{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.360 visninger | Oprettet:

Hvad er det her? {{forumTopicSubject}}

Jeg forstår ikke om det er en kat der er ude efter min Simba eller ikke, for leden havde han også et mærke i øret. Jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre med den kat der gær det, jeg har ikke lyst til at lukke Simba ud det lader heller ikke til ar han er så glad for det længere


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad er det her?
  • #1   25. aug 2016 han har været oppe og slås.
    hold øje, og ser det ikke for godt ud, ja så er det en tur til dyrlægen. det kan nemlig godt gå betændelse i det.

    mit bedste råd: få en løbegård hvis du har mulighed for det.


  • #2   25. aug 2016 Katte der løbet frit ude får skrammer, de kommer i slåskampe for der findes jo et hierarki og er man ny kat i området så skal pladsen i hierarkiet jo findes. Oveni hvis din kat ikke er neutraliseret og ved at blive kønsmoden så er kampene endnu mere udbredte for så handler det jo om retten til at parre de hunkatte der er i området.

  • #3   25. aug 2016 Prøv at holde godt øje med om du evt. kan få øje på den kat der gør det og så efterlys eller prøv at find ejeren. Det er super træls, men når det går flere katte frit, så kan man ikke undgå det. Som før nævnt, hvis ikke din kat er neutraliseret, så få det gjort - både for dens egen skyld, men det vil også kunne dulme kampene. Dyrlæge eller ej, nej det vil jeg ikke mene. Sørg for at det er rent og evt. smør det med noget til at hele sår.

  • #5   25. aug 2016 Jeg vil helst ikk få ham neutraliseret, da jeg synes det er en unaturligting.

    Jeg har en kæmpe have da jeg bor i villa, men han vil hellere ud ved forhaven og vejene. Så jeg ved ikke rigtig.


  • #7   25. aug 2016 Så du vil gerne være med til at bidrage til, at der bliver endnu flere end 500.000 hjemløse katte i Danmark.
    For når din kat ikke er neutraliseret og går ude, så skal den nok få lavet en del kuld igennem sin levetid.
    Så er du måske også parat til at tage din tørn med at sørge for de mange andre hjemløse katte, som din kat har bidraget til, ved at give nogle flere hjemløse katte et hjem hos dig eller til at bidrage økonomisk til de mange der hjælper de hjemløse katte.

    Dette er bare nogen af de tanker man skal gøre sig, når ens kat render frit ude.
    Få i det mindste lavet en indhegning af jeres store have, så katten kan få fred fra andre katte.


  • #8   25. aug 2016 Jeg vil helst ikk få ham neutraliseret, da jeg synes det er en unaturligting
    Så antager jeg at du heller ikke selv bruger nogen form for prævention, for det er da lige så unaturligt.... Nårhh ja sorry det var måske lige skudt forbi emnet, men underlig holdning at have.

    Men så må du nok vænne dig til at opleve en masse skader på din kat, du må også heller begynde at spare op til alle de dyrlægebesøg du kommer til at komme på,for en fertil hankat han slås og det er i fuld alvor, så det er ikke sjældent at fertile hankatte kommer hjem med revne ører, bylder, store grimme sår som kræver behandling. Yderligere så tager du chancen for atdin kat får alvorlige dødelige sygdomme pga slåskampe og parringer, der er både katteaids som er ret udbredt i visse dele at landet men skam findes overalt, leukæmi og meget andet som bliver overført vis kropsvæsker, altså sår, spyt og parring.
    Ja og så har jeg slet ikke nævnt alle de killinger han kommer til at lave, og nu skal du ikke ko med og sige at det ikke er dit ansvar "for så kunne hunkatteejeren bare neutralisere sin kat hvis de ikke ønsker killinger" for hvad så med alle de vilde katte han parre, hvis ansvar er det??? Jep det er dit for du vælger at lade din hankat parre sig til højre og venstre.

    Nå men ingen kan tvinge dig til noget, så held og lykke med en stor strintende hankat, godt det ikke er mig, jeg gad ikke sådan en stank inden døre.


  • #9   25. aug 2016 det er mere unaturligt du lukker din fertile kat ud til at øge over overproduktionen af katte.

    Hold ham inde eller få ham kastreret - det er HELT naturligt og til gavn for alle!


