{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.116 visninger | Oprettet:

Marie F
Marie F
Tilmeldt:
13. sep 2008
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Urenlig killing {{forumTopicSubject}}

Hej
Min kat fik den 2 juni 5 killinger, hvor jeg har beholdt 2 af dem henholdsvis en han og en hun. Alle killingerne lærte forholdsvis hurtigt at bruge kattebakken, dog laver hankatten ikke altid i bakken.
Når han er udenfor i kattegården, så er der ingen problemer med at bruge bakken, men så snart han kommer indenfor, så går han direkte ind og skider i enten mit tøj eller sofaen. Vi har forsøgt, at lukke ham inde i bryggerset, hvor bakken står, men det hjælper ikke. Jeg ved simpelthen ikke, hvad jeg skal gøre for at lære ham det, for både morkat og hunkillingen bruger bakken og det er heller ikke fordi, at bakken ikke er ren, da jeg tømmer med det samme, der bliver lavet i den. Er der mon nogen, som ved, hvad man kan gøre?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Urenlig killing
  • #1   11. okt 2016 Prøv med 2 åbne bakker. De kan være meget sippede og vil kun tisse i den ene og lave stort i den anden smiley

  • #2   11. okt 2016 Hvis han er fertil, kan det også få ham til at markere sig mere, men det plejer vist ikke være med lort.
    Jeg har en som ikke dækker til i perioder smiley men så må jeg gøre det smiley og så fjerner jeg det når det lige har fået en omgang kattegrus, så hænger det ikke i smiley


  • #3   12. okt 2016 Katte kan også godt finde på at markere sig med afføring. smiley

    Jeg ville dog lige starte med en kattebakke mere, det er en god idé uanset, når nu der er 3 katte. smiley


  • #4   12. okt 2016 prøv at være lidt mere efter ham, ligner han en som skal ja så sæt ham op i bakken, og bliv ved.

    prøv evt noget andet grus i en bakke.


  • Marie F
    Marie F Tilmeldt:
    sep 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #5   12. okt 2016 Vi har hele tiden haft 2 åbne kattebakker, så det er ikke derfor smiley
    Vi forsøger også, at tage ham ud til bakken, hvis vi kan se, at han skal, men det er ikke altid lige nemt at fange ham på fersk gerning. Men det der undrer os mest er, at vi lige kan have hentet ham udefra og så går han direkte ind og skider i vores ting..:(


  • #6   12. okt 2016 Forhåbentlig står bakkerne i hvert sit rum, killinger er dom børn og kan holde sig til sidste øjeblik, så en bakke i hvert rum og gerne der hvor han oftest sætter sig.
    For at det ikke skal blive en dårlig vane, så sørg for, at tøj ikke ligger fremme, uanset om det skal på igen, eller til vask, vasketøjet putter i straks i en lukket vasketøjskurv og i kan finde noget i kan ligge rent let brugt tøj i, så han ikke har en chance for, at skide på det.
    Sengen og sofaen ville jeg også dække til, både for, at det ikke skal være nemt for ham, men også fordi det kan være svært at fjerne lugten af lort og tis smiley og det er ikke sjovt for jer, så voksdug eller lignende vandtæt og ikke blødt, det vil være godt, når sengen og sofaen ikke er i brug ( måske kan i skaffe noget genbrug ? ) og sæt så en bakke som han ikke kan undgå at se/ lugte på vej hen hvor han plejer at gøre det.
    I kan bare bruge nogle billige baljer eller plastkasser til bakker.
    Husk endelig R10 til at tage lugt med, og hvis intet hjælper, har i kun 2 muligheder, at han bliver udekat et sted eller at aflive ham, for det er jo ikke til, at leve med i længden smiley


Kommentér på:
Urenlig killing

Annonce