{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.058 visninger | Oprettet:

Sammenføring af to katte {{forumTopicSubject}}

Hej!

Min kæreste og jeg har en 3,5 år gammel hankat, som vi rigtig gerne vil finde en legekammerat til. Han er indekat og er en blanding mellem perser og main coon. Han vejer 6 kg.
Vi har set ham sammen med nogle af mine forældres katte, og overfor dem har han været meget nysgerrig og voldsom i hans leg, de bryder sig derfor ikke om ham.
Han slægter sig mest op ad main coon racen, og har derfor et meget stort legebehov. Vi sørger for at lege med ham regelmæssigt, men om dagen er vi begge på arbejde, så der er han alene hjemme. Vi kan tydeligt mærke forskel på ham fra hverdagene til weekenderne, hvor vi er hjemme hos ham. I weekenderne er han meget mere rolig og nyder at have selskab døgnet rundt.
Vi tror, at det kunne gavne ham rigtig meget med en legekammerat, men problemet bliver at finde en, som også gerne vil lege med ham og ikke bliver bange for ham..
Vi har kigget på internaternes hjemmesider, for at se, om der eventuelt skulle være en ældre kat, som kunne matche hans personlighed og behov.
Har I nogle gode forslag til, hvad kunne være den bedste løsning for ham?

Mvh. Cecilie og Rune fra Aalborg


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sammenføring af to katte
  • #1   20. jul 2016 Måske kan de hjælpe jer på internatet, de plejer at vide en hel del om deres katte og hvilken def ville passe ham bedst smiley

  • #2   20. jul 2016 Ja, vi har også planer om at kontakte dem, for at høre om de har en kat, der måske ville passe til ham.
    Vi spørger herinde, fordi vi håber at der er andre der har stået i en lignende situation, og som måske kan hjælpe os med nogle gode råd smiley


  • #4   20. jul 2016 Det håber vi også på at de kan smiley Vedr. hans vægt, så var det for at give et indtryk af hvor stor han er og derfor er det måske ikke en lille kat, der ville være hans bedste match, grundet hans til tider voldsomme måde at lege på.

  • #5   20. jul 2016 Udover internaterne er en rigtig god ide, så er der også muligheden for at kontakte nogle Maine Coon opdrættere og spørge om de måske har en pensioneret avlskat eller en anden voksen som ikke fungere i store flokke som de måske vil sælge, det sker fra tid til anden at der er udskiftning i avlskattene, og en Maine Coon vil jo kunne hamle op med hans styrke og nok også hans energi, det vil opdrætter i hvert fald være behjælpelig med, det behøver ikke som sådan være en Maine Coon, men en i samme størrelse og med samme energiniveau det kunne også være en norsk skovkat eller i den dur.

  • #6   20. jul 2016 Tak for svar Heidi. Det vil vi helt sikkert undersøge! smiley

  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #7   20. jul 2016 HCS....""og næste gang er det ikke nødvendigt at skrive hans vægt, det er sagen total uvedkommende""

    Bestemmer du nu hvad andre medlemmer skal skrive i deres tråde, prøv at være lidt positiv i din måde at udtale dig på.


  • #8   20. jul 2016 Det er nu ingen af mine pensionerede avlskatte, der gider lege helt vildt, så hvorvidt det ligger til Maine Coon, kan jeg ikke udtale mig om. Mine har i hvert fald ikke hørt det. smiley smiley :D smiley

Kommentér på:
Sammenføring af to katte

Annonce