{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.524 visninger | Oprettet:

Kat vil ikke spise tørfoder! {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har det problem at min kat vægrer sig lidt ved det tørfoder, som jeg serverer for den. Den spiser kun ganske lidt af det. Den plejer at få et brev Whiskas vådfoder til morgenmad og tørfoder til aftensmad. Den er vild med vådfoderet og det vil den kun spise, hvis den selv kunne få lov at bestemme. smiley
Jeg har oplevet at den på det seneste er blevet en lille smule irritabel ved at den løber rundt i lejligheden, kradser i sofa og tæppe og miaver. Det tørfoder den får er fra Maxi Zoo og hedder "Select Gold Sterilised Fisch Und Kartoffeln Adult".
Det er en steriliseret kat. Hvilket tørfoder kan i anbefale. Jeg stoler ikke på Maxi Zoo. Jeg har dem mistænkt for kun at sælge det, som der er størst avance på.

På forhånd tak for hjælpen.

I får lige et link til det omtalte produkt her: http://www.maxizoo.dk/select-gold-adult-sterilised-fisk-10-kg.html


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kat vil ikke spise tørfoder!
  • #1   11. okt 2016 Fodre du kun 2 gange om dagen?
    Du bør have tørkost stående fremme, katte er småt spisende, men spiser mange gange i løbet af dagen.
    Det er rigtigt godt du giver vådkost hver dag, det er tættere på kattens naturlige kost, fordi det indeholder ca 80% væske, det gør mus og fugle også.
    Jeg kender ikke det foder du bruger, men når du ser på indholdslisten, så bør de første 2-3 ting som står der, være kød, for katte er kødædere, og listen starter med det der er mest af.
    Jeg personligt køber foder med meget højt kødindhold og det meste er uden korn, det gør jeg fordi katte er kødædere, og faktisk ikke kan fordøje korn, så de kan optage planteprotein.
    Det foder jeg bruger hedder Orijen, og så blander jeg lidt andet i, men mine katte får meget vådkost, ca 4-500g om dagen, så de spiser ikke ret meget tørkost længere smiley
    Orijen har 80% kød indhold, du kan finde det på nettet, det er ret dyrt, men det er drøjt.


  • #2   11. okt 2016 Når nu din kat er så glad for vådfoder, så giv den da endelig noget mere. smiley Vådfoder er godt for nyrer og urinveje.

    Prøv evt. Topic fra Aldi, det koster kun 5 kr for 400 gram, og er uden sukker, korn og tilsætningsstoffer.
    Hvis hun synes om det, så trap gerne gradvist op til en hel dåse pr dag (serveres fordelt over 4-5 x dagligt).

    Tørfoder kan du prøve dig frem med ved at købe de små (prøve)poser.
    Hav altid en lille skål (eller aktivitetsbræt) med tørfoder stående.

    Hvis katten primært får vådfoder, så tror jeg ikke det er afgørende, om der suppleres med det ene eller det andet mærke tørfoder - bare katten kan lide det, og trives godt på det.

    Både mine katte og jeg synes det er rart med variation af tørfoder, så jeg skifter og blander. Nu er de så kommet på gigtfoder smiley , men de får nu også noget almindeligt (fx Kingsmoore eller Royal Canin sterilised) blandet i for fornøjelsens skyld.
    Orijen, som Jette nævner ovenfor, og andre kornfrie, har vi også prøvet. Det smager rigtig godt, synes kattene.

    PS: Husk gradvis tilvænning ved foderskift (af hensyn til maven).


  • #3   11. okt 2016 Jeg ville generelt holde mig helt væk fra både Whiskas og foder til steriliserede katte.

    Et ordentlig tørfoder bør indeholde over 20% fedt og over 30% protein fra kød.

    Sterilized produkter indeholder generelt alt for lidt fedt og kød.

    Desuden så ville jeg lade katten have fri adgang til tørfoder og gerne give vådfoder alt det, den kan spise op på en gang mindst to gange om dagen.

    Vådfoder er med til at forebygge urinvejs- og nyreproblemer.

    Ved vådfoder er det vigtigt, at det er uden sukker. Whiskas er generelt af for dårlig kvalitet, og katten bliver ikke ordentlig mæt. Topic fra Aldi er godt vådfoder til prisen, og ellers er der flere gode mærker på zooplus.

