unormalt korte og deforme lemmer; dette er mest mærkbar i korte ben hunderacer hvor lemmerne er bøjet eller snoet. Det er også typisk producerer et stort hoved med underbid (bulldog) kæbe og overfyldte, svarer tænder. Der kan forekomme andre kraniale problemer på grund af den unormale hovedform. Lemmerne ofte bøjet, hvilket kan resultere i dårligt leddelte forbindelser. Hvirvlerne kan også blive påvirket. Selv om de fleste berørte katte er mentalt normal, kan deres abnorme krop proportioner resultere i langsom udvikling i begyndelsen kittenhood. Det store hoved kan resultere i killinger bliver leveret af kejsersnit, da de ikke er i stand til at passere gennem fødselskanalen. Stuck killinger er sandsynlighed for at dø og vil sandsynligvis medføre, at moderen til at dø.

    I Munchkin; disse korte lemmer er kendetegnet af racen og de andre deformiteter forbundet med achondroplasia undgås (så vidt muligt) ved omhyggelig selektiv avl, undgå avl de personer, som har rygsøjlen eller brystet deformiteter. Selvom achondroplasia er typisk forbundet med et stort eller unormal hoved, behøver Munchkins ikke synes at lide denne virkning, og derfor kan have en anden tilstand med tilsvarende fysiske virkninger snarere end sand achondroplasia. Den Munchkin træk er mere tilbøjelige til at være pseudochondroplasia eller hypochondroplasia.

    Achondroplasia forekommer også tilfældigt i feline befolkning på grund af mutation dermed lejlighedsvis rapport af korte-legged katte (Kangaroo Katte og Squittens Revealed). Det sker i varierende grader, lige fra "næsten normal" til lammende med alle ben alvorligt deformeret. Forbenene er normalt mere hårdt ramt end bagbenene. Hos dyr denne form for dværgvækst spænder fra mildt invaliderende til lammende eller dødbringende (dødfødt). I Munchkins, homozygote embryoner tilsyneladende dø tidligt i graviditeten, og er reabsorberes, faldende kuld størrelse i forhold til kuldstørrelse i de fleste andre racer. -----
    (Bemærk at de ikke engang kan reproducere sig selv, men skal have en rask kat af anden race som paring, ellers dør killingerne. ) Set i lyset af din kommentar. --- Og kikker man netop rundt i grupperne hvor de er, så vil man jo også få historierne fra de rette , altså dem der har med dem at gøre... og ikke denne hetz som visse ynder at tage sig tiden til.... JOW JOW.


  • #14   26. jul 2016 ORIENTERING OM REGISTRERINGSREGLER
    På TICA’s Annual Meeting i 2014 blev der vedtaget nogle nye regler for eksperimentalracer, forstået som racer, der baserer sig på en eller flere allerede anerkendte strukturelle mutationer (definition nedenfor, artikel 31.6).

    Reglerne går i korthed ud på, at det, der før hed “Experimental Registry” nu hedder “Experimental Record”, for at tydeliggøre for både opdrættere og killingekøbere at en optagelse i “Experimental Record” ikke er det samme som en TICA-registrering, og at en kat opført i “Experimental Record” derfor ikke kan kaldes “TICA-registreret” eller endsige “TICA-godkendt”.

    Samtidig blev det besluttet, at de eksisterende strukturelle mutationer “tilhører” den race, som først gjorde krav på mutationen, og at der ikke kan godkendes nye racer baseret på de eksisterende mutationer, med mindre den eksisterende mutationsraces Breed Section giver tilladelse hertil. Reglerne blev indført, fordi mange var bekymrede over en stigning i antallet af “multi-mutationsracer” som fx katte, der både har foldede ører og afkortede ben; stumphale og krøllede ører; overtallige tæer og afkortede ben, osv. osv.

