{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.443 visninger | Oprettet:

Jannie E
Jannie E
Tilmeldt:
23. jul 2016
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Killing vil ikke spise. {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
Jeg har i dag købt en super dejlig lille hellig birma. Hun er super skøn. Men vil ikke spise. Spurgte opdrætter/sælger hvad hun normalt fik så jeg kunne købe det samme. Men svaret var blandet. Hun kan spise alt. Frikadeller/pølser. Syntes det kød lidt mærkeligt.
Da vi kom sent hjem med hende. Var det bare hurtig mad. Som pølser med brød til ungerne.
Og kyllingen gik helt amok hoppede op og piv. (Hun virkede sulten)
Men jeg blev ved med. Nej du skal spise din egen katte mad, og bar hende ud for at vise maden. Men hun kom løbende tilbage ved bordet og var helt elektrisk. Til sidst gav hun dog op.
Er det normalt at killinger lige skal falde til før de spiser? Hun vil heller ikke drikke.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Killing vil ikke spise.
  • #1   23. jul 2016 Hvis hun kun er vokset op med menneskemad, er det ikke så sært hun kommer farende og vil have af jeres mad, så det kan godt tage tid at få hende til at spise hendes egen mad.


    Jeg vil anbefale at i får fat i noget godt dåsemad til hende, da det nok er det der ligger nærmest det menneskemad hun er vant til at få.

    Til mine killinger bruger jeg
    http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattefoder_vaadfoder/bozita/574649
    http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattefoder_vaadfoder/cosma/332045
    http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattefoder_vaadfoder/applaws/daase/182217
    http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattefoder_vaadfoder/rafine_carny/carny_kitten/182271
    http://www.maxizoo.dk/kat/kattemad/vadfoder/moments.html

    Der er selvfølgelig også andre gode mærker smiley

    Når du har fået lært hende og spise vådfoder og evt gerne vil have hende til at spise tørfoder ved siden af, så er denne rigtig god til at blande med lidt tørfoder.
    http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattefoder_vaadfoder/bozita/574649

    Da hun får et brat foderskifte, kan hun godt få dårlig mave. Det er netop derfor det er så vigtig at få lidt med med fra opdrætter, så killingen kan få en langsom foderskifte på 7-14 dage


  • Jannie E
    Jannie E Tilmeldt:
    jul 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #2   23. jul 2016 Opretter sagde de brugte forskelligt men mest Royal cain så det er hvad jeg har købt.. Bliver bare bekymret jo smiley

  • #3   23. jul 2016 Umiddelbart er det jo ikke så underligt at en lille killing der lige er taget fra sin mor og søskende, bliver en smule stresset og måske ikke lige kan slappe nok af til at spise og drikke, men det underlige er nok mere at hun tigger vildt ved madbordet.

    Jeg vil sige som DK *JeaTri's få fat i noget dåsemad og giv den det Udover tørfoderet, lad tørfoderet stå fremme hele tiden, og så ved jeg ikke lige om du fik at vide hvilken slags Royal Canin den havde fået, var det killingefoder eller voksenfoder og i hvilken variant, der kan godt være smagsvarianter, og ellers prrøv at se om du måske kan få nogle prøveposer på forskelligt foder og se om du kan finde ud af hvad hun bedst kan lide, du kan også bare købe små poser af lidt forskelligt foder.


  • #4   23. jul 2016 Pøles er ikke smart, men lige nu er det vigtigste, at killingen ikke går uden mad.
    Det er ret uansvarligt, af en opdrætter/ avler, at vænne en killing til menneskemad.
    Er killingen med stamtavle? For jeg har aldrig oplevet noget i den stil.

    Jeg tror også du kommer længst med vådfoder, hvilket som helst vådfoder, bare killingen spiser, og du kan jo ikke vente og bestille på nettet, det gælder her og nu den skal have mad.
    Har du en Aldi i nærheden? Så kan du med god samvittighed købe det vådmad der hedder Topic, det er uden tilsætninger, sukker og korn.
    Er der andre butikker i nærheden som har Sheba, så er dem der hedder Classic og finesse Mousse uden tilsætning og korn, og fåes i flere af de almindelige dagligvarebutikker, Brugsen, Kvickly,Føtex, netto og fakta, bare for at nævne nogen jeg ved plejer at have det hjemme, de andre tyber af Sheba indeholder korn eller fortygningsmiddel, men i din situation er det ikke det vigtigste, det vigtigste er, at den lille får noget mad den vil æde.
    Hvis den først spiser vådmad, så kan man starte med, at putte lidt tørkost i, bare så den venner sig til det.
    Selvfølgelig kan en usikker kat/ killing som lige er flyttet ind, godt nægte at spise med det samme, og er du usikker på om den spiser når du ikke lige ser det, så vej skålen med foder, før du går i seng og i morgen tidlig.
    Og vej killingen nu og så mindst en gang i ugen den næste tid, for tager den på så spiser den, og er der tis og lort i bakken så spiser den.
    Lad os endelig høre hvordan det går de næste dage, og held og lykke med den.


