{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Killing med snask i næsen
  • #1   8. dec 2016 Hvis det fortsætter eller bliver værre, ville jeg tage forbi dyrlægen at få undersøgt "snasket" smiley

  • #2   8. dec 2016 Skal lige siges, at vi har haft hende siden fredag. Og hun skal have sin 16 - ugers vaccination i starten af januar..

  • #3   8. dec 2016 Har fået at vide, at det er meget normalt at killinger kan have snask I næsen, men læste at det som regel er sort..

  • #4   8. dec 2016 killinger skal da ikke have snask i næsen. de skal have en fin næse uden

    den har sikkert pga flytningen fået lidt forkølse. oftes så går deres iminforsvar lidt ned når de bliver sktresset.
    hold øje, og evt kontakt dyrlægen. man bør ikke vaccinere en kat som ikke er rask,


  • #5   8. dec 2016 Jeg er helt ny katte ejer, så googler mig frem eller spørger på fora og lign hvis jeg er i tvivl om noget. . læste bare at de godt kan have noget sort snask siddende som killinger..

  • #6   9. dec 2016 Min ene blev også 'forkølet' efter turen hjem til mig, tror det er ret ofte deres immunforsvar går ned pga stress i den periode. Hvis næsen løber, hvis det kommer igen, eller hvis katten nyser så ville jeg tage til dyrlægen smiley

  • #7   10. dec 2016 Jeg har fået en tid hos dyrlægen på mandag, så bliver hun tjekket for en sikkerheds skyld.

    Hun nyser ikke, men er lidt i tvivl om hun har lidt våde øjne nogle gange. Vi synes også, hun har en lidt tyk mave, man kan mærke hendes ribben på siden, men maven er lidt rundt. Vi er ved at gro kattegræs, men det har taget længere tid end forventet, og jeg har ikke kunnet finde noget færdigvokset kattegræs. Kan hun være pels "forstoppet"? Hun er indekat..


  • #8   10. dec 2016 har hun fået ormekur? altså mere end 1 pille

  • #9   10. dec 2016 Jeg ved det faktisk ikke.. Hun er købt hos inges kattehjem, og jeg fik bare at vide, at hun var ormebehandlet, men jeg anede ikke, at der er flere slags ormepiller og at de skal have flere end en, så tænkte bare, at det var i orden, men fandt så ud af bagefter at en ormekur ikke bare er en ormekur.

    Vi tror også hun har haft lidt dårlig mave, kan det være årsag til lidt oppustet mave?


  • #10   11. dec 2016 der er forskellige kur til forskellige orm
    normalt så er 1 kur nemlig 2 piller.

    det burde stå i papirerne. om den har fået 2 gange.

    men umiddelbart kunne det godt lyde som om den burde have en ekstra kur. orm kan nemlig godt give lidt dårlig mavse og så også det at den er lidt tyk mavet.
    men snak med dyrlæge om dette.

    tynd mave kan også komme af flytningen/stress.


  • #11   11. dec 2016 Jamen vi har ikke fået nogen sundhedsbog med eller noget, det eneste dyrlæge relaterende vi fik med er et vaccinationskort hvor der står hvilke vacciner hun har fået, så mere ved jeg desværre ikke.

    Men nu bliver hun tjekket på mandag, så kan dyrlægen vurdere om hun skal have ormekur.


  • #12   11. dec 2016 Da jeg i sin tid fik katte fra IK havde man ret til at forlange katten at blev tilset af dyrlæge inden for den første måned, hvis der opstår problemer eller mistanke om sygdom . Det indgik i deres garanti. Så jeg ville ringe til dem. Man skal så bruge deres dyrlæge . Jeg ville da ringe til dem.

  • #13   11. dec 2016 Det har vi også mulighed for, der er 30 dages "garanti" mod skjulte sygdomme. Desværre ligger de ret isoleret og vi har ingen bil, og jeg har ikke mulighed for at blive kørt derud i dagtimerne på en hverdag. Jeg synes det er synd at slæbe Fie ud på en længere køretur og ovenikøbet skal jeg så gå 1,5 km til og fra bussen.

    Vores egen dyrlæge kan vi gå ned til på 10 minutter eller jeg kan tage bussen 2 stop, så synes det er en bedre mulighed for lille Fie.


  • #14   11. dec 2016 Jeg ville bare minde dig om det, hvis du nu havde glemt det med garantien. Jeg kan godt forstå du vælger egen dyrlæge, når der er så langt .

  • #15   11. dec 2016 Det er også super, at du lige minder om det, det er måske ikke alle, som lige husker det med garantien.

    Men i hvert fald bliver hun tjekket i morgen hos vores egen dyrlæge, og forhåbentlig er hun sund og rask.


  • #16   12. dec 2016 Vi har været ved dyrlægen og han sagde, at han ikke ville kalde det en fuldbyrdet lungebetændelse, men han kunne høre noget på lungerne og hun havde snask i næsen, så vi har fået en antibiotika kur med hjem og en ormekur, da han godt kunne mærke, at hun havde en lidt rund mave. Men det var godt vi kom afsted og havde reageret hurtigt, så det ikke var blevet så slemt.

  • #17   16. dec 2016 Ja nu er det så fredag, og vi har givet hende antibiotika i 4 dage. Jeg synes bare ikke hun virker til at have fået det bedre? Hun har stadig hvidt snask i næsen nogle gange, og tidligere da hun lå og sov ved siden af mig, kunne jeg høre hendes vejrtrækning, det var sådan nogle pivende lyde.. hun sover også rigtig meget, mere end hun plejer, men det kan selvfølgelig godt være infektionen der gør hende træt.

    Men er der nogen der har erfaring med, hvor hurtigt der skal opstå bedring? Jeg ringede til dyrlægen i dag, som sagde at vi skulle fortsætte med antibiotika i 10 dage i stedet for de 5 dage. Men jeg tror ikke helt han fik fat i det med, at hun havde haft en pivende vejrtrækning, jeg kan dog ikke høre noget nu på hende..


  • #18   16. dec 2016 Sådan ser hendes næse ud nu.. det var lidt svært at tage billede, da hun gerne vil ligge og "gemme" snuden..

    profilbillede
  • #19   19. dec 2016 Er der foretaget en underliggende undersøgelse af årsagen hos dyrlægen. Jeg ville nok få lavet den test som dkkorat foreslår, hvis det ikke bliver bedre. Også for at finde ud af hvad der har forårsaget infektionen. Jeg har dog ikke selv prøvet at have killinger med lungebetændelse . Det var synd i skulle få sådan en trist start med hende. Jeg håber hun snart er i bedring og frisk igen . Jeg synes da i skal ringe til internatet og fortælle dem at hun er blevet syg og i har da også ret til rådgivning derfra. Jeg kender jo ikke jeres dyrlæge men nogle vil evt. give antibiotika uden at teste først. Som jeg har forstået det kan det være forskellige slags virus eller bakterier og derfor vil en test måske gøre det nemmere at finde det rette antibiotika.



  • #20   19. dec 2016 Jeg må lige tjekke, om der stadig er snask. Der er ikke taget nogen snot prøve, vi fik bare antibiotika, det er 7. dag i dag, at hun får det. Hun er dog blevet mere frisk synes jeg, hun sover ikke hele tiden. Men jeg skal alligevel ringe til dyrlægen I dag eller onsdag, de har jo lukket fra den 23. så det kunne være rart at være sikker på hun er rask, inden juledagene, må lige observere hende i dag.

Kommentér på:
Killing med snask i næsen

Annonce