    Reglerne betyder i praksis, at nye racer, som baserer sig på en eller flere allerede anerkendte strukturelle mutationer, vil få store vanskeligheder ved nogensinde at blive godkendt. De gælder for alle eksperimentalracer, som ikke allerede var optaget i PNB eller ANB pr. 1/1 2015. Det betyder ikke, at det nu er blevet forbudt at opdrætte sphynx med afkortede ben, eller abyssiniere med stumphaler, eller siamesere med krøllede ører, eller noget helt fjerde, men det betyder, at sandsynligheden for, at disse racer nogensinde vil blive anerkendt til Championship er forsvindende lille og at kattene ikke kan kaldes TICA-registrerede.

    I forbindelse med Viking Cats’ Generalforsamling 2016 var der et ønske fra medlemmerne om, at vi i klubben skulle gøre disse regler klart for medlemmer og killingekøbere, og i særdeleshed gøre det klart, at eksperimentalracer som fx Bambino, Elf og Genetta ikke kan TICA-registreres, ikke er TICA-anerkendt og næppe nogensinde bliver det. Det håber vi står klart herefter, og at medlemmer af Viking Cats selv tager ansvar for, at deres hjemmesidetekster m.m. afspejler disse faktiske forhold.

    De relevante paragraffer i registreringsreglerne gengives her:

    31.6 Structural mutation: Appearance of the skeletal and/or cartilage expression different from the average domestic cat such as, but not limited to,folded ears, shortened legs, shortened or absent tail, etc. The difference in expression may or may not affect the physical abilities of the cat.

    32.3 The association shall maintain an Experimental Record for purposes of tracking of all cats which qualify for tracking as defined within these rules.

    32.5 The certificates for cats tracked in the Experimental Record shall be distinguished from those registered in the Stud Book to avoid potential confusion regarding the status of a given cat or breed within the association. Experimental Certificates of Record shall clearly state that the breed and breed name are not recognized or approved by TICA and are “Not Eligible for Competition”.

    33.2.4 Mutation Breed – A breed which has been defined by the introduction of new gene(s) not present in an established breed.

    39.4 Structural mutations are “owned” by the first breed establishing championship status that displays that structural mutation (such as folded ears: Scottish Fold; short legs: Munchkin; curled ears: American Curls, etc.). New breeds may only use this structural mutation with permission (a majority vote of the breed section) of the breed/breed group owning it.

    Dette indlæg blev publiceret 2016-06-02 09:20:47


  • #15   26. jul 2016 Det er da for meningsløst at diskutere i denne tråd - men lad os da bare fodre diverse trolls!
    Trådstarter har et meget simpelt spørgsmål, om hun er en Troll eller ej vil tiden jo vise, men det spørgsmål kan vi jo ikke rigtig sige mere til uden flere oplysninger.
    Der er rigtig mange delte meninger om Munchkin og andre racer som denne, men really, hvis vedkommende vil have/lige har fået en munchkin, så tror jeg ikke et møgfald fra en vildt fremmed vil ændre synderligt på deres valg.
    Er enig med Konkurrenternes Skræk, det er FiFés eget valg, ligesom de f.eks heller ikke godkender Toyger... Derfor betyder det jo ikke at man skal lade negativitet regne ned over dem som vælger at købe dem.


  • #16   26. jul 2016 Ida. jeg svarede Siameser/bengaler opdrætteren og ikke den troll.
    At FIFE har valgt at IKKE godkende denne handikappet kat er jo netop pga. dens syge gener.
    Jeg prioriterede netop at jeg ikke lyttede til div. meninger men forholder mig helt til den forskning der er omkring dværgvækst (Achondroplasi) .


  • #17   26. jul 2016 Ida - Præsis !!

    Men for nogen mennesker drejer det sig jo virkelig om at manifestere sig , og sygliggøre andres valg af kat ....

    Det er klart trist for denne nye bruger som jo netop virker til at ville gøre det bedste for sin kat, og som så laver et ganske uskyldigt spørgsmål herinde.... og som så må sidde og se tråden blive brugt til at sygliggøre denne brugers kat...

    Jeg har ondt af denne bruger - og andre, der skal stå for skud for sådanne luner fra disse - heldigvis få - medlemmer af dette forum.....