    Vi personligt fodrer med Porta 21 Heaven, Concept for Life Maine Coon, Iams anti-hairball og Concept for Life kitten tørfoder.

    Vådfoder består af Bozita i sovs, Cosma, Lux portionsposer i sovs og Topic i gelé.


  • #4   11. okt 2016 Tak for alle de mange gode råd. smiley
    Så må jeg sørge for at have en ekstra skål stående med tørkost. Tror jeg vil prøve de små poser til, at jeg finder noget han kan lide. Hvor køber i tørkost i de små poser. Kom gerne med nogle links. smiley
    Jeg vil prøve at købe Topic vådfoder fra Aldi og fodre ham lidt oftere med det. Undrer mig dog over at Topic er billigere end Whiskas, men bedre kvalitet. smiley
    Jeg har også forstået at jeg ikke skal købe tørfoder med grøntsager i. Når der står på pakken at en af ingredienserne er kartoffeller, så bør man gå uden om det, da katte kun er kødædende.
    Grunden til, at jeg køber steriliseret tørfoder er at sælgerne anbefaler den type foder til en kastreret kat.


  • #5   11. okt 2016 Jeg er så ikke kornforskrækket. Når blot man huske på, at det meste skal være kød, da en kat er kødæder. smiley

  • #6   11. okt 2016 Topic er uden korn, sukker og andet tilsætning, og derfor er det bedre.
    Men vil din kat kun spise Whiskas, så er det det du giver.
    Vil du gerne prøve rigtigt lækkert mad til din kat ? Så kik på zoopluds.dk de har rigtigt meget forskelligt, jeg tager lige et billede af mine kattes ynglings mad, men de får det altså ikke 3 gange om dagen smiley og jeg har bemærket, at jo oftere de får det de er rigtigt glade for, jo mere kræsen er de over for det andet.


  • #7   11. okt 2016 Fra højre:
    Carny ocean, laks og sardin unger , du kan se og lugte det er frisk fisk.

    2x ok til O'canis for cats fjerkræ med lakseolie. Pate
    Kanin og høne med lakseolie, pate.

    Smilla, fjerkræ og lam, pate

    Granapet fisk og høne, så bit jeg husker også pate, og and og fjerkræ.

    Filine Porta 21 kylling, den rene, du kan dufte det er kylling, og se det er kylling, og de er vilde med det.

    Cats finefood : kylling og tun, den er også pate, og mine er glade for den.

    Dagen starter altid med topic, mine vil kun have kødpostej, og kun kylling fisk og and går også an.

    Det er ikke så tit det er de store dåser, for Røde er ikke så glad for store klumper, han er tandløs.
    Men ved jeg at jeg er væk det meste af dagen, så får de sådan en om morgenen, det hele, så kan de klare sig til jeg er hjemme igen ( tørt står fremme)

    Men der er stor forskel på hvad katte kan lide, der er også forskel på mine drenge, men jeg skifter meget, feks bruger jeg også Sheba den som hedder klassisk og fin mousse er uden korn og anden tilsætning. Og mine drenge vil helst have med laks og kylling smiley
    Jeg har efter hånden lært, at mine hverken gider okse eller vildt, uanset hvilket mærke.
    Jeg har købt mange prøvepakker og så notere jeg hvad de spiser.


    profilbillede
  • #8   11. okt 2016 Select gold er et udemærket foder, det er kornfrit og der vil altid enten være korn eller grøntsager i tørfoder, da for at producere tørfoder kræver det at der er stivelse i blandet, og stivelse får man enten fra korn eller kartofler/ grøntsager.

    Men hvis katten ikke kan lide det, så må du fi de et andet foder, Maxi Zoo har smagsgaranti garanti, du skal bare gemme bonen og så skal der være minimum 75% foder tilbage i posen så kan du altid returnere fodret, dette gælder både tør og våd foder. Så på den måde behøver du ikke købe dig fattig i forskellige fodervarianter. Nu har du jo købt tørfoderet med fisk, kunne det tænkes at det er den s mag katten ikke er vild med, mine hader alt foder med fisk ( bortset fra laks og tun) men er vilde med smagen af kylling ( blot en lille fodnote).
    Om du vælger tørfoder med eller uden korn er en smagssag for ejer, og der er lige så mange meninger som der er fodervarianter.
    Selv er jeg ligeglad med om der er korn i tørfoderet, men vådfoder vil jeg have uden korn og sukker.