  • #5   24. jul 2016 det vigtigste pt er at den får noget at spise og helst også at den drikker. det er alt for varmt til at begynde på at skulle "tvinge" den til at spise det rigtige.
    den tåler ikke at undvære mad/drikke i ret lang tid når det bare er en killing
    selv mine får i disse dage det de har lyst til -og når de har lyst. ja de har tørkost stående 24/7 men ud over det ja så er der fri adgang til vådfoder, kaffefløde til dem der vil mm

    find noget godt velduftende vådfoder. i min verden er mærket underordnet da det jo mest indeholder væske - hvilket jo er det katten har stort behov for i disse dage.
    på kv brugte vi whiskas til dem som skulle have lidt ekstra. pga duften. mine har ikke mindre end tror jeg 10 forskellige produkter - med fler varianter at vælge imellem - sådan går det når man har kræsne katte

    men noget helt andet- så er den jo lige kommet. I er alle nye for den, og det er et nyt hjem. den skal have lov til at falde til, så skal der nok komme gang i den. men som sagt så find noget som bare lugter super godt, kom evt det oven på tørkosten. om det er det ene eller andet, er nu lige nu lige meget. bare der er noget væske i.


    kunne du ikke bare have givet hende lidt pølse ovenpå tørkosten ?
    flere af mine vil da meget gerne spise en pølse - og ingen har taget skade af det. men det er så hellere ikke noget vi får ret tit. men har da en som er med til alt kød - flæskesteg, mørbrad og kylling er godt - siger han.
    de skal bare ikke leve af det - fordi de får lidt engang imellem sker der ikke noget ved. har da en som elsker citronformage, kage og kakaomælk - og får man det ikke, så stjæler man det bare (især nybagte kager)


  • Jannie E
    Jannie E Tilmeldt:
    jul 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #6   24. jul 2016 Jeg købte noget paste i Lidl da den lå tættest på mig igår aften men den vil hun heller ikke have.
    Jeg må ud og købe noget andet vådfodder. Og håber på hun vil spise.
    Nej hun er uden stamtavle, fordi hun har fejl på aftegningerne på fusserne. Men har fået begge forældres stambog nr.
    Hmm jeg bliver jo helt bekymret ??
    Mange tak for jeres svar vil forsøge lidt er jeres råd smiley


  • #7   24. jul 2016 Lige nu så giv hende pølse.

    At hun ikke har korrekte tegninger, har intet med stambogen at gøre, de fleste af de rase katte jeg har haft, har haft noget som gjorde de ikke kunne bruges i avl, men de har alle haft stamtavle, det er nok snare et spørgsmål om, at hun har lavet killinger på katte, som ikke skulle have været i avl ( altså de er købt til kæl og skulle have været neutraliseret efter kontrakten med opdrætteren) og det betyder ikke der behøver, at være fejl på forældrene, men hvis hun ikke har købt dem som avlskatte, så bryder hun sin kontrakt, og opdrætteren af forældrene vil kunne kræve erstatning!
    Du kan søge på deres stamnr. Og finde opdrætteren/ opdrætterene af forældrene, så kan du også se om de er i tæt familie med hinanden.
    Jeg håber du får den lille til, at spise " hurtigt" og ellers må du ringe til hende du har købt ved, og få råd om hvad hun spiser.
    Prøv feks tun, det kan katte som regel ikke stå for, de må så ikke få det så tit, og helst ikke den til mennesker, men lige nu er det jo vigtigst at hun spiser, ellers tager hun skade.


  • #8   24. jul 2016 Ps, hvis du lægger et billede ind, så kan der være nogen som kan se om hun er gammel nok, til at komme hjemme fra, altså 12 uger, eller om hun har snydt dig med alderen, det er set før, og så kan det være endnu større et chok for hende.
    Dyrlægen kan hjælpe, men det koster meget på en søndag, og har du mod på at give fortyndet vådfoder med plast sprøjte, eller stoppe lidt i munden på hende??


  • #10   24. jul 2016 Øv altså det lyder i den grad til at du er blevet snydt, for stamtavlen har intet med fejl på katten at gøre, en registreret opdrætter skal trække stambog på deres killinger uanset fejl eller ej, og killi her af stambogsført forældre burde til enhver tid kunne få stamtavle såfremt man ikke laver lyssky forretning og avler på noget man ikke har fået tilladelse til.

    Jeg syntes du skulle tjekke opdrætter, måske er killingen slet ikke raceren og så har du givet dyre penge for en gang løgn og fusk.


  • #11   24. jul 2016 Åh nej ikke endnu en der er blevet snydt. Opdrættere skal som skrevet altid trække stamtavler på alle killinger efter registrerede forældre. Killinger med "fejl" neutraliseres og sælges til kæl. Men de har stadig deres stamtavle, og stamtavlen skal følge katten altid.

    Jeg ville købe noget pate killingefoder. Blande lidt afkogt vand i det, så det bliver til "smadder". Hvis i så har en engangssprøjte, så tvangsfodre hende. Det er så vigtigt, at en killing både får mad og vand.


  • #13   25. jul 2016 Mine bliver nu store og fine, og de har fri adgang til både voksen- og killingefoder, når de er 7-8 uger gamle. Det har ikke så meget med ordet killingefoder at gøre, som det har med kvaliteten af foderet. smiley


Kommentér på:
Killing vil ikke spise.

Annonce