    Men som sagt, så er der jo klubber der gerne vil disse Munchkin og de nye andre racer.... og nye Racer der kommer til, tager tid , at få frem, og som tidligere skrevet, så skal man jo ikke glemme at man jo naturligvis lære enormt ved at man selv opsøger disse grupper f.eks på FB, så man således selv kan gøre sig sine egne erfaringer smiley

    Win

    "Ida. jeg svarede Siameser/bengaler opdrætteren og ikke den troll."

    At kalde Trådstarteren for en Troll er da også frækt smiley

    Hvad ved du om denne trådstarter, siden du kan tillade dig dette ?


  • #18   26. jul 2016 En lille note til Konkurrenternes skræk, der, trods guderne må vide hvor mange gange hun har fået det at vide, stadig ikke forstår det...

    FIFe og TICA er BEGGE internationale! Det danske medlem af FIFe er Felis Danica. Så hold nu op med at skrive "danske FIFe gør ikke". Det er der ikke noget der hedder.



    Mette L - Den opdrætter du har katten fra bør kunne fortælle dig om munchkin har særlige behov pga den deformitet, der giver de korte ben. Men umiddelbart ville jeg gå efter et godt kattefoder med masser af protein og fedt. Dvs. min 35-40% protein og min. 20% fedt i tørkost. For lidt fedt i tørkost kan tit give problemer med pelsen på kort sigt, og andre problemer på langt sigt.
    Vådfoder er simpelt: gå efter foder uden sukker og andet kulhydrat.



  • #19   26. jul 2016 Eva...

    Nu har du jo en særdeles "gunstig position" da du selv sidder i Fife´s avlsudvalg... så derfor "overhøre " jeg dig " lidt lettere" Eva smiley

    Jeg kender til dine problematikker om denne race, men jeg forholder mig nu alligevel til at TICA godkender Munchkin smiley

    Det er dog rigtigt som Min skriver :

    " Samtidig blev det besluttet, at de eksisterende strukturelle mutationer “tilhører” den race, som først gjorde krav på mutationen, og at der ikke kan godkendes nye racer baseret på de eksisterende mutationer, med mindre den eksisterende mutationsraces Breed Section giver tilladelse hertil. "

    og

    " Reglerne blev indført, fordi mange var bekymrede over en stigning i antallet af “multi-mutationsracer” som fx katte, der både har foldede ører og afkortede ben; stumphale og krøllede ører; overtallige tæer og afkortede ben, osv. osv. "

    Samtidligt så referere Min også :

    " I forbindelse med Viking Cats’ Generalforsamling 2016 var der et ønske fra medlemmerne om, at vi i klubben skulle gøre disse regler klart for medlemmer og killingekøbere, og i særdeleshed gøre det klart, at eksperimentalracer som fx Bambino, Elf og Genetta ikke kan TICA-registreres, ikke er TICA-anerkendt og næppe nogensinde bliver det. Det håber vi står klart herefter, og at medlemmer af Viking Cats selv tager ansvar for, at deres hjemmesidetekster m.m. afspejler disse faktiske forhold. "

    Så ja... der er da mange måder at være en kæp i hjulet overfor konkurrence og nye racer....

    "



  • #20   26. jul 2016 Siameser og bengaler opdrætter, læs # 6 og #15. Du forholder dig på INGEN måde til de videnskabelige fakta, så stiller dig lige et sidste spørgsmål.
    Sammenligner absolut IKKE mennesker kontra dyr, men spørger alligevel, går du så også ind for at forskere ville kunne transplantere et dværggen (Achondroplasi) ind i et menneskefoster ??? NEJ VEL, skulle ETIK/MORALEN så være anderledes "bare" fordi det er en kat. ??????


  • #21   26. jul 2016 Min

    Jeg forholder mig til hvad jeg har sagt og skrevet... kort og kontant.

    Jeg ser ingen grund til at tage stilling til dit spørgsmål, da det er sagen og debatten totalt uvedkommende hvad min holdning er til
    " hvis forskere ville kunne transplantere et dværggen (Achondroplasi) ind i et menneskefoster ??? "

    Det er en forespørgsel om foder til Munchkins , tråden omhandler , og ja, så kommer denne skræmmekampagne om genetik og sygdom jo straks til.....



