{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.239 visninger | Oprettet:

Sidsel S
Sidsel S
Tilmeldt:
14. jun 2016
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 39

Hvor længe skal en kat have killingefoder? {{forumTopicSubject}}

Jeg har Wilhelm på 6.5 måned, der får royal canin Maine coon kitten, men hvor længe skal han forsætte med killingefoder? Han blev kasteret for 2 måneder siden, tager ca. små 250 g på om ugen og er en blanding af MCO og NFO.

Jeg ved godt der står 15 måneder på pakken, men tror han bliver tromle tyk hvis han får det i 9 måneder endnu?


Kommentarer på:  Hvor længe skal en kat have killingefoder?
  • #1   1. dec 2016 Så længe katten får et godt og lødigt foder, så kan den sagtens leve på voksenfoder. Det vil sige et foder, der indeholder mindst 20% fedt og mindst 30% protein fra kød. Hvilket udelukker Royal Canins allerfleste varianter.

    At han er kastrat og hans alder er uden betydning.

    Her har alle mine killinger adgang til både voksen- og killingefoder. Killingerne fra de er ca. 7-8 uger gamle, da de kommer ud af kravlegården der.


    I naturen kommer missemor jo heller ikke med babymus, indtil de er 15 måneder. smiley


  • Sidsel S
    Sidsel S Tilmeldt:
    jun 2016

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 39
    #2   1. dec 2016 De 2 gamle fik kornfrit i en periode og fik, trods lang overgangs periode, voldsom dårlig mave, så det har jeg egentlig ikke specielt meget lyst til at prøve igen.

    Og nej, den eneste der serverer babymus for ham er ham selv. Det er kun de små han kommer ind med


  • #3   1. dec 2016 Du syntes måske de bliver lidt runde en overgang, men så vokser de, og kan virke lange og ranglede i en lang periode.
    Jeg har givet killingefoder til de var et år, kun Mitti har fået noget andet, fordi han kom ind til 2 andre katte, så han fik Orijen, til kat og killing, ja det er stadig det de får mest af af tørt, men de lever mest af vådt.
    Overgang til kornfrit kan altså tage flere måneder, alt efter hvor længe de har fået korn foder, det tager tid at ændre enzymerne tilbage til det normale for en kødæder.


  • #4   1. dec 2016 jeg har brugt rc sterilsed til killinger fra 12 uger - han gad ikke at spise killingfoder, så han tog de voksnes i stedet for. og så fik han killing vådfoder.
    jeg bruger aldrig det med at have killingtørfoder til mine når de har været små. så hellere give dem vådfoderet til killinger.

    endelig bør man kigge på sin kat. for ligner den stadig en killing ja så bør den forsætte på killing. er den derimod mere "voksen" kat agtig ja så kan man godt begynde at gå på voksen.

    men som sagt så har mine de sidste 3 været en 7 uger gammel killing, en 5 mdr og en på 8 mdr, og alle har fået sterilsed fra de flyttede ind. kun den på 7 uger forsøgte jeg at til at spise killing tørkost - prøvede rigtig mange uden held. han ville kun have det de andre spiste. og han er da blevet en stor dreng på næsten 6 kg. det ligger de andre også på.
    alle får dog min 1 gang dagl killing vådfoder


  • Sidsel S
    Sidsel S Tilmeldt:
    jun 2016

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 39
    #6   2. dec 2016 Tak for svar alle sammen.
    Jeg tænker han får lidt længere tid på killingefodret (de spiser i øvrigt begge killingefoder, ældste kat ville ikke have sit eget da hans kom til og ser ud til at trives fint på det)
    Jeg synes nemlig han er lidt rund, men satser da på at han tager et vokseryk igen. Om ikke andet, så for at poterne kan komme til at passe til resten af ham, istedet for at ligne snesko smiley

    Vedr. kornfrit, så blandede jeg det med alm. foder i en 6-7 uger og så havde vi 3 uger med kornfrit inden jeg gav op. Vi havde arvet en pose og de har været en 9-10 måneder da vi forsøgte.


  • #7   2. dec 2016 Jeg blander iøvrigt selv kornfrit med kornholdigt. Jeg er ikke en af de kornforskrækkede.

  • #8   2. dec 2016 Elvis var 20 uger da han skiftede til voksenfoder og det voksede han fint på, selvom det var Diabetic fra Royal Canin smiley
    Så når du skal købe foder næste gang, kan du da godt købe voksenfoder.


  • #9   3. dec 2016 Da jeg fik Daisy steriliseret i august fik jeg noget steriliseringsfoder til unge katte (virbac junior), og da var hun 4 måneder, nu er hun syv måneder, og syntes bestemt på troedes af en hængedele ikke, at hun er for tyk smiley

Kommentér på:
Hvor længe skal en kat have killingefoder?

Annonce