{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
476 visninger | Oprettet:

Steriliseret og stadigvæk meget væk hjemmefra..... {{forumTopicSubject}}

Vi har 4 katte, 3 hunner og en dejlig hankat. De er alle neutraliseret, så langt så godt.
De to af kommer fra nabobyen og er søskende(han + hun) og de er nu uvenner.
De to sidste er fra Fyns Internat og er også søskende(søstre) Den ene er meget hjemme men den anden stryger og kan være hjemmefra i dagevis. Så kommer hun hjem, æder som en hest og væk igen.

Jeg troede faktisk, at de med neutralisering blev mere rolige, dvs blev på matriklen (vi bor på landet med masser af plads) men åbenbart ikke.
Er der noget man kan gøre for at holde dem hjemme og nej, ikke noget med løbegård.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Steriliseret og stadigvæk meget væk hjemmefra.....
  • #1   28. aug 2016 Jeg har 6 katte

    Og en af dem mausi på 8 år kan være væk op til 6 dage men tror hun kommer hjem om natten og få mad af og til, og i år har hun kun været ude op til 3 dage af gange,

    Katte er forskelligt ,


  • #2   28. aug 2016 mine er også glade for at være ude meget, specielt i godt vejr. De har alle været neutraliseret.
    Så her om sommeren kan de godt finde på at være ude i flere dage i træk - dog er felix flink til at komme hjem 1-2 gange i døgnet, som regel om natten, men ellers, så ved vi hvor hans ynglingsområde er(en lille skov tæt ved), så hvis vi savner ham, går vi derover og kigger og som regel kommer han når vi kalder derovre eller i det mindste svarer os.

    hvis du har et fast tidspunkt hvor der bliver serveret noget lækkert, så kan det hjælpe med at trække kattene hjem på det tidspunkt.
    dine to der er uvenner, kan godt skabe nogle spændinger imellem kattene, som desværre gør at de måske vælger at sove ude og blive væk for at undgå hinanden. Måske kan noget Feliway indenfor gør dem mere trygge.
    Men der er nu ret normalt at udekatte bruger meget tid udendørs om sommeren i godt vejr.


  • #3   28. aug 2016 Jo flere katte man har des større område dækker de, for ikke alle kattene kan jo have territoriet tæt på hjemmet så nogle må søge længere væk.
    Selvom kattene er neutraliseret så er de stadigt territoriale og har deres territorium, og det at der er uro i flokken gør det jo ikke bedre.

    Nej der er ikke noget du kan gøre for at holde dem mere hjemme, du må blot acceptere at sådan er de af natur og håbe at de med tiden vil holde sig tættere på hjemmet.


  • #4   28. aug 2016 Tja, jeg er bare glad for at hun i det mindste kommer hjem og får mad smiley

  • #5   29. aug 2016 Du kan hegne haven ind.



    profilbillede
  • #6   29. aug 2016 Måske bor hun et andet sted også? smiley Det gør de jo nogle gange hvor andre også giver dem mad

  • #7   30. aug 2016 Haha, at hegne haven ind kræver at jeg vinder i lotto så det duer ikke.

    Jeg tror faktisk ikke at andre fodre hende, da hun ikke sådan lige er til at komme til. Hun er lidt sky men kommer når jeg kalder, hvis hun er hjemme.

    Hun måtte i øvrigt lige et smut til dyrlæge idag da hun havde fået gener i det ene øje. Det må have været markstøv for der var intet at finde i øjet, heller ingen rift.
    Nu får hun så ekstra forkælelse i form af både øjendråber og god mad, så hun stryger nok ikke foreløbig smiley


  • #8   30. aug 2016 Man bestemmer jo selv, hvor stor en del af haven, man hegner ind, så intet er umuligt for den, der bærer viljen i hjertet. smiley

  • #9   31. aug 2016 Jeg kan ikke lide at have dyr i bur, så ingen hegn.

  • #10   31. aug 2016 Bur? Hvor latterligt. En indhegnet have har intet med bur at gøre.

    Så lader du også hunden løbe løs, undulaten flyve osv?


  • #11   31. aug 2016 Tror du, at jeg har fugle når jeg ikke går ind for dyr i bur????? Hvem er nu latterlig?? smiley ....og ja, hunden går løs da hun kommer ved indkald.

    Vores have er på 2448m2 så hegn er IKKE en løsning.
    Som skrevet længere oppe i tråden, så er jeg glad for at katten i det mindste kommer hjem og spiser....altså ved hun, hvor basen er smiley


Kommentér på:
Steriliseret og stadigvæk meget væk hjemmefra.....

Annonce