    At et produkt er dyrt gør det jo ikke nødvendigvis bedst. Så vidt jeg husker så laver Whiskas efterhånden også dåser uden korn og sukker, men om det er alle varianter eller kun nogle ved jeg ikke, min får af princip ikke Whiskas. Jeg køber mit foder i Maxi Zoo, de får dåsefoder fra Select gold, Real Nature og multifit, de er alle med højt kødi dho!d og uden korn og sukker.

    I øvrigt kan du måske overveje at købe Maxi zoo's tørfoder der hedder Real Nature Wilderness, jeg har en veninde hvis kat var virkelig kræsen og han var vild med wilderness, det endte med at være det eneste han Gad spise, og som sagt så har de smagsgaranti så kan din kat ikke lide det, så kan du returnere det.


  • #9   11. okt 2016 # 7 Hvor sjovt, jeg anede ikke man kunne få topic i små bakker.

  • #10   11. okt 2016 Topic i små bakker har eksisteret længe før, end at Lux skiftede navn til Topic. smiley

  • #11   11. okt 2016 Desværre er det noget af en jagt, for der er åbentbart mange som vil have den blå smiley men når de så har, så hamstre jeg også smiley
    Mine gider stadig ikke vådfoder der har været på køl, så de får altid nyåbnet foder og det hele, også når det er en 500g dåse.


  • #12   11. okt 2016 bare så du lige er klare over det, så er det altså ikke alle katte som kan lide det i aldi. har selv 14 som hellere vil have deres tørkost end at spise dåserne fra aldi. og jeg er ikke den eneste

    jeg bruger royal canin sterilsed til mine. mest fordi det er et godt produkt som gør at kattene drikker mere end normalt. mine trives super på det
    nu har jeg så en hunkat som ikke må få fed mad.
    mine har tørkost stående fremme 24/7, og så får de vådmad efter behov/lyst. nogle spiser det kun til aften, andre spiser det vel 3-4 gange om dagen.

    bruger lidt forskelligt - eller retter meget - har nogle kræsne katte

    whiskas pose
    felix dåse
    cosma natur med ren tun- det får de også som morgen mad
    gourmet
    gourmet perle
    miamor
    sheba
    schmusy - 2 slags
    Feringa
    Catessy
    kitekat
    bozita

    men prøv at tjek zooplus.dk eller zooplus.de - mange bruger den tyske da den er billigst.
    de har prøvetilbud på en del af foderet, og mange dåser kan man nøjes med at købe 1 af. de har også små poser af tørkosten - i de fleste produkter. så prøv dig frem. det vigtigste er at finde noget som katten faktisk kan lide og trives på. for det er meget forskelligt. mine trives som sagt på royal canin, andre trives på hills og andre igen på whiskas.





  • #13   11. okt 2016 Tja, jeg var ved at miste to katte pga. Whiskas, og jeg har mistet en killing pga. RC. Såååå nej tak til begge dele herfra. smiley

  • #14   11. okt 2016 hvad skete der med killingen?




  • #15   11. okt 2016 Killingen måtte aflives. En obduktion viste, at foderet åbenbart har været dårligt.

    Det er til dato det eneste mærke tørfoder, hvor jeg har hørt flere eksempler på dårligt foder, der er skyld i kattedød.


  • #16   11. okt 2016 det har jeg så godt nok ikke.
    har hørt dårligt nogle af de kornfrie produkter og så barf

    men igen mine trives på det.


  • #17   11. okt 2016 # 11 Haha, hvad angår topic-dåser, synes jeg det ser ud til, at alle vil have de gule og orange smiley .

    I perioder er jeg også på topic-turné. Det skal jo både være rigtig farve og rigtig dato :-S så jeg må tit starte ud med at købe et par enkelte "test-dato-dåser", og hvis datoen falder i smag, så afsted og hamstre flere.

    Har været i Århus i dag for at købe topic. I Viby har de nemlig købt pallevis ind af "forkert dato", den ladning skal vi sikkert trækkes med indtil næste år smiley .

