{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
643 visninger | Oprettet:

Hjælp til Freddie! {{forumTopicSubject}}

Nu får jeg snart roterende fis i kasketten!!
For længe siden var jeg akut afsted med Freddie, han stank ud af munden og havde ætsninger på tungen og dårlige tænder. Han havde endvidere kastet op i længere tid.

Det er en kendt sag her i huset, at for ofte brug af Metacam kan føre til opkastninger. Han har jævnligt kastet op og jeg er stoppet med Metacam som han har været på on and off siden det blev koldt.
Han stinker ud af munden og spiser næsten ikke.
Jeg er bange for at det er maven - men han er jo på slankekost.

Hvad gør jeg?
Han skal til dyrlægen på onsdag.


Kommentarer på:  Hjælp til Freddie!
  • #1   15. jan 2017 Hvilken farve er tandkødet?

  • #2   15. jan 2017 Normalt. Jeg fik lov til at se ind i den ene side og det er ikke lang tid siden han blev tjekket for FORL og fik renset tænder. Det var der man opdagede at han havde sår