{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.338 visninger | Oprettet:

Kornfrit slankemad {{forumTopicSubject}}

Jeg har et problem med den ene kat. smiley han bliver al for tyk og har nu fået noget foderallergi. Søsteren er fin og slank!?
Hvad vil I anbefale af foder til en fed neutraliseret hankat på 9 år med foderallergi?
Jeg leder efter noget kornfrit og evt uden kylling.
Jeg vil gerne fodre med både vådt og tørt.
( ikke barf)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kornfrit slankemad
  • #1   10. sep 2016 Vådkost uden sukker smiley

  • #2   11. sep 2016 Har du nogle produkter, du vil anbefale?
    Gerne noget der kan købes i dk.
    Jeg har kigget i Petworld og deres udvalg er ret sparsomt


  • #3   11. sep 2016 Du kan kikke i mange tråde, som omhandler slanke foder og kornfrit smiley jeg må indrømme, at lige nu har jeg ikke lyst til, at gentage mig selv, der har været en del tråde med det indhold inden for kort tid smiley
    Jeg håber du finder ud af det, ellers kommer der nok nogen med lyst til, at fortælle smiley


  • #5   11. sep 2016 Jette
    Hvorfor svare hvis du ikke gider svare??? smiley

    Lotte
    Tusind tak! Det vil jeg se om jeg kan finde i en Aldi.


  • #6   11. sep 2016 Det var et råd om, at der allerede findes rigtig gode råd, i de gamle tråde, og ikke aller tænker over det, så det var ikke ment som en fornærmelse men som en hjælp smiley

  • #7   11. sep 2016 Jeg har søgt og de tråde jeg kunne se var flere år gamle.
    Jeg kunne læse at Lux fra Aldi var godt i 2012. Men det kan man ikke købe mere.


  • #8   11. sep 2016 Men heldigvis gad Lotte at svare. Så nu må jeg prøve at finde Topic i Aldi smiley

  • #9   11. sep 2016 Lux var det Topic hed før, så det er nøjagtigt samme produkt blot med et andet navn.

    Er det absolut magtpåliggende at tørfoderet er kornfrit??? Er det korn din kat har foderallergi overfor???
    Mange katte udvikler faktisk foderallergi af de kornfrieprodukter, hvorfor ved jeg ikke, så hvis ikke det er magtpåliggende at det skal være kornfrit, så ville jeg forslå at du prøvede Hills Metabolic, de fleste af dem jeg har hørt har prøvet det har haft en positiv oplevelse, det samme har jeg, min kat tabte sig 1 kg på ½ år med Metabolic, desværre måtte jeg så stoppe pga urinvejsproblemer er, men det har jeg set at de har fået rettet op på, for nu findes der en Hills Metabolic Urinary, så nu findes der en variant for de katte som også har disse problemer, det gjorde der ikke tidligere.


  • #10   11. sep 2016 Jeg tror han har foderallergi overfor korn.
    Han slikker sin pels helt tynd på ryggen og klør sig.
    Jeg prøvede i en periode med kingsmoore og derefter Hike kattemad. Og det problemet forsvandt. Så gik jeg tilbage på RC steriliseret og nu er det blevet slemt igen.

    Nu prøver jeg Topic

    Hvad med bilanx kornfri tørkost er den ok?
    Der er vel sukker og korn i bilanx vådfoder?


  • #11   11. sep 2016 Er han blevet undersøgt for loppeallergi? Tynd pels på ryggen er et typisk symptom. Foderallergi viser sig ofte ved sår i hovedet og ved ørerne.

  • #12   11. sep 2016 De har ikke lopper. De bliver alle ( 2 hunde og 2 katte) behandlet forebyggende og tjekket løbende.
    Og det forsvandt jo da jeg skiftede foder og da jeg gik tilbage til RC kom det igen efter lidt tid.
    Men nej har ikke fået lavet en test hos dyrlægen.
    Men han har sår i nakkeregionen og ved øret da han klør sig.
    Så der skal ske noget nu.


  • #13   11. sep 2016 Kan jo være det er noget i RC fodret han ikke kan tåle og ikke korn som han slår ud af.

  • #14   11. sep 2016 Ja korrekt! Men det er vist et større detektivarbejde at finde frem til er jeg bange for.
    Ifølge Google er det oftest korn eller/og kylling og selvfølgelig farvestoffer, konservering osv der påvirker allergier.


  • #15   11. sep 2016 Lige netop loppe allergi kan testes.
    De fleste katte har allergi over for noget andet end fodret, min Manne fandt vi ikke grunden til allergien, men der var ting han regerede på, en af dem var pafyme, og duft i kattegrus, alt jeg har prøvet af katte vaske produkter, de dufter jo også, røg på hænder, når jeg havde gæster som røg (ude) skulle de vaske hænder før de rørte ham.
    Manne hjalp det med kornfrit, der er mindre lagermider i, og jeg har så ikke hørt fra min dyrlæge, at kornfrit skulle være et problem, altså med mindre det er kødet som er problemet.
    Du kan på zoopluds få foder med kun en proteinkilde, det kan bruges som udelukkelses diæt, men først går turen altså til dyrlægen, for at få katten testet og udelukke alt andet, og feks kan du der købe et allergifoder i samarbejde med dyrlægen, det kan være en god start på en udelukkelsesdiæt, hvis det er det dyrlægen mener er nødvendigt
    Feks hvis det er lagermider, hjælper det ikke, at du bruger udelukkelsesdiæt, for der er lagermider i alt tørkost, i større eller mindre grad.
    Du kan jo prøve, at skifte til det hvor han havde det ok, og se om det sker igen, men det er ikke sikkert?
    Nogle af de foreslag du har til foder, er ikke det jeg kalder top kvalitet.


  • #16   11. sep 2016 Nu prøver jeg at skifte deres foder. Jeg har købt Topic til en månede. Det var billigt. Men måske ikke så godt kvalitetsmæssigt. Jeg købte også Topic pate.
    Jeg har ikke sat mig ret meget ind i kattefoder derfor spurgte jeg jo efter nogle produkter.
    Hike kattefoder ser da ok ud kvalitetsmæssigt, syntes jeg. Og jeg tror de begge langsomt kommer over på det. Men han skal altså have vådkost så han kan tabe sig.


  • #17   11. sep 2016 Har du købt topic som tørkost? Jeg har aldrig kikket på tørkosten, køber det kun som vådfoder, da mine får ca 400g vådt om dagen, og en af gangene er det så topic.

  • #18   11. sep 2016 Købte Topic dåsemad og topic pate. Tørkosten er der korn i, så det købte jeg ikke.
    Jeg vil da gerne købe et dåsefoder der er bedre kvalitet men ved ikke hvor og hvilket smiley


  • Per H
    Per H Tilmeldt:
    jul 2016

    Følger: 2 Svar: 1
    #20   12. sep 2016 Kingsmoor laver en kornfri tørkost med 12% fedtindhold i to varianter , kylling eller fisk.

Kommentér på:
Kornfrit slankemad

Annonce