{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.295 visninger | Oprettet:

Hvad gør jeg !!! Hjælp {{forumTopicSubject}}

Har Gismo og Perle... Gismo er 1/2 år og kastereret... og perle er 6 år... Gismo angriber konstant perle og bider hende i pelsen. Ja nogle gange får han hår i munden... keg skælder han ud og perle hvæser af ham men ikke andet.. jo nogle gange får han poten... det skal siges de godt kan sidde/ ligge siden af hinanden og spise siden af hinanden... perle er ude kat og Gismo inde kat


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad gør jeg !!! Hjælp
  • #1   6. dec 2016 Han vil lege, og hun gider ikke. Køb ham en legekammerat.

  • #2   6. dec 2016 derfor skal man lade være med at købe en hankat-killing til sin voksne hunkat
    de vil aldrig rigtig blive gode venner. han vil lege og det gider hun ikke.

    så find en legekammerart til ham i stedet for, sådan at hun får lov til at være i fred


  • #3   6. dec 2016 Det kan jeg desværre ikke... jeg må bare være hård over for ham når han er efter hende..... troede der var andre råd end.
    Køb en legekammerat.... det kan jeg ikke rigtig bruge til noget


  • #4   6. dec 2016 Da jeg havde min ældste og fik en killing ( det var så godt nok hun katte begge to ) legede jeg en del med den mindste selv. Så den ligesom blev kørt træt og vi var også udenfor og lege haven, hvor den kunne klatre og fange edderkopper eller hvad man nu kunne finde på efter årstiden. Min ældste gad godt lege lidt men slet nok i forhold til killingen. Det synes jeg du skal prøve frem for at være efter ham. Kan du ikke aflede ham med leg.

  • #5   6. dec 2016 Sælg ham. Hvis du synes, at det er et bedre råd.

    Det er utrolig usmart at sætte en killing ind til en ældre kat.


  • #6   6. dec 2016 Det væreste du kan gøre er og "råbe af ham" og "skælde ham", for han vil aldrig forstå hvorfor du skælder ud, og hans frustration over ikke og vide dette gør at han forbinde hende med noget negativt... De skal selv have lov og finde ud af hvor deres grænser går og ja det kan se voldsomt ud ! Desuden grunden til perle angriber kan være fordi hun synes at Gismo lugter mærkeligt efter den har været udenfor, for så lugter de anderledes af alt muligt forskelligt, og det kan også skabe disse reaktioner... men for Guds skyld aldrig skæld katten ud eller råbe af dem , for det eskalere bare situationen... mine forældre har idag 2 katte der ikke kan klare synet af hinanden fordi min mor fra dag 1 har blandet sig da de skulle se hinanden an.. nu ved jeg ikke om det er en ny situation der pludselig er opstået ? Og hvor længe du har haft dem ? I nogle tilfælde kan katte os finde på at angribe deres "sambo" hvis de kan mærke at den anden er svag af f.eks sygdom eller lign ... men det lyder ikke til at der er nogen af dem er syge så det er nok ikke derfor..

  • #7   6. dec 2016 Nå ja, man skælder aldrig en kat ud. Det giver kun utrygge katte.

  • #8   6. dec 2016 Selvfølgelig skælder jeg ikke ud og jeg lader dem klare det selv... til sidst vil perle gå et sted hen hvor hun kan være alene og så lukker jeg døren så hun kan få fred for Gizmo.... og beder hun komme ud så lukker jeg hende ud.... jeg mener godt man kan sammeføre 2 katte det skal bare være på deres præmisser.... jeg ville blot høre om nogen har prøvet det samme og kunne give et godt råd.... jeg er ikke interesseret i og gå af med nogen af dem. De må acceptere hinanden på et tidspunkt og det er det jeg venter på....
    Ps... når jeg skriver jeg må være hård over for ham. Så er det fordi at nogle folk vælger og komentere på et indlæg de overhovedet ikke ved hvad det hander om men i stedet for gætter man så bare på hvad man skulle have gjordt.
    Jeg beder om hjælp... ikke hjælp til og blive trampet på....
    Forsat god aften;)


  • #9   6. dec 2016 det som er problemet er at jeg har set den som ender med at må have et nyt hjem - desværre mere end en gang. for da jeg var på kv endte den ene altid på internattet.t

    og der er bare mange her inde som også har prøvet det.
    og der er bare ikke ret meget man kan gøre ved det.
    jeg har selv en hankat på 1 år som driller de gamle damer her i huset, men han har desuden også 1 anden hankat som han leger meget med, og det tager en del. men nu har jeg så 14, så der er altid nogen at lege med. lige meget kønnet.

    du kan prøve at lege mere med ham, og her mener jeg altså at lege MEGET. sådan at han er træt! ikke bare lidt træt, men meget træt og gerne 2 gange om dagen, gerne af 30 min. der skal ikke være energi i ham sådan at han kan drille ældre damer.

    men næste gang så lad være med at køb en af hvert køn og især når der er større aldersforskel.
    det er en af de ting vi brugte megt tid på at forklare folk som skulle købe kat. og jeg forsætter herinde, men alligevel er der hele tiden nye indlæg med samme problem


  • #10   7. dec 2016 Der er flere situationer i det.
    Den vigtigste er dog nok aldersforskellen og derfor forskel i energiniveau. Har man en voksen kat og vil have en killing, er et ofte en god ide med to killinger, så se kan krudte af sammen uden at stresse den voksne kat, som ikke er interesseret i killingelege.
    Næste problem er, at hankatte og hunkatte leger forskelligt. Hankatte leger ofte brydekamp. Hunkatte leger hellere tagfat. Det, du oplever, er, at hankillingen forsøger at lege helt normal brydekamp med din voksne hunkat, som absolut ikke gider lege på den måde. Efterhånden som han bliver større og stærkere og får mere selvtillid, kan hans forsøg på brydelege blive mere voldsomme - de kan komme til at ligne reelle angreb - km din hunkat afværge det? Ingen af dem vil gøre hinanden ondt bevidst - de opfører sig bare, som han- og hunkatte nu engang gør.
    En anden overvejelse kan være: er det dit behov eller din hunkats behov at få en killing? har hunkatten savnet en ven? hvis ja, kan det være en ide at finde en ungkat, der passer til hende i sind og aktivitetsniveau. Nogle katte passer bedre til at bo sammen end andre.