    Men går det helt galt med topic, kan man heldigvis få 'Bozita sensitive stomach med elg' i Petworld. Dét smager gåååt! smiley


  • #18   11. okt 2016 Som du kan se, Nordjyde, så må man prøve sig frem, indtil man finder nogle mærker og varianter, som ens egen kat synes om, og trives på. smiley

  • #19   11. okt 2016 Vores kan kun lide Topic i dåser og så den gule, orange eller blå variant. smiley

    Bozita er også kun tre af dem, der glider ned. smiley


  • #20   11. okt 2016 Jeg var også i Viby idag smiley men der var ingen blå smiley men har sikke et held fra sidst jeg hamstrede.
    Når der er tilbud på RC vådmad, køber jeg også det, helst til killing, det vil de helst have, og klumperne er så små, at Røde godt vil æde dem, men jeg vil altså ikke give fuld pris for det smiley


  • #21   11. okt 2016 Mine er ikke store tilhængere af Bozita, men får det nu og da.
    Det er lige som om de bliver træt af LUX/topic og Bozita, når de har fået det for tit, når jeg så holder pause nogle uger, så er det ok igen.


  • #22   12. okt 2016 # 4 "Undrer mig dog over at Topic er billigere end Whiskas, men bedre kvalitet."

    Det er vel ligesom Kohberg brød, der ikke er bedre end discountbrød.

    Hos mine kattes tidligere ejer fik de Whiskas - både tør- og vådfoder. Det farvestofbefængte tørfoder skiftede jeg straks ud. Og så prøvede jeg mig frem med forskelligt vådfoder. Tilfældigvis, og heldigvis for pengepungen ;-), var Topic noget af det, de syntes bedst om smiley . Godt nok levner de tit mange kødboller (slikker geleen af), men det er knapt så ærgerligt at smide billige kødboller ud som hvis det var dyre ;-).
    Serverer jeg ret små portioner ad gangen, så bliver det hele dog som regel ædt.


  • #23   12. okt 2016 # 20 "... men jeg vil altså ikke give fuld pris for det"

    Nej, jeg vil heller ikke betale fuld (åger)pris for de hypede mærker, hvis jeg kan undgå det. Køber det faktisk kun på tilbud.
    Gigtfoder er det indtil videre også lykkedes mig at få med lidt rabat (momsfri weekend på petworld vet.)


  • #24   12. okt 2016 jeg køber mit mobility hos zooplus.de - det er meget billigere end hvis jeg skulle købe det hos dyrlægen. endnu billigere bliver det når man køber to poser

    med 14 rovdyr så kigger man altid pris. og mærke når man nu har et par kræsne dyr.sjovt nok er den værste ham jeg fandt på motorvejen - man skulle da tro at han var mere taknemlig....

    hos zooplus laver de tit sparepakker. købte engang 1 stor kasse whiskas blandet småposer. der var næsten 200 i. den holdt jo i 3 mdr eller mere.
    oftes går jeg efter disse sparepakker. jeg vil helst købe poserne fremfor dåser. de fylder for meget i skraldeposen.
    det største problem jeg nok har er pladsmangel. det begrænser en del at jeg "kun" har et bord i vores vaskerum at sætte det i. godt nok kan jeg bruge højden - der står vel 10 kasser i den. men jeg skal jo også kunne nå smiley

    nok det bedste i mine kattes smag er cosma natur med tun eller laks. det er dog lidt dyrt i længden.
    men igen har jeg hr motorvejskat - han spiser IKKE fisk...... smiley


  • #25   12. okt 2016 Når jeg skal prøve noget nyt tørfoder til min hankat, køber jeg små prøve poser og når jeg så åbner poserne, så lægger jeg en 5 stk. på gulvet, så jeg kan se Speedys reaktion, nogen gange har jeg har flere prøveposer og så lægger jeg dem alle i små bunker på gulvet og ser så efter hvilken der bliver spist først.
    Jeg har så kun prøvet 1 gang, at der var noget Speedy ikke ville have (man er vel lidt madglad) smiley - den pose fik en anden.
    Jeg blander altid flere slags tørfoder sammen, så der er variation. og her sidste gang købte jeg 10 kg foder (det bliver vist også sidste gang, da det er lidt vel meget når man blander) og så køber jeg en pose eller 2 (3kg) af noget andet, som jeg så blander i samme mængde, således at der er variation.
    Nogen katte kræver lang indkøringsperiode med nyt foder, andre knap så meget, men det er noget du må prøve af, for at finde ud af hvordan din kats mave har det.

