{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.996 visninger | Oprettet:

Emil S
Emil S
Tilmeldt:
16. okt 2016
Emner: 1

Automatisk kattebakke til særligt indekatte {{forumTopicSubject}}

Jeg er i gang med et sjovt "problemløsningsprojekt". Dvs. jeg skal identificere et muligt problem i hverdagen, og evt. give et bud på en løsning. smiley

Da vi i familien selv har en indekat, som benytter sig af en kattebakke, så oplever vi ofte, at katten enten sviner med grus, eller at bakken kan lugte.
At kattebakken kan lugte kan selvfølgelig løses ved, at man køber godt foder, godt kattesand og ikke mindst skifter grus jævnligt.
Dette besværliggøres dog ved at evt. have flere katte, som hurtigere sviner bakken til igen. Dette er både en stor omkostning, men kræver også daglig arbejde.

I min opgave skal jeg forsøge at søge mennesker med indekatte, som kan fortælle mig, om de oplever samme problem. Derfor vil jeg sætte pris på, hvis du vil svare på følgende spørgsmål:

1. Hvor ofte tømmer du din kattebakke?
2. Hvordan tømmer du kattebakke?
3. Er det et problem for dig, at kattebakken hurtigt kommer til at svine og lugte?
4. Er det vanskeligt, at tømme kattebakken i din hverdag?
5. Vil du være interesseret i en løsning, hvor du ikke skulle tømme din kattebakke selv?


Dette er eventuelt mit løsningsforslag:
Forestil dig et øjeblik, at du ikke behøvede at tænke på kattebakken. Forestil dig, at du sætter bakken til at køre automatisk. Den automatiske kattebakke renser nu selv din kattebakke, støjsvagt og effektivt. Pakker afføringen væk og lukker posen. Du skal blot selv smide posen ud igen. Kattebakken vil kun tænde, hvis den mærker, at katten ikke sidder i.
Hvis den skal være avanceret, kan du måske styre den gennem en app - så kører den altså også, selvom du er ude af huset.

Umiddelbart lyder løsningen dyr, men omkostningen skal forsøges holdes nede gennem plaststøbning. Men med motordele og sensorer kan det ikke udelukkes, at prisen kommer op over 500 kr.

Kunne ovenstående kattebakke være relevant for dig?

Tak på forhånd.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Automatisk kattebakke til særligt indekatte
  • #1   16. okt 2016 Næh, jeg synes, at jeg godt kan bruge 4.000 kr. på andet end kattebakker. Ting der er vigtigere.

  • #2   16. okt 2016 Næ, egentlig ikke. Har 4 bakker til to katte. Det tager Max 15 min at fjerne klumper, gør det hver aften inden sengetid. Den største udfordring herhjemme er at Sofus smider grus ud af bakken, eneste løsning er lukket bakke med låge. Det ønsker jeg ikke at bruge, da der bliver temmeligt støvet inde i sådan en (uanset grusvalg, når man har en gravemaskine) og det skal deres små lunger ikke udsættes for, mere en højst nødvendigt.

  • #3   16. okt 2016 Jeg overvejer dem med indgang foroven. smiley :D smiley

    Så undgår jeg grus over det hele.


  • #4   16. okt 2016 1. Hvor ofte tømmer du din kattebakke?
    2. Hvordan tømmer du kattebakke?


    Fjerner klumper 5-6 x dgl, og fylder løbende op med nyt grus.
    Èn gang pr. md. tømmes den helt, vaskes af, og nyt grus hældes i.

    3. Er det et problem for dig, at kattebakken hurtigt kommer til at svine og lugte?

    Næ ikke rigtigt. Er da træt af Cats-best-øko-plus- smulder i hele huset, men det lille problem løser jeg nemt med kost eller støvsuger.

    4. Er det vanskeligt, at tømme kattebakken i din hverdag?

    Næ. Det er nemt nok at fatte en grusskovl.

    5. Vil du være interesseret i en løsning, hvor du ikke skulle tømme din kattebakke selv?

    Nej. Ikke i hverdagen. Det er faktisk vigtigt for mig at se kvaliteten af pøllerne smiley
    Men jeg fantaserer nogle gange om at hyre en grusbakkerengøringskone til den ene gang om måneden, hvor hele bakken skal skures og gruset skiftes.

    PS: En digital motoriseret bakke kommer ALDRIG på tale her, heller ikke om så jeg fik penge for at have den stående.