  • #11   7. dec 2016 Jeg er ret enig med de andre, det er rigtig svært når deres energiniveau er så forskelligt. Og de er desværre kun begyndt - der vil opstå gnidninger i takt med at han bliver "teenager" og så når omkring 2 års alderen.
    de to ældste hos min mor og far er aldrig blevet gode venner og var henholdsvis 1 1/2 og 12 uger da de blev sat sammen. Det gad den ældste slet ikke og da de nåede 2 års alderen begyndte de for alvor at slås når de var sammen. Selvom begge var drenge. Idag er de 6 og 5 år og den eneste grund til at de holder slåskampene nede er fordi de gør frit.

    Desværre har vi oplevet med vores tilløber at det samme skete - han endte dog bare med at løbe væk hjemmefra og finde sig et nyt sted at få mad og være (hos os) - ejerne havde ca. 2 år før han kom hos os anskaffet sig en killing som nu var så aggressiv at vores tilløber simpelthen ikke gad være i deres hus længere.

    Måske kunne du lave nogle hylder/steder hvor kun Perle kan være så hun kan være i fred, også når du ikke er der?
    Og hvis han begynder på at renere hende så find hurtigt legetøjet frem og distraher ham, så får han brugt sit krudt på noget konstruktivt.
    Det ville måske også være en idé at fodre dem i separate rum eller i hver sin ende. Nogle gange skaber det meget stress hvis de fodres tæt på hinanden og ikke bryder sig vildt om hinanden.

    Tænker lidt på hvad vi gjorde hmm, det var nok mest at lege med killingen så han ikke rendte efter den ældste hele tiden. Han sov faktisk separat fra den anden kat i et par måneder.
    Vi havde også læst at man skulle også være opmærksom på at give den ældste kat opmærksomhed og lege med den også.
    Desværre er der rigtig mange som må indse at kattene kun vil opnå tolerance for hinanden. De vil måske tolerere hinanden på et tidspunkt når han er blevet en del ældre.
    Jeg håber du vil opdatere situationen og jeg vil nok tage et smut forbi diverse engelske grupper for at høre om de har gode råd også.


  • #12   7. dec 2016 Det beklager jeg så, men eftersom du skrev følg: " jeg må bare være hård over for ham når han er efter hende...." - opfattede jeg det som om du blandede dig og skældte ham ud..

    Måske en adfærdsterapeut vil kunne hjælpe dig med kattene.. ellers er tålmodighed nok vejen frem..


  • #13   7. dec 2016 Hejsa til alle.. mange tak for svar... ja fik det nok til at lyde helt forkert og var selvfølgelig ikke meningen men skyndte mig bare at skriv i håb o. At i kunne berolige i det nok skal gå.... jeg tager det til nig i skriver og er glad for i vil kommentere det.... tror vidst også jeg fik skrevet at det var vlrer end det er...de kan godt sammen det er bare når den lille vil lege hun så ikke gider da det kan være voldsomt for Perle..... de spiser samme. Tæt op ad hinanden uden problemer og kan også ligge tæt og spve sammen... har dog valgt og adskille den om natten så perle sover inde ved min store søn smiley og Gismo i stuen... grunden til at Gismo sover i stuen er fordi han tidligt om morgenen begynder og vække mig. Slikker mine hænder iøog min hals imen han ælter.. ???? lidt ireterende så han skal ikke sove hos mig... han er meget kærlig og nussehoved hvilket jo er dejligt.... se billedet smiley
    Selvom perle må komme udenfor er det ikke fordi hun søger og komme ud hele tiden smiley


    profilbillede
  • #14   7. dec 2016 Opdatering..
    Gismo og Perle har lige spist... perle spiser stadig... Gizmo vil ikke have mere af sin egen mad så vil have perles mad.... perle knurre så Gizmo trækker sig :):) nu gør hun præcis som hun skal! Fortæller ham at det kan han godt glemme ;)????


  • #15   7. dec 2016 Ja præcis .. ganske alm katte adfærd .. de skal bare selv have lov og styre deres egne grænser ..

  • #16   7. dec 2016 Jeg er glad for at høre at de er ved at falde på plads sammen - Det tager nok lidt tid, men ud fra det du beskriver lyder det alt sammen godt smiley Jeg ville nu stadig foreslå at de spiste lidt væk fra hinanden så Perle ikke behøver stresse over det.

    smiley


  • #17   7. dec 2016 Jeg kan prøve og adskille dem når de spiser men det går ellers godt når de spisee sammen... perle spiser altrig helt op så hun tillader at Gismo spiser resten:)

  • #18   7. dec 2016 Hvis de spiser sammen uden konflikter, skal de da ikke skilles ad i den situation!

  • #19   7. dec 2016 Nej der er intet når de spiser.. ikke andet end når gizmo er færdig først kan han da lige snuppe noget af perles. Men der siger hun fra. :):)

  • #20   7. dec 2016 Det er hun i sin gode ret til : D

  • #21   7. dec 2016 Ja lige præcis.... man kan jo godt kalde det opdragelse... da han jo kun er 6 mdr gammel

Kommentér på:
Hvad gør jeg !!! Hjælp

Annonce