  • #22   26. jul 2016 Hej smiley
    Nu var det ikke lige jeres mening om racen jeg spurgte om, men hvad foder de skal have. Så tak til dem der faktisk svarede på mit spørgsmål, jeg har fundet ud af det nu smiley
    Og nej jeg har ikke fået hende endnu, men hun er klar til afhentning i september smiley


  • #23   26. jul 2016 Her er lige et lille billede af hende smiley

    profilbillede
  • #24   26. jul 2016 Adorable smiley jeg er sikker på du bliver rigtig glad for hende smiley
    At få en lille ny hjem er bare så specielt smiley


  • #25   26. jul 2016 Sikken fin lille en da smiley

    Hende skal du nok blive glad for da smiley


  • #26   26. jul 2016 Jeg håber det bedste for dig og den lille.

  • #27   26. jul 2016 Konkurrenternes skræk - Jeg har overhovedet intet skrevet om hvad jeg mener om munchkin eller at trådstarter har valgt at ville have en munchkin i denne tråd, blot svaret på trådstarters spørgsmål omkring fodervalg.
    Og nej, jeg sidder IKKE i FIFe's Avlsråd. Jeg sidder i Felis Danica's Avlsråd. Hvorfor det så skulle gøre at du mere overhører mig, det forstår jeg så ikke...


    Mette - Dejligt at du har fundet ud af det med foderet. Hvad er du endt med at købe til hende så? smiley


  • #28   27. jul 2016 Eva

    Ødelæg nu ikke tråden mere, medmindre det omhandler Trådstarterens spørgsmål om foder....

    (som tidligere skrevet, så siger dine holdninger mig altså ikke så meget, ud fra det jeg har set og læst du agere netop mod Munchkin blandt andet...., ( Jeg husker dit debatterende mod opdrætteren T. ) så jeg foretrækker en sund og venlig afstandstagen fra dette jeg har set fra dig, det håber jeg du fremover vil skrive dig bag øret. )


  • #29   27. jul 2016 Konkurrenternes skræk - Jeg ødelægger ikke tråden mere end dig, så lad nu være at spille hellig. Du kunne bare have sagt "OK, min fejl at jeg troede FIFe var dansk og ikke international", og så havde den ikke være længere smiley
    Jeg har faktisk ikke skrevet ret meget om munchkin nogen steder, så det må du huske forkert. Jeg har derimod på et tidspunkt lavet et indlæg om de alvorlige medfølgende lidelser (slidgigt fra tidlig alder) som alle katte med genet for scottish fold-ørerne får. Det ved jeg godt er noget du ikke ønsker at høre, men derfor er det stadig de facts som alle videnskabelige undersøgelser understøtter.

    Som med alle debatter, så er det der betyder noget for mig at der ikke bliver givet forkerte oplysninger, og ikke hvem der kommer med dem. Så vil du slippe for kommentarer fra mig, skal du bare nøjes med ikke at skrive forkerte informationer smiley


  • #30   27. jul 2016 Ikke for at køre mere rundt i det med rasen!
    Men jeg holder altså på at Eva kommer med brugbare fakta, hvor du konkurenternes skræk bare brokker dig!
    Så jeg syntes bare tråden skal stoppe her, trådstarter har jo valgt killing, og som jeg sagde i starten, så burde hun tænke en ekstra gang, hvis hun ikke allerede havde bestilt den, hun har valgt og får den snart, jeg håber hun også fortsat får gode råd af opdrætteren, og så må hun glæde sig over sin kat, og tage tingene som de kommer, lige som en hver anden katte ejer, må hun tage sygdom i stiv arm, og gøre sit bedste, for den kat hun har valgt.


  • #31   27. jul 2016 Eva

    Jeg forholder mig stadigvæk til tidligere skrevet, og det har sandelig ikke noget at gøre med "at spille hellig" - vi kunne altid ordkløve, men jeg bruger altså ikke min tid på dig.

    Og ja, håber således at tråden fremover kan køre i Trådstarters ånd og spørgsmål.