    Jeg har skiftet en del foder, fordi det giver en stærk mave og jeg kan i dag sagtens blande en del nyt foder i det jeg har uden at det giver nogen som helst former for ændret afføring. smiley
    Jeg kan dog ikke anbefale noget supermarkeds tørfoder, da jeg synes det alt alt for ringe en kvalitet. Det er bedst hvis der står kød på de første 2-3 pladser på ingrediens listen.
    Prøv at kigge på dette link, her kan du vælge mindre portioner, både i tørfoder og i vådfoder.

    http://www.zooplus.dk/specials/kat/trial_specials

    Her kan du også købe godt grus, der ofte er billigere end i supermarkederne.

    Som alting, skal man ikke lade sig narre at en billig pris, men i langt højere grad kigge på kilo prisen. smiley


  • #26   12. okt 2016 Jeg anbefaler ikke, at man blander 10 kg foder på en gang, det får for meget ilt og lys under processen, og det forringer fodres vitaminer.
    Det er godt at have fodret i original poser, luk dem godt til, og i en bøtte ( jeg har en fra pet world, den kan tage en 10kg pose + et par minder poser) jeg blander en lille dåse ad gangen, den jeg bruger nu er en rund dåse fra Wasa knækbrød, så åbner jeg ikke så tit den store, for særligt med få katte, skal man passe meget på, at fodret ikke bliver for gammelt/ forringet, fedtet kan harskne, vitaminer og smag forsvinder/ forringes, derfor vil en kat tit blive helt vild med en ny pose, selv af samme slags.
    Orijen købt jeg i den store pose, men jeg bytter jo et par kilo med min datter, og køber nogle små poser, fordi jeg blander, 1/2 Orijen og den anden det til 2-3 andre slags.
    Prøveposer og pakker er bare sagen når der skal varieres.
    Men husk, at der skal laaaang overgang til kornfrit, og du indføre kun en slags ad gangen, og når de så er oppe på 3-4 slags, kan et altid byttes, uden problemer, og det betyder du kan kikke på hvad der er godt og på tilbud.


  • #27   12. okt 2016 Der så heller ikke det jeg gør, jeg blander i mindre portioner og tager fra det blandede over i en bøtte.

  • #29   14. okt 2016 jeg har mødt rigtig mange katte som slet ikke spiser vådfoder.

  • #30   17. okt 2016 Sådan en har jeg også, altså 1 der ikke spiser vådfoder og 1 der ikke spiser tørfoder smiley

  • #31   17. okt 2016 Nordjyden. Whiskas er kun populært, fordi der er så meget reklame for det. Helst med små nuttede killinger smiley Så det er navnet du betaler for. Desværre skal man kigge godt på det vådfoder man køber. Det meste indeholder sukker og farvestoffer. Jeg skulle købe foder til min nabo's killing og der gik jeg rundt i Maxi Zoo med en ekspedient og jeg havde sagt det skulle helst være uden korn og helt uden sukker. Hun gav mig 2-3 mærker at vælge i mellem! Der er dog mere at få til voksne. og det som katten kan lide i et par uger, gider den lige pludselig ikke. Derfor giver jeg forskelligt til hvert måltid smiley

    Jag kan anbefale zooplus.de, hvis dit tysk er ok. Der er de fleste varer billigere end på den danske side. Du skal i så fald handle stort ind, da fragten er 79 kr. Det er uanset vægt. Så bare gå til den, eller køb til andre kattefolk mens du er i gang. Så kan i dele fragten.

    Min får lidt af hvert. Real Nature fra Maxi Zoo. Den koster dog 17 kr for 400 gr. Jeg har så kun en dame at fodre på.

    Rå kalkun fra RIgtighundemad, er et hit. Der er kråse, indmad og kød. Store stykker, så der skal rives, bides, rystes mm. Andet råt fra Rigtighundemad, kan også bruges. Dog er katte om end endnu mere kræsne, når det kommer til råt. Kalkun er det eneste min vil have af det. Jeg solgte altid rester til en nabo, som har hund. Min vil dog gerne have rå kylling. lår, vinger gump og hals.

    jeg fodrer 3 gange dagligt men fjerner det våde, når hun er færdig første - anden gang.

