{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.703 visninger | Oprettet:

Kat vil ikke bruge kradsetræ? :/ {{forumTopicSubject}}

Hej alle på KG smiley

Da jeg står og snart skal flytte, står jeg med et stort problem, da min kat kradser på sofaen, men det er ikke det største problem desværre, det er, at hun har fundet et hjørne af væggen, at gøre det på smiley når hun gør det på væggen, kan jeg få hende til, at stoppe ved, at råbe et højt, tydeligt, og bestemt nej!! Men det meste af dagen er jeg ikke hjemme, så kan desværre ikke holde øje med hende hele tiden smiley

Hun har to kradsetræer, den ene har jeg lige købt, da jeg tænkte hun havde behov for en mere, men hun vil desværre hellere kradse i alt andet, har prøvet, at vise hende, at hun skal kradse på det, og hvordan, dog uden held smiley overvejer til det nye sted, at købe nogen kradsetræer der kan hænges på væggen, og håbe hun heler vil det? smiley men hvad mener i, og hvordan lære jeg hende, at bruge sine kradsetræer uden, at gøre det andre steder end der, hun er 8 måneder ?

Hilsen Tanja smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kat vil ikke bruge kradsetræ? :/
  • #1   29. dec 2016 Der kan være flere grunde til at katte kradser alle andre steder end kradsetræet.
    Den mest ofte grund er placeringen af kradsetræet. Mange gider ikke se på kradsetræet og vælger derfor at placere det i deres entre eller et alsides rum, dette er den største fejl man kan gøre, en kat vil helst være hvor vi mennesker er,så kradsetræet skal helst være i det rum vi opholder os mest i, hvilket gerne er stuen, og for det ikke skal være løgn så også helst i den ende af stuen hvor vi mest er. Så hvis dit kradsetræ ikke står i nærheden af hvor du mest opholder dig så flyt kradsetræet. Næste opgave er så at se på om kradsetræet er højt nok,det skal helst være sådan at katten kan strække sig helt når den står på bagben, så er lille sølle kradsetræ på en meter er ikke helt nok til en voksen kat.
    Så er der en ting mere katte kan ofte godt lide at kradse på vandrette flader, til dette kan man anvende en sisalmåtte eller købe såkaldte kradsebølger ( vandret kradsemøble som er formet som en bølge).

    Kattens trang til at kradse handler ikke kun om at hvæse klør, det handler også om at afsætte duftmærker, så det kan også have noget med at gøre der er visse dufte de pågældende steder som katten forsøger at overdøve med sin egen duft.

    Sidst er der den mulighed at købe nogle Baldrian dråber som du forsigtigt drypper lidt af på kradsetræet så det bliver mere interessant.

    Jeg ved ikke om du kan bruge noget af dette til noget,da jeg jo ingen anelse har om hvordan du har indrettet dig eller hvor store dine kradsetræer er, så dette er blot generelt sat op og dermed er skud i tågen. smiley


  • #2   29. dec 2016 Hov og evt prøv at lave en citron/ vand blanding og spray let på de steder hun kradser som er uønskede, katte hader lugten af citron og andre citrusfrugter så det kan måske holde hende fra at kradse der.

  • #3   30. dec 2016 Da jeg skulle lære mine at bruge kradsetræ satte jeg mig med dem og blev ved med at sætte dem op på træet og hver gang kradsede de lidt - efter lidt tid gjorde de det af sig selv - alternativt kan en træstump fra rigtigt træ med bark være lykken for nogle katte smiley

  • Heidi R
    Heidi R Tilmeldt:
    jan 2017

    Følger: 1 Svar: 2
    #4   13. jan 2017 min halvstore hankat bruger sofabord og reol som kradsetræ selv om han har et pænt stort kradsemiljø som har udsigt til hele stuen men den får lidt catnip spray fra kong.
    du kan lave et lille kradsebræt med gammelt gulvtæppe og trærester som du kan sætte katten kradser klør.


  • #5   18. jan 2017 Mine katte er sarte mht hvor deres kradsetræ står - eneste sted der dur er midt på gulvet ved siden af vores spisebord smiley

    Det står upraktisk for os mennesker, men sætter vi det et andet sted, så bruges det ikke.
    Vi har så også hængt lidt yndlingslegetøj på det, så man kan lege og kradse samtidig smiley


    profilbillede
Kommentér på:
Kat vil ikke bruge kradsetræ? :/

Annonce