  • #32   27. jul 2016 Det var da utroligt. --- Ødelæg nu ikke tråden mere, medmindre det omhandler Trådstarterens spørgsmål om foder.... B. intet sted kommer du selv med konkrete råd ang. foder, ligeså som du INTET sted forholder dig til FAKTA ang. munchskin men kun kører frem med dit barnlige v**** . Stop dog dig selv hvis muligt.
    Helt enig med dig Jette.


  • #33   27. jul 2016 Min

    Du har da om nogen intet at skulle komme efter... du havde travlt med dit sygliggørelse ikke ...

    Men ryg klappere er i min optik intet jeg bider på heller.....

    Men prøv nu at forholde jer til trådstarters spørgsmål... herfra kommer jeg ikke med flere bemærkninger - med mindre det netop omhandler foder til trådstarters fine lille ny Munchkin killing smiley


  • #34   27. jul 2016 Mette L
    Tak fordi du vendte tilbage.
    Desværre er der diverse trolls nu og da, så ærgerligt at du blev forvekslet med sådan en .

    Jamen den skal da have kattemad af en god kvalitet.
    Det er jo reelt en kat som alle andre racer, dog en meget speciel race.
    Men sød er den - det er alle katte i min verden smiley


  • #35   27. jul 2016
    Undskyld Os , som Katte elsker ??og respekt for andres avl og etik
    kommer vi med et synspunkt ..
    efter at ha læst tråden lange Katte Rygklapper , må vi sandelig sige at i er da Inevarende at høre på .. som Katte elsker ?? er det irrevalteand vem som ejer vad og kan avle nået ,så længe vi alle kan opartholde sundhed og mådehold, Der findes flere her inde i katte forumet , som vi personligt kunne pege finger af ., Men det er slet ikke op til vores moralske etiks at Svine og ned gøre folk for deres synds punker vælger vi bare at, ofte se og ej kommentere.
    Derfor findes der gudskelov tak , for at der er andre Klubber man kan frit vælge om man er til den ene race frem for den anden .. ??
    Det er en Skammelig Optræde at nedgøre folk for en katte type
    Da vi alle er frit stille til at vælge vores glæde i live eller ??..
    kontra katt og race ??
    Vi finder det næste Usmageligt at i vokser katte folk ,ikke har mere respekt for andres valg og katte og lykke her med ..
    Og til den kære tråd starter .. Tillykke med Din lille fine?? munckin killing??
    Vi kan anbefale Applaws korn frit katte fodder
    Venligst ?? Killings a Cat´s??


  • #36   27. jul 2016 Tror ikke rigtigt at du er klar over at mine kommentar ikke drejer sig om valg af race, men udelukkende at nogle vælger at avle noget som de ved der er syge og har en forringet livskvalitet, pga. en sygdom som forskere videnskabeligt har beskrevet i lange afhandlinger. En kat som ikke engang er i stand til pga. foster dødelighed kan reproducere sig selv. En kat som kun er skabt for at personer kan få en bisar udsenede kat. INGEN tænker på det stakkels lille dyrs ve og vel, livskvalitet, ser helt bort fra respiratoriske problemer, gigt, manglende evner til soignering, funktionel begrænsninger m.m. Det er dette jeg opponerer imod, da det i min optik er MORALSK/ETISK forkert at fremavle et stakkels væsen med disse problemer, bare for at få noget som naboen ikke har. Som opdrætter udvælger man sunde og raske killinger, mange rejser verden rundt for at få netop den killing som vil forbedre deres avlsprogram, ingen med deres sunde fornuft vil da udvælge en som er bærer af syge gen og dermed bærer af en sygdom som vil kunne gives videre i deres afkom. Kald det bare sygliggørelse, jeg kalder det omsorg og kærlighed til de dyr som vi lader komme til verden. Killings a Cat´s??Så gem du din - Skammelige optræden til dem som tænker i profit, frem for etik og omsorg.

  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #37   27. jul 2016 Jeg må venligst bede nogle af jer om at holde jer til trådstarters emnet
    ""Foder til munckin killing."" Tak.


Kommentér på:
Foder til munckin killing

Annonce