{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
985 visninger | Oprettet:

Hvordan introducer vi ny killing for vores hund? {{forumTopicSubject}}

Vi skal ud på et kattehjem i dag og kigge på nogle killinger, og forhåbentlig er der en lille killing, som vil med os hjem.

Vi har en lille hund i forvejen, hun bliver passet hos min mor imens vi er ude og kigge på killinger. Planen er indtil videre, at vi tager direkte hjem med killingen, og så får den lov til at være i stuen og gå rundt og undersøge, hvis det er det den vil.

Vi tænkte at give killingen et par timer, og så henter en af os vores hund. Hunden vil selvfølgelig være i snor når hun kommer, og vi lader dem hilse imens hunden har snor på, hvis katten gider hilse på vores hund. Vi tænker at lade hunden blive i snoren noget tid, så vi har styr på situationen. Men hvornår kan vi tage snoren af hunden?

Umiddelbart er jeg ikke nervøs for, om vores hund vil gøre katten noget. Hun er vant til kaniner, er meget glad for andre dyr, og har hilst på et par katte. Hun ved godt hvad en kat er. Hvis jeg siger hej mis-mis, kommer hun altid hen med logrende hale og tror der er en kat.

Men hvordan gør vi hele situationen bedst for alle parter? Og hvornår kan vi lade hunden være uden snor? Hvis vi føler, at der ingen fare er, allerede efter første aften, er det så forsvarligt at lade hunden være uden snor, eller skal der som minimum gå et vist antal dage?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan introducer vi ny killing for vores hund?
  • #1   2. dec 2016 Min erfaring er at det er bedst , hvis man kan få hunden til at ligge stille eller være roligt i rummet sammen med katten den første tid. Hvis hunden styrter rundt eller lige hen i hovedet på en killing, der aldrig har set en hund før bliver de ofte bange. Det kan så tage noget længere tid efter hvad jeg har set hos andre fordi killingen er blevet skræmt og den har behov for lige at se alt det nye an i fred og ro. Ligeledes er det en rigtig god ide og ret vigtigt at katten har flere steder højt oppe. En sikkerheds zone, hvor den kan ligge i fred og ro og kigge på hunden og føle sig helt tryg uden at hunden kan komme til den. Så plejer det at gå fint efter en lille tilvænnings periode. Mine hunde har aldrig haft snor på men vi har selvfølgelig været sammen med dem den første tid. Der har hundene været meget glade for kattene. Vi har styret forløbet så hunden har været rolig. Katte kan ligeledes have det svært ved hunde der gør. Hvis i kan styre hunden 100 % burde det ikke være nødvendigt med snor når i er der. Lad dem få noget plads så de ikke absolut skal hilse med nærkontakt med det samme. Men i må forvente en periode, hvor de skal vænne sig til hinanden. Så vidt jeg ved er det forskelligt, hvor hurtigt det går og derfor svært at sætte tid på. De hunde jeg har haft har aldrig gjort de dyr noget der kom ind i huset sammen med os men vidst de måtte være der. Men i kender jo hunden bedst . Men er i usikre skal i ikke lade dem være alene. Se hvordan det går og beslut ud fra det .

Kommentér på:
Hvordan introducer vi ny killing for vores hund?

Annonce