    Jeg bruger pt. NOW som tørkost. Ellers fra Essential, Wolf Blutt osv.

    Jeg laver ikke lange foderskift. Hun får det bare og har en fin mave.



  • Joanna P
    Joanna P Tilmeldt:
    okt 2016

    Følger: 1 Svar: 1
    #32   18. okt 2016 Whiskas putter noget i deres foder,så kattene KUN vil æde deres skidte og dyre produkt...køb aldrig Whiskas...katte skal ha et ordentligt foder og ikke det billige stads fra aldi mm...min 4 årige spiser udelukkende tørkost...og min killing lidt blandet ind til videre...tørkost af høj kvalitet. billigst at købe via nettet.altid fridk vand.katte der får tørkost holder sine tænder i bedre stand.
    Giv ikke din kat det billige mad...men ordentligt foder.??


  • #33   18. okt 2016 Det er en skrøne at katte der spiser tørkost skulle have bedre tænder, der er absolut ingen forskel, det har forskning vist.
    Og Aldis dåsemad er af en udemærket kvalitet uden korn og sukker.
    Korrekt at tørkosten skal være af en god kvalitet og ikke Supermarkeds foder.


  • #34   18. okt 2016 Jeg har så hørt at man skal passe på med vådfoder hvis det ikke er med kød nok, da det ikke mætter katten. Jeg har så også et par sære katte, de gider ikke vådfoder flere gange om dagen, med mindre det var den paté som man kunne få ved Olivers petfood eller den dyre fra Hills som er til diet, men de spiser altid kun lidt af gangewn og hvis de får det får tit, så gider de ikke lige pludselig..

    Og så skal jeg passe på Miws mave, hun har en sarty mave desværre.
    Af tørfoder kan jeg kun bruge Vircac, med forebyggelse mod urinvejsinfektioner, da hun desværre led af det da hun var 5 år og et år frem, først da hun ramte Virbac forblev det væk og hun drikker meget vand,, det gør de alle tre, det vil de helst.

    Men husk at hvis du køber foder ved Petworld, MaxiZoo eller Olivers Petfood, så har de smagsgaranti på maden Og det har dyrlægerne også på det meste af deres foder smiley
    Så små poser kan koste kassen i sidste ende, for dem bytter de sjældent da der skal være over halvdelen i og det er der ikke altid i en prøvepose når man ved om de kan lide det eller ej, for det ved man oftest efter lidt tid, da de også kan være "nyt foder" kræsne lige når det kommer, eller så kan de først lide det og så kan de lige pludselig ikke..

    Men der er ikke andet for at prøve dig frem, da din kat ikke er som vores jo, så det er individuelt smiley

    Men for guds skyld hold dig så langt fra Whiskas som du kan, der er en grund til at din ikke gider andet og det er at de bruger tilsætningsstoffer i deres foder så kattene bliver afhængig.. Først var det Nikotin, så blevv det salt om det stadig er det eller om det er andet det ved jeg ikke, men det er bare ikke et sundt produkt smiley Så find noget andet med bedre kvalitet, for kattens skyld og ikke din pengepung smiley Der er så meget andet der er bedre for dem med mere kød i smiley


  • #35   18. okt 2016 Vådfoder mætter katten rigtig godt og feder næsten ikke. Det jeg måske kunne se som et problem er nærmere, at hvis man ikke supplerer med noget godt fedt råt kød, at katten måske bliver for tynd, når den ikke gider at spise tørfoder.

    Vådfoder er en super slankekur til overvægtige katte.


    Jeg har selv et par stykker, der primært lever af vådfoder og kun spiser en lille bitte smule tørt.


