{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.101 visninger | Oprettet:

Ny killing {{forumTopicSubject}}

Hejsa!

Vi har lille diva på 8 måneder, og overvejer at få en lille kat mere, hun har været alene i huset siden hun var 12 uger gammel, er der en chance for hun bliver sur/irriteret hvis der kommer en ny kat ind i huset? smiley eller er det noget andet hvis det var en hund der kom ind. smiley


Kommentarer på:  Ny killing
  • #1   8. dec 2016 Hun vil helt sikkert elske selskab af en ny hunkilling smiley

  • #2   8. dec 2016 jeg vil også sige en lille dame vil nok falde i god jord.
    du skal dog ikke forvente at de bliver bedste venner - det kan man ikke tvinge dem til


  • #3   8. dec 2016 Hun vil da sikkert blive en smule sur og fornærmet i starten, men hvis du er omhyggelig og finder en killing/ ungkat på 12 uger - 6 mdr som har samme aktivitetsniveau, lignende sind og temperament så skal hun nok blive god igen. Dog skal du aldrig forvente at de bliver bedste venner, måske gør de, men det er langt fra sikkert, men de vil sikkert lære at acceptere hinanden.
    Det vil ingen forskel gøre om det er en hund, det vil hun blive lige så sur og fornærmet over, der skal du blot vælge en hund som ikke jagter katten og så skal der være steder hvor katten kan være i fred for hunden, hvor katten kan komme op i højde, kattebakken skal være så hunden ikke går i den og æder kattens afføring, kattemaden skal stå et sted hvor hunden ikke spiser det, for hunde har ikke godt af kattemad.


  • #4   9. dec 2016 Jeg vil nu nok sige nærmere hendes egen alder end en 12-ugers - de helt små vil irritere hende og hun vil måske blive lidt dominerende og en aldersvarende kan bedre forstå hendes kattesprog. over 4 mdr vil være perfekt tror jeg

  • #5   9. dec 2016 Der vil de første par dage - til uger (er meget forskelligt fra kat til kat) være noget knurren og væsen, indtil de lærer hinanden at kende. Men så vil de helt klart blive de bedste venner, bare lad dem tage sig deres tid, og lad din nuværende kat sige fra overfor den nye killing.

    Jeg har prøvet det flere gange - med begge køn, og det er endt godt ud alle gange, ret hurtigt faktisk, og det har været de ældste der accepteret den nye hurtigst smiley vil klart anbefale en på 12-16 uger.


  • #6   9. dec 2016 Men så vil de helt klart blive de bedste venner

    At love Camilla at 2 katte der skal sammen føres helt klart vil blive bedste venner er nok lige at stikke blår i øjnene på hende. Ingen kan med 100% sikkerhed sige at 2 katte vil blive bedste venner, det er at svæve lidt for meget på en lyserød sky og være en anelse naiv. Realistisk set vil der være en chance for at de kan blive rimelige venner da det er unge katte, men det er så også det højeste jeg vil gå.

    Det kan godt være du har været heldig at sammenføre flere katte med held, men det er langt langt fra alle det går lige heldigt. Så lov ikke noget du ikke kan spå om.


  • #7   9. dec 2016 Det er da bare sjovt jeg har gjort dette 7+ gange og alle andre i familie og udenfor også kun har oplevet de blev gode venner.

    Uanset om katten var 4 måneder eller 10 år. De skal bare have den tid de har brug for, og respektere deres grænser. Også syntes jeg bestemt ikke det er i orden du kalder naiv, bare fordi jeg har andre oplevelser end dig.


  • #8   9. dec 2016 med 14 katte så ved jeg at man kan ikke tvinge dem til at blive gode venner. har været oppe på 19 katte.

    de kan lære at acceptere hinanden - ikke andet. og det har intet med alderen at gøre.


    profilbillede
  • #9   9. dec 2016 Jeg sagde ikke du er naiv men at din tankegang omkring at a!!e katte liver bedste venner bare de får tid er naivt,der er stor forskel. Det svarer lidt til at sige at alle mennesker elsker hinanden blot de tilbringer nok tid sammen, og hvis du mener det så er du sorry naiv.

    Men som jeg ser din profil så ser det også ud til at de fleste af di e katte er staldkatte/udekatte og ja så er det ikke så svært at sammenføre katte, for hvis 2 katte ikke kan lide hi anden så holder de sig bare væk fra hinanden, det er ikke helt det samme som at skulle sammenføre 2 katte der lever indendørs.

    En Det kan jo også være at din tolkning af bedste venner / gode venner er meget anderledes end min, så fred være med det. Jeg syntes blot det er ret overdrevet t at skrive til en person at en sammenføring 100% vil ende lyserød lykkelig, for det er der bare ingen garanti for, uanset hvad du har oplevet i dit liv. Jeg har tilgengæld oplevet modsat, både med søskende der er opvokset sammen som ikke som voksne er 100% bedste venner og også med forskellige andre katte der er blevet sammenført som bestemt ikme er bedste venner men blot acceptere hinandens tilstedeværelse, accept er langt fra det samme som venskab.


  • #10   10. dec 2016 Alle mine katte bortset fra Tiger, lever indendørs, det er langt fra alle der er oprettet, da det ikke er det tiden bruges til.

    De har det super alle sammen og er blevet sammenført på deres primisser, og de leger som havde de altid levet sammen. Den ældste var rigtig god til at lade dem føle sig trygge, og accepterede dem ved første blikkast - alle gangene.

    Så jeg eller nogen jeg kender har ikke haft de problemer i fortæller, så er det da klart, jeg skriver det som det er alle de steder jeg har oplevet katte (hvilket ikke er få) så det er ikke noget jeg tror, men noget jeg ved og har erfaret


Kommentér på:
Ny killing

Annonce