{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.066 visninger | Oprettet:

Hund og kat imellem {{forumTopicSubject}}

Hej,
Vi har i flere år gerne ville have en hund, men for ca 2 1/2 år siden kom en lille misser vandrende ind i vores hjem og efter forgæves at have forsøgt at finde dens ejere, besluttede vi os for at beholde hende.
Vi satte derfor hunde-ønsket på stand-by indtil katten havde vænnet sig til os og vi havde lært hinanden at kende.

Lille missen har sit eget værelse (kontoret) med diverse klatretræer, kradsebrædder, toilet og senge. Derudover har hun også kradsetræer i stuen og udestuen er også indrettet med alt en kat skal bruge.
Vandskåle er også spredt rundt omkring så hun altid har frisk vand til rådighed, men maden er begrænset til køkkenet.

Mit spørgsmål er så, tror i at det vil være ok hvis vi finder en hund nu? Vi tænker at gå efter en hvalp som allerede har erfaring med/født ind i en familie som har kat/katte? Og hvad er så jeres erfaringer med sammenføring af kat (ca 3år) og hvalp?

Det skal også siges at vi har haft besøg af flere hunde (både voksne og en hvalp), imens vi har haft hende, hvor hun er nysgerrig og gerne vil lege - så længe det er hende som styre tempoet, især med hvalpen. men den ville også lege med det samme, hvor vores kat er mere til at se alle an først.

Det skal siges, at vores kat ikke er en kælepotte udover om aftenen, hvor den ligger sig i arm med min mor til morgenen efter. Men ellers er hun bare afslappet, lille Tiger som passer sig selv - med mindre hun selvfølgelig føler for at se tv eller lave ballade.

Håber det var nok info og ellers så siger i til,
Mvh michella


Kommentarer på:  Hund og kat imellem
  • #1   30. nov 2016 Det lyder til i har givet jeres kat alt det hun behøver og lidt til.
    Den måde du beskriver at hun tager besøg af hunde på, så syntes jeg bare i skal springe ud i det, men jeg syntes helt klart det er meget fornuftigt at vælge en hund/hvalp fra et hjem som selv har kat, så katte ikke er fremmed for den, for ofte så er det der sker at hunden ikke forstår kattens sprog.

    Jeg vil dog indskyde en lille ting som i måske skal overveje, kattens tørfoder kan det måske være nødvendigt evt at give katten på et af kradsetræetnr så en evt hvalp ikke spiser det, kattemad er ikke særligt sundt for hunde og katten skulle gerne kunne spise i fred.
    Der er også sådan en ting som kattebakken, nogle hunde/ hvalpe syntes en kattebakke er meget spændende og ynder at spise afføringen, så den skal også helst stå et sted hvor hunden ikke kan komme til den.

    Ellers er det jo blot at lære hunden ikke at nægte katten og give katten rig mulighed for at være i fred for hunden.

    En et udgangspunkt som jeres hvor katten faktisk er nysgerrig og interesseret i samvær med hunde så ser jeg i gen problemer for at det skulle fungere.


  • #2   30. nov 2016 Vi har både hund og katte. Havde hunden først. Det er gået super godt. De hygger sig rigtig meget sammen, og kattene er meget glad for hunden. Vi har deres foder under vasken i køkkenet, hvor hunden ikke kan komme til det. En anden ting er kattebakkerne. Vil råde dig til at finde en løsning hvor hunden ikke kan komme til bakken smiley

  • #3   30. nov 2016 Jeg tænker at lave en form for låge ind til kontoret hvor Frida har mange af sine ting - så kan hun være helt i fred derinde hvis hun ikke gider hunden, men stadig have udsyn til gangen og de andre værelser?!
    Så kan hunden heller ikke komme til den bakke og Bakken på terrassen er allerede sat så den er gemt.

    Måske sætter vi kattens mad op på kontoret også og ellers laver vi en form for spisekammer til den ude i vores skab.


Kommentér på:
Hund og kat imellem

Annonce