  • #10   25. aug 2016 nu er jeg nok lidt hård ved dig
    men ærlig talt kan du slet ikke lide din kat?

    er du klar over hvor stor farer han render ud i hver dag?
    bare alene fordi du er uansvarlig og mener at det er unaturligt at få ham ordnet. han kan få døedelig sygedomme, som han kan smitte videre til andre katte.
    han har stor risiko for at blive kørt ned fordi når han er fetil så har han brug for et større område - for at finde flere piger

    så ærlig talt er der jo ingen grund til at bruge tid på et lille sår. for det bliver meget værre endnu.
    på et tidspunkt kommer han slet ikke hjem. og da han jo ikke er ordnet, ja så er han nok hellere ikke chippet eller øremærket, og derfor er change for at du finder ham igen, lige nul. og der er jo hellere ikke nogen som kan se hvor han hører til.

    og jeg ved hvad jeg taler om. har arbejdet for kv i flere år, og har fået mega mange efterlysninger ind, hvor folks fetile hankat er smuttet hjemmefra. Og svare er hver gang: vi kan ikke gøre noget.
    og der er desværre også en del som har samme holdning som dig. Men så skal man altså ikke græde over en kat med skader, en kat som er dødsyg eller en død kat. For det er altså ens eget ansvar! man har selv valgt at udsætte sin kat for div farer og så må man så leve med det



  • #11   26. aug 2016 Jeg vil helst ikk få ham neutraliseret, da jeg synes det er en unaturligting

    Så lad være med at bekymre dig om det, for det bliver kun den første af mange skader, desværre smiley

    Jeg håber ikke du har naboer tæt på, for så ville jeg bekymre mig om forholdet til dem. for en fertil hankat strinteR og det er på alt.

    Vi havde en sommer 6 fertil hankatte rendende pga af den holdning. Vores terrasse og have møbler var overpisset, selv mit vasketøj pissede de på, det sket flere gange i ugen jeg måtte vaske det igen smiley
    Dette var inden jeg startede opdræt, de katte jeg havde dengang var i løbegård smiley

    P's Jeg har ondt af din kat, synd den har fået en ejer der ikke har mere omsorg for den smiley


  • #12   26. aug 2016 Hold nu op hvor er det synd du ikke neutraliser din kat. Må indrømme normalt holder jeg mig fra disse diskutioner fordi der nok skal være andre der fortæller det der skal siges. Det hele er også blevet sagt.

    Din kat ender med stress pga. hormonerne, den ender med SÅ mange skader, og du kommer til at betale en krig i dyrlæge regninger hvis du bare ønske at passe lidt på din kat! Så kan det godt ske du synes det er en unaturlig ting at neutralisere en kat, men skal vi lige remse de gode ting op ved at gøre det? Okay her kommer de:

    - Du får, for det første, en kat der bliver mere kælen
    - Du undgår en kat der er stressede pga. hormererne der fisser rundt i dens krop.
    - Du spare masser af penge på dyrlæge regninger, da en neutralisation af en kat koster mellem 500-1500 kr alt efter om du kan finde det på tilbud, plus der er som regel øremærkning og registrering i det ene registre med i prisen.
    - Du bidager ikke til de mange overskudskatte som vi har her i Danmark og generelt i hele verden.
    - Plus du kommer ikke til at skulle købe nye møbler og andre ting, fordi din fertile hankat strinter på dine ting og derved ødelægger det.

    Men på den anden side, nogen af disse ting jeg har nævnt er du jo nok ligeglad med, og hvis din kat begynder at strinte indenfor, skulle det ikke undre mig, hvis du så prøver at sælge den, eller smider den uden for så den er ren udekat......

    Min hankat er også neutraliseret, han er inde kat, han er også mærket, i tilfældet af at uheldet skulle være ude og han stikker af.


  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #13   26. aug 2016 Hej Sarah

    Det er rigtig nok alt det de andre skriver. smiley Det bedste du kan gøre for din kat og dig selv er at den bliver neutraliser, for din kat skal have det godt, det er det vigtigste. smiley Kan se du er 17 år, mange der har skrevet her på din tråd har haft kat i mange mange år og de ved det er utroligt vigtig at han bliver neutraliset.... Tro mig, jeg skriver dette for din kat, som vil takke dig bagefter... smiley

    Jeg har selv haft katte i mange mange år og alle mine både hankatte og hunkatte er blevet neutraliser fra de var 12 uger, da jeg ved af erfaring at det er det bedste jeg kan gøre for mine katte. smiley


  • #14   26. aug 2016 katte der er udek. kan altså godt komme galt afsted selv om de er nevtra. for Tarsans øre ser nu sådan ud og for en måneds tid siden kom han galt afsted med den ene hofte da han faldt ned fra taget!...men han har det godt!

    profilbillede
  • #15   26. aug 2016 smiley Endnu en "præmietråd" . Nå, jeg satser på, det er trolleri.

  • #16   29. aug 2016 Tinka: Hvorfor skulle det være en troll? Der er faktisk folk der har den holdning og det er jo ren uvidenhed! Synes det er så ærgerligt at folk skælder hende ud, det kommer der ikke noget konstruktivt ud af - kun en pige der sætter sig på hælene og holder fast i sin mening. Hold nu tonen pæn og giv pigen viden, oplys hende og hjælp hende til at forstå hvad der er det rigtige at gøre, i stedet for at blive sure og oprørske.

Kommentér på:
Hvad er det her?

Annonce