{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.278 visninger | Oprettet:

Effekt af Feliway - Royal Canin Calm {{forumTopicSubject}}

Åhhh, det som skulle være så godt er nu et problem.
Altså, vi har 4 katte. Et søskendepar(Buster + Diva) og endnu et søskendepar(Manga + Fanta) dvs 1 han og 3 hunner, alle neutraliseret.
De blev alle 2 år i hhv. maj og juli.
Det første år lå Buster og Diva side om side og hyggede sig sammen men det er satme da slut nu. Han jager Diva hver gang de mødes, enten inde el ude og Diva er helt oppe og ringe, stresset og rasende.
De to andre katte kan godt enes men her er det også Buster, som er problemet. Han jager dem inde og ude og de er nu nervøse og rasende på ham.
Jeg kontaktede dyrlægen og hun anbefalede Feliway til stikkontakten og evt. Royal Canin Calm, som indeholder samme feromon som i Feliway.
Vi har en kattelem i huset og den er der rift om, for Buster holder vagt ude i mørket og jager dem som prøver at nærme sig for at komme ind. De får også en "Buster-hilsen" når de prøver at komme ud.
I følge dyrlægen er det meget alm opførsel men hvor er det dog frustrerende at se sine ellers dejlige katte så stresset og snigende rundt uden at vække opsigt.
Har I gode erfaringer med hhv. Feliway el. foderet?? og ca. hvornår kan man forvente at kunne se ændringer i kattenes adfærd??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Effekt af Feliway - Royal Canin Calm
  • #1   18. sep 2016 har prøvet feliway og har anbefalet det til flere
    nogle gange hjælper den - andre gange gør den ikke. her skal man prøve sig frem. det tager ca 2-3 uger inden man kan se nogen virkning

    calm har jeg ikke prøvet

    har dog selv brugt dr bach når jeg har haft uro i min flok. vi brugte det også på kv, da der er noget hurtigere virkning. det skal dog blandes op inden det gives.

    du skal passe på med at han vogter for meget over kattelemmen. især overfor dine andre katte. det kan nemlig ende med at en eller flere slet ikke får lov til at komme ind, og dermed risikere du at de finder nyt hjem.
    han skal smides ind eller ud - eller i det mindste væk fra lemmen.
    selv med 14 katte med udgang til løbegård har jeg aldrig haft det problem. oftes er det kattebakkerne hvor man driller de andre.
    åben dør måske ? sådan at der ikke er noget som sidder i vejen. problemet er jo ofte den lille bitte lem og katten skal lige kringle sig under og ind og alt det der - min lem er sat op sådan at der bare er et hul. naboen gør det samme.

    det som nok gør forskellen i din flok er at pigerne er blevet voksne, imens hankatten stadig er teenagere, og der skal ske noget hele tiden. det er en kæmpe forskel på han og hun katte. og oftes gør det så at hankatten "jagter" pigerne fordi de har jo leget før, men det gider de så bare ikke. og så er det jo også s.. sjovt når de bliver tosset. har selv et styks (halv døv) 1 års hankat, og han vil bare så gerne drille de ældre, og især de ældre piger - en ud af de 3 piger jeg har, har dog ikke fundet ud af at klappe ham en. de to andre har sat på ham på plads

    prøv at brug noget legetid med ham. kør ham træt, sådan at han lader pigerne være og så hellere leger med ham.


  • #2   19. sep 2016 Problemet med Buster er bare at når han så har sovet hele dagen, skal der ske noget om natten.
    De har ikke kattebakke men går ud når de skal.....dog er den ene begyndt at se sig om indendørs pga det store skrummel til Buster. Vi har talt om at lave en udgang til, da han jo kun kan være ét sted af gangen.


  • #3   19. sep 2016 Calm, zylklene ellercolostrom har en god virkning, men kan du lave en udgang mere? Jeg tror det vil hjælpe, for Herren kan ikke vogte mere end en udgang ad gangen.
    Er det startet her for nyligt? Altså i forbindelse med, at det er køligere, og der ikke er flere åbne døre og vinduer hele dagen? For så må det være en løsning med flere indgange.
    Han vil åbentbart være ene herre i huset, og du kan desværre blive nød til, at vælge, hvis intet hjælper ??


  • #4   19. sep 2016 Det er da en rigtig øv situation smiley
    I mine ører lyder det ikke som "bare" teenager adfærd, Buster en en Bølle der gerne vil bestemme, og den eneste måde han åbenbart kan det på er ved at jagte pigerne.
    Anja har nok ret i at det lidt handler om manglende opmærksomhed, pigerne gider ham ikke mere, han er for vild og voldsom (sådan er det med drenge smiley ) og for at få noget opmærksomhed så jagter han dem. Men det er farlig grund, for risikoen for at pigerne bliver bange for at komme hjem og dermed finder et nyt hjem er der jo desværre.

    En udgang mere kunne være løsningen, en anden ting du måske skal overveje når du nu skriver at de er begyndt at se sig om indendørs er måske lige at have en enkelt kattebakke i de så de kan besørge inde i tilfælde af at de ikke tør gå ud pga Buster.

    Jeg ved rigtig mange har haft god gavn af calm, men om det virker i dette tilfælde tør jeg ikke spå om, feliway er jeg ikke sikker på virker i din situation, for det lyder til at problemet mest er udenfor og der virker feliwayen jo ikke.
    Jeg håber du finder en løsning for alle, en udgang mere kunne være en løsning, men om problemet helt kan forsvinde de??? Ja det kan man jo ikke spå om, desværre.


  • #5   19. sep 2016 Jeg måtte sætte en kattebakke op idag da Manga ikke ville ud....det er ok, den står i udestuen.
    Jeg kaldte på Buster lidt tidligt og han kom ind og sov ved siden af mig på sofaen. Han er en dejlig dreng men de andre katte er sgu langt fra enige.
    De kan spise i samme rum men når de så er færdige, så får de 3 piger øje på Buster og hvæser og sprutter. Han vælger så ofte at gå helt ud.
    Vi laver en udgang til fra udestuen i weekenden og håber at det giver pigerne en chance.
    Åhh, jeg elsker dem alle meget højt, så det piner mig, at de ikke kan enes smiley
    Et lille håb er dog, at vi nærmer os vinter....jeg vil gerne have massiv frost så de alle bliver indendørs.


  • #6   20. sep 2016 Lige en lille tanke, nu har du jo været ved dyrlægen, så du har vel fået tjekket Buster for om han skulle fejle noget ikke???
    Det er jo sådan at hvis man som kat er syg og dermed mindre St!en så er angreb det bedst forsvar. Det er blot en tanke ikke fordi jeg tror han fejler noget, men nogle gange må man gribe i luften hvad man kan.
    Det er jo ikke altid man kan se svaghederne hos katten så derfor kan det være rigtig fint at få dem tjekket når adfærden ændres.


  • #7   20. sep 2016 Jeg har prøvet begge tinge. Har en hunkat der var bliver stresset da en ven havde ko til at lukke hende ude,hun var alene i et par timer. hun fik så mange stress,så vi ikke kunne heller hende ud. Vi købet feliway på flaske som vi kom den en strømpe hun kunne få om halsen (klippe bunden af). vi har fået vores glade hun kat tilbage.

Kommentér på:
Effekt af Feliway - Royal Canin Calm

Annonce