{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.720 visninger | Oprettet:

Min kat humper {{forumTopicSubject}}

Hej Alle.
Min 10årige kastrerede hankat er begyndt at humpe, altså han laver bollebevægelser, han går fint smiley
Dette er han begyndt med, efter han har været til dyrlægen og fået ordnet tænder. Besøget stressede ham en del, så jeg tænker, at dette kan være en grund. I den forbindelse har jeg sat feliway i stikkontakter og jeg giver ham Royal Canin Calm foder. Han fortsætter dog adfærden.
Ellers har jeg overvejet om han ønsker mere leg og kæl, så dette har vi givet ham mere af.
Hos dyrlægen blev han grundigt undersøgt og han fik også taget blodprøver, så han skulle være en sund og rask kat. Han er også helet fint op i munden, så jeg tænker ikke, at han har smerter.
Han gør det på min kæreste når vi ligger i sengen og ellers ikke, men min kæreste bliver nu hver nat vækket af at Bob, som han hedder, laver bollebevægelser på ham.
Er der nogen der ved hvordan vi skal forholde os til dette? Er der andre årsager vi ikke har tænkt på?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min kat humper
  • #1   9. dec 2016 At han humper (forsøger parring) med ting/ mennesker er ikke fordi der er noget galt med ham, det er faktisk normal adfærd selv for kastrerede hankatte, din hankat har blot først fået adfærden i en sen alder, han har fundet sin seksualdrift frem og nu skal den udleves mener han. Jeg tvivler på at den adfærd kan stoppes, måske kan den også dirigeres til et tæppe eller en pude, måske en bamse. Egentligt skal i ikke forholde jer til det på nogen måde, i kan selvfølgelig sige nej i vil ikke have han gør det på jer, og så give ham et andet alternativ at bol!d på, men det er intet der skader ham eller er galt med ham, det er helt normalt.

  • #2   9. dec 2016 Tak for svar.
    Vi blev bare lidt bekymrede, for hos hunde kan det jo godt være tegn på forskellige problemer. Det vigtigste er jo at Bob har det godt og han ser da også ud til at hygge sig


  • #3   9. dec 2016 Bob og Elvis kan udveksle erfaringer - for hvor kan han være strid!
    Puder, ben/kat under tæppe jo, han har skam sit eget sexliv smiley
    Jeg standser ham hvis jeg kan nå det ved at sige blidt: nej, ikke numse - og han forstår det sgu smiley
    Læg mærke til om han begynder at "sætte sig til" og så stopper du ham der. løft ham blidt og sig det du nu mener virker bedst. Igen og igen - og!
    Du skal ikke forvente at det går væk - og det er jo også ret uskadeligt smiley

    For resten var begge sten i pungen da han blev kastreret? Hvis ikke, og de bare har ladet en mikroskopisk rest sidde tilbage, ja så er han hankat.....


  • #4   9. dec 2016 Han sætter sig til, først ælter han med forbenene, så kommer bagbenene, så får han et lidt saligt fjernt blik og så bliver min kæreste blidt forulæmpet smiley

    Han blev kastreret, da han var ca. et ½ år, så det er lidt lang tid siden, men umiddelbart husker jeg ikke, at der var noget unormalt ved ham.


  • #5   9. dec 2016 jeg har også set par stykker - faktisk er to af dem brødere. og så har jeg en ældre hankat som også gør det, dog ikke så tit
    den ene af brøderne gør det meget, og især på min plaid med plys. den anden gør det på pyder med plys eller også snupper han en af pigerne. de bliver dog tosset


  • #6   10. dec 2016 Jannie:
    Når han begynder at "flytte rundt" på bagbenene så afbryder du ham. Løft ham blidt og jeg vil vædde på, at han selv springer ned smiley


Kommentér på:
Min kat humper

Annonce