  • #5   16. okt 2016 den fåes altså allerede i usa -
    http://www.altomdata.dk/robotterne-goer-det-beskidte-arbejde
    et godt stykke ned på siden

    men selv med 14 indekatte (med adgang til løbegård m. kattebakke) så ville det være for dyrt at købe ind. har 1 åben, 4 almindelig lukket og 2 af de helt store + 1 i løbegården i sommer halvåret

    de bliver alle renset 4-5 gange om dagen. første tur om morgen tager længere tid da de også bliver vasket her. ellers ca 10 min.

    godt grus, så vi kan kun lidt lugte bakken når der lige har været en kat på.5 min senere kan man ikke lugte noget. kvalitet og pris hænger sammen






  • #7   16. okt 2016 1. Hvor ofte tømmer du din kattebakke?
    Jeg fjerner klumper og pøller dagligt og ca 1 gang om måneden skifter jeg alt gruset ud og rengør kattebakkerne.

    2. Hvordan tømmer du kattebakke?
    Jeg bruger en skovl beregnet til kattebakker.

    3. Er det et problem for dig, at kattebakken hurtigt kommer til at svine og lugte?
    Ikke et direkte problem, med godt grus og grundig rengøring, så lugter kattebakken ikke synderligt. At det sviner er der ingen tvivl om, er det irriterende med grus rundt om i huset, ja da, men et problem vil jeg ikke kalde det, det ordnes jo rimeligt nemt med en kost og/eller en støvsuger.

    4. Er det vanskeligt, at tømme kattebakken i din hverdag?
    Nej det er det bestemt ikke.

    5. Vil du være interesseret i en løsning, hvor du ikke skulle tømme din kattebakke selv? . Hvor ofte tømmer du din kattebakke?
    Nej absolut ikke, det at tømme kattebakken er jo også en måde hvorpå jeg kan se om min kat fejler noget, hvis afføringen er anderledes end ellers kan det jo indikere sygdom, eller hvis tissetårene er mindre og der er flere af dem kan det jo fortælle mig at katten har en urinvejssygdom, så at tømme kattebakken er ikke kun en sur pligt det er også en måde at tjekke sin kat på.


  • #8   17. okt 2016 Jeg så dem lave demoer med katte. Det var langt fra alle der ville lave på de tingester.

    Jeg har kun en og hun er meget nem. med det grus jeg køber, lugter kun bæerne og det gør de nu engang. Meget lugt kan undgås ved at købe godt foder. Det grus jeg køber er Classy Cat. Det har en svag duft af babypuder og suger vildt godt. Jeg venter med at tisklumpen, til den er blevet til en klump. Det lugter så absolut ikke mens den fjernes. jeg bruger en skovl til klumpen og bæen tager jeg (næsten ud af katten) med en pose og ud med den. Jeg ved også på klokkeslæt, hvornår damen vil på potten. Hun gør dog også i haven. Det er også på klokkeslæt smiley

    Jeg er ikke meget for alt det robothalløj. Vi har godt af at få rørt os smiley


  • #9   18. okt 2016 1. Hvor ofte tømmer du din kattebakke?
    Jeg tømmer kattebakke morgen og aften, og nogle gange efter behov i løbet af dagen.

    2. Hvordan tømmer du kattebakke?
    Jeg tager en pose og min "si-ske" og "leder" efter klumper, som jeg så tager uden at tage ekstra grus med end højst nødvendigt.

    3. Er det et problem for dig, at kattebakken hurtigt kommer til at svine og lugte?
    Ja, indimellem er det da træls at der ligger grus rundt omkring bakken, men da jeg bruger noget godt grus og tømmer ofte, synes jeg ikke at der lugter.

    4. Er det vanskeligt, at tømme kattebakken i din hverdag?
    Nej, det passer fint ind i min rutine hver morgen og inden vi går i seng.

    5. Vil du være interesseret i en løsning, hvor du ikke skulle tømme din kattebakke selv?
    Det kunne da være meget spændende at afprøve, men generelt set, nej.


  • #10   19. okt 2016 Jeg kan ligeså godt sige det, det er en fin idé, men det er ikke noget i kommer til at tjene på som sådan.

    Hvis i vil have en god idé hvaså med nogle katrehylder man selv kan sætte op i huset? det skal man nemlig selv lave smiley


Kommentér på:
Automatisk kattebakke til særligt indekatte

Annonce