{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.135 visninger | Oprettet:

Hvilket af disse to fodervarianter? RC vs CFL {{forumTopicSubject}}

Det skal lige siges jeg ikke ønsker prædiken om jeg bør vælge Orijen, Acana eller Applaws.
Jeg har to ekstremt kræsne katte. De elsker Kingsmoor, men kaster begge op af det. Porta 21 og Sanabelle nægter de at spise. Jeg ved man kan få en masse dyre produkter, men de er ikke i spil her.
Hvilket foder af de to de kan lide er bedst:
Concept for life all cats
ELLER
Royal Canin Sensible 33.
Jeg kan godt læse indhold osv, men måske jeg overser noget


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilket af disse to fodervarianter? RC vs CFL
  • #1   23. jul 2016 Måske kan du bestille en lille smule af hver og se hvad de kan lide?

  • #2   23. jul 2016 De kan lide begge to det er helt vildt. Derfor jeg ikke ved hvilken variant jeg skal vælge. Det har været et halvt år i helvede fordi de enten ikke kan lide eller tåler foderet, men mit sidste forsøg er disse to der fungerer ganske godt begge to. Men et af dem må næsten være bedst. smiley

  • #4   23. jul 2016 Og det siger du udfra? (bare nysgerrig)
    Min tanke var selv at concept er bedst, men der er ikke så mange erfaringer endnu..
    Det er bare ikke alle der forstår det. Hvis de trives på foder for 300 pr 10 kg vil jeg ikke give 700 for 7 kg. Omend jeg ved det måske er bedst.
    Er med på en facebook gruppe og der gik 1 minut så var første kommentar om hvor skod begge er haha


  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #5   23. jul 2016 Du kunne jo blande disse 2 fodermærker sammen. smiley Jeg blander 3 til 4 "lige nu 4 " forskellige fodermærker til mine katte og de elsker den blanding. smiley

  • #6   23. jul 2016 Concept for Life.

    Ud fra indholdet i posen. Højere fedtprocent, højere proteinindhold mm.


  • #7   23. jul 2016 Jeg blander allerede med et tidligere RC foder smiley Så for ikke at ende med 30 kg mad skal jeg kun vælge den ene til en start
    Men det lyder som om det blir CFL smiley
    Selve pillen er dog blødere, faktisk minder den lidt om hundemad. Kan det have en negativ effekt på tænder osv?


  • #8   23. jul 2016 Intet tørfoder har en positiv effekt på tænder. Det har kun råt kød, brusk osv. smiley

  • #9   23. jul 2016 Nå okay, troede det var godt de havde noget at knase på smiley
    Den ene nægter ALT råt. Selv rejer.. Den anden vil helst have hakket kød, det er lidt op ad bakke med dem, men de er begge katte jeg har fået fra hjem der ikke kunne have dem, så de har nok ikke lært det fra små smiley


  • #11   23. jul 2016 Jeg blander selv Concept for Life i vores kattemad. Dog bruger jeg pt. Maine Coon varianten, da nogle af dem har lidt tendens til at spise for hurtigt. Det er ok foder, hvis man ikke sværger til rent kornfrit. smiley

    Vores får nu heller ikke meget råt kød. Der er nogle kræsne katte iblandt. Men vådfoder vil de godt have, så det får de to gange om dagen. Forkælet er man vel. smiley


  • #12   23. jul 2016 Okay. Er Maine coon større? For synes den alm er ret store kroketter..
    Jeg skulle helt ned på 1/3 del kornfrit før de ikke kaster op, så det er ikke det værd..
    Skal lige siges jeg ej heller ville bruge mad fra supermarked. Den gamle jeg har fik jeg af et par for et år siden. Hun var skind og ben, men troede det måske bare var hendes bygning. Der fulgte kitekat med hende som jeg smed ud. Efter hun kom på RC tog hun vildt på og er endt som grovæder der ikke kan stoppe igen smiley Tror ikke hun fik nok mad hos sin gamle familie


  • #13   23. jul 2016 Ja, Maine Coon varianten er større. smiley

    Pt. får vores ca. 50% kornfrit.


  • #14   23. jul 2016 Okay så må de godt nok være store smiley
    Men tak for svar, jeg vil klart prøve at bestille 10 kg hjem


  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #15   23. jul 2016 Mine får også 50% kornfrit. De 2 kornfrie er Applaws og Purizon med fisk og kylling, det dufter vildt godt. De 2 ikke kornfrie er Maine Coon og Hair & skind care. smiley

  • #16   23. jul 2016 har foderet en del med rc´eren. måtte dog stoppe da de blev lige lidt for runde - de har jo kun løbegård

    kender mange som bruger det.men jeg kan ikke længere bruge den da der er for meget fedt i. har frida som ikke må få ret meget fedt
    men jeg har brugt rc i rigtig mange år. og har ingen problemer. det er så sterilseden jeg bruger - mest fordi den gør at kattene drikker mere. dette har jeg hørt fra rigtig mange andre som er begyndt på det.
    kornfrit er noget moderne noget - det samme sker inde for hesteverdenen, men her er man begyndt at bruge korn igen.

    jeg er af den holdning at man bruger det katten kan lide/tåle. magnesiumen er det enste - stort set - at jeg tjekker. især når man som jeg har en del hankatte.


  • #17   23. jul 2016 Det er ikke fedt, der gør din kat tyk. Det er protein, der ikke stammer fra kød, der er synderen. smiley

  • #18   23. jul 2016 Tak for svar. Jeg brugte den steriliserede fra RC som jeg så vil blande op med. Den ene der jo grovæder blev også for rund ellers. Men har hørt det er bedre med mere fedt og mindre portion og så give mere vådfoder og det fungerer fint. Hvis hun kun var på slanke fik hun de vilde skæl og fiskeolie nægter hun at spise.
    Det er sgu lidt en jungle at finde den rette kombination smiley


  • #19   23. jul 2016 Ja netop. For lav fedtprocent giver skæl og kedelig pels. Og vådfoder mætter godt uden at fede ret meget. smiley

  • #20   23. jul 2016 her er rc hair & skind super - og den virker

    det skal siges at Frida - og dermed resten af flokken - må ikke få fedt foder. Frida har tendens til gallegangsbetændelse og bare lidt for meget fedt, får det til at bryde op. men mine fungere fint på sterilsed + så får de godt med vådfoder flere gange om dagen. og så får de cosmo natur tun om morgen.


Kommentér på:
Hvilket af disse to fodervarianter? RC vs CFL

Annonce