  • #36   18. okt 2016 Ja det , vådfoder, er godt både når de skal tabe sig og tage på, Mitti har altid været tynd, som at man let mærker alle knogler, selv med stor pels, og Røde har været buttet smiley nogle år, og her i sommer, gik jeg over til at fodre mest med vådt, og Mitti er ikke så skarp over ryg og hofter, men stadig slank, og Røde har tabt sig, så man kan finde hans ribben smiley så jeg er rigtigt godt tilfreds med dem.
    Jeg er ikke fortaler for vådt med korn eller/og sukker, men hvis man absolut ikke kan få katten til at spise andet, så er min holdning, at så må de have det, for vådkost og råt er langt bedre for katten, tørkost er for vores skyld, fordi det er nemt og billigere end dåsemad og råt, og det er selvfølgelig fordi råvarerne er billigere, og du kan også regne med, at de er ringere.


  • #37   19. okt 2016 Det er så ikke et godt slankefoder til en små tyk kat som får dårlig mave af vådfoder og dermed vil skide sig selv ihjel, det vil jeg ikke byde hende, så hellere lidt for mange gram ekstra, da hun heller ikke taber sig på slankefoderet fra hills diæt eller Virbac diet, hun er sgu en speciel kat hende Miw smiley

    Så hun er i stedet på diæt for at forebygge urinvejsproblemer, da hun dejede med det en overgang men der nu intet har været siden hun fik virbac som slankemad men ikke tabte sig efter der røg 400 g, så var det forbi og derfor valgte jeg at skifte over til Urology, da hun ikke tager på af et, det begyndte hun på ved slanke kosten da hun ikke følte mætheden ved det.. Så giver hende ikke bare vådfoder sådan lige.. Så får de "mamas" som deres snolder heder, stænger som de få en sjælden gang, for at de bliver lidt forkælet, men igen heller ikke for meget da hendes mave spadser af.. Så det er sgu ikke nemt for mig.. Så vil kunne forstå hvis en anden har en kat der ikke ønsker at spise hvad som helst, men det er kun at prøve sig frem til hvad den vil have og ikke hvad vi ønsker at give kun smiley
    Dog elsker hun lan og kylling hvis det er tilberedt som vores mad, det skal ikke bare koges til hende, det gider hun dælme heller ikke, min dejlige tossede fatass som jeg kalder Miw da hun har en lille tyk mås og hun er bare så dejlig at hun resgerer på det ord "fatass" og Znip min anden reagerer på "prut"
    Og Zero på "ballemand" yep, de har tossede navne her, men de resgerer på alle deres nicknames smiley smiley


  • #38   19. okt 2016 Vådfoder ER godt sådan generelt. Nu laver jeg primært standardsvar og ikke til en specifik bruger, der har en kat, der ikke tåler vådfoder. smiley

    Desuden skal ts ikke tro, at vådfoder ikke mætter, for det er langt fra tilfældet.


    Mine katte har måtte lære at spise vådfoder for de flestes vedkommende og er startet langsomt op for at undgå splatmave. smiley


  • #39   21. okt 2016 Tror der er en del katte som faktisk ikke tåler det billige vådfoder da der ikke er nok næring i, jeg personligt ville vælge en vådfoder som min dyrlæge anbefaler, da de er rimelig godt med og ganske rigtigt har Miw klaret det bedre på det de har anbefalet end andet billigere..
    Hun kunne ikke sluge sine piller til sidst, hun var vewd at kaste op, bare den kom på tungen eller jeg lagde op til hun skulle have den, det lille pus..
    Så knuste pillen i en tsk vådfoder og så gled det ned, men hun fik heller ikke mere da hun ellers vil få så dårlig mave og hun var på grænsen med bare den smule, så jeg vil stadig råde til at man ikke bare smider alt hvad de kan spise på en tallerken fra første forsøg, men prøve sig frem og sikre sig at deres afføring ikke bliver smattet, for det bliver nogen flove over, Miw gør, hun bliver ked af det og og flov over det og det kan ses på hende og det er synd.. Så hvis det sker for hende, så pyller jeg om hende og fortæller hende det ikke er hendes skyld at det var dårligt foder for hendes mave.. For hun kan jo ikke gøre for det smiley Så nej der beskytter jeg hende dog fra den skam hun får..

    Så mit råd vil altid være, forsøg dig frem stille og roligt og ikke bare lade katten æde løs.. Da det kan gøre mere ondt på den end gavn smiley


  • #40   21. okt 2016 Alt foder har en indkøringsperiode. smiley

Kommentér på:
Kat vil ikke spise tørfoder!

Annonce