{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
899 visninger | Oprettet:

Vildkat {{forumTopicSubject}}

Min kæreste og jeg har taget en vildkat til os, da den ellers ville være blevet aflivet. Hun var ude på min kærestes arbejde og katten kom tit og ville køles for og gør hun stadig herhjemme. Hun spiser der hvor vi er, men vil meget gerne gemme sig for os, og hun kan ikke lige pludselige bevægelser. Hun går også i kattebakken. Hun vil ikke løftes på og hun vil ikke være i sofaen og hygge med os. Hun vil kun være på gulvet og der kan vi som regel kæle for hende. Hvordan gør vi hende tryg og tam?


Kommentarer på:  Vildkat
  • #1   2. dec 2016 Jeg tror det kommer på et tidspunkt hvor den er tam smiley

  • #2   2. dec 2016 I skal ikke forvente, at katten bliver 100% tam. I må være tålmodige og vente.

  • #3   2. dec 2016 Lad hende komme til jer i hendes tempo. Hun skal vænne sig til jeres stemmer og bevægelser. Jeg ville prøve at sætte mig godt til rette i sofaen eller på gulvet og læse højt af noget i et stille og roligt stemmeleje uden at tage (øjen)kontakt med katten.

  • #4   2. dec 2016 Tålmodighed, faste rutiner og lade være med at løfte hende og andre ting der ikke gavner hendes tillid til jer.
    Men forvent ikke at hun nogen sinde bliver 100% tam, der vil altid sidde en lille smule vildkat i hende, hun vil sandsynligvis aldrig blive tryk ved hurtige bevægelser og høje ukendte lyde samt gæster vil hun nok også gemme sig for og kun blive tryg ved jer.

    Jeg håber i har tænkt jer har !æde hende komme ud til fritløb når hun har lært jer at kende og ved hvor hun bor, for en vildkat kan man ikke holde som ren indekat, men selvfølgelig skal hun blive tryg ved jer inden i lukker hende ud.


  • #5   2. dec 2016 er hun blevet neu? ellers er det faktisk en god ting som kan gøre dem lidt mere nede på jorden

  • #6   3. dec 2016 tålmodighed og lad hende styre det...jeg har selv en kat, der ikke har været vant til mennesker og har haft hende et års tid, hun er blevet meget bedre, men stadig nervøs ved bevægelser og kan ikke tages op uden en kamp for livet om at komme væk...så tålmodighed er nøgleordet og forkælelse

  • #7   3. dec 2016 Tillykke - og tak fordi I reddede vildkatten smiley
    Tålmodighed i lange baner og endeløs kærlighed er vist opskriften smiley

    Når det er sagt, så synes jeg faktisk at I allerede er nået langt smiley
    I kan jo kæle for hende - men kun på hendes betingelser. Det er langt fra alle katte der vil bæres - det vil mine heller ikke, så det er måske bare en kat som ikke har lyst til at være en skødekat.
    Den skal nu vænne sig til et helt andet liv - og ærlig talt, så tror jeg ikke at den er født vildkat men måske nærmere er blevet forladt i en tidlig alder. I kan jo kæle for den og hvis det ikke har taget månedsvis at nå så langt, så tror jeg at I på sigt kan få en god tryg kat.
    Men som de andre siger, så tålmodighed og lad katten komme til jer når den vil snakke. Hvis den ikke er neutraliseret, så få det gjort i en rasende fart så I undgår killinger og får en mere rolig kat smiley


Kommentér på:
Vildkat

Annonce