{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
842 visninger | Oprettet:

Thomas A
Thomas A
Tilmeldt:
3. jul 2008
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Spørgsmål til mormissens adfærd efter fødsel {{forumTopicSubject}}

Hej Alle

Min kæreste og jeg har en sød mis som hedder Bella. Hun er Maine Coon og har været så eldig og føde her for ja 9 dage siden. Killingen har det super godt og Bella er frisk.

Det som er lidt underligt er at Bella er ret så stille i løbet af dagen, men så når vi går i send så jamre hun og laver en masse små lyde. Vi kan slet ikke sove om natten. Vi har en ide om at hun er kommet i løb, og at det er det som gør hun snakker meget.

Her lørdag nat var hun så brudt ud af hendes rum (hun kunne nå håndtag) og havde slæbt killingen med ud så vi ikke kunne finde hende. Hun er fundet igen, så alt er godt.

Spørgsmålet lyder så egentlig på

1: Er det normalt at ugen efter en fødsel at vores Bella snakker og jamre så meget (gerne om natten) ?

2: Hvornår må man begynde at lukke Bella ud? Vi er bange for at hun stjæler baby igen og tager med ud

3: Bella tager nogen gange bette mis og slæber hend ud i gangen og ligger hende på gulvet. Og så går hun fra hende. Mon det er for at lære den bette at klare sig selv ?

Mvh Thomas Og Jeanett
Urolige bedsteforældre smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål til mormissens adfærd efter fødsel
  • #1   27. sep 2016 1. Ja det er helt normalt, at hunkatten kommer i løbetid ret hurtig efter fødslen og især hvis hun kun har fået en killing. Jeg ville sætte hende på p-piller, indtil i kan få hende steriliseret.

    2. Når killingen er 12 uger, kan i lukke mormissen ud igen. Killingen har brug for sin mor, og lukker i hunkatten ud nu, så er hun snart drægtig igen. Og i værste fald risikerer hun at blive kørt ned, og killingen står uden mor.

    3. Det er normalt, at hunkatten flytter killingen, hvis hun ikke får nok ro, hvor hun opholder sig med den lille.


  • Thomas A
    Thomas A Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #2   27. sep 2016 Hej Susanne.

    Ja hun fik desværre kun en, men hun skal IKKE sterialiseres, da hun skal have et kuld mere. Men vi overvejde at starte på p piller igen.

    Ork det er så meget lidt søvn man får, jeg håber hun kommer ud af løb snart, for vi er så trætte der hjemme smiley

    Aj vi lukker hende heller ikke ud endnu. Vi ved godt hun er udsat.

    Vores udfordring er også bare at vi har en kastreret han kat der hjemme, som gerne vil ud. Så vi har lige købt en kattelem med chip system. Så er det lidt nemmere at styrre smiley



  • #3   27. sep 2016 Jeg ville se, om jeg kunne finde en hittekilling og give hende. Desværre er min erfaring, at mange hunkatte kan finde på at efterlade deres killing, når den er omkring de 3-5 uger, fordi en killing ikke er besværet værd, og hun hellere vil bruge sine kræfter på et nyt kuld.

    Jeg har måtte flaske nogle gange på den konto. smiley


Kommentér på:
Spørgsmål til mormissens adfærd efter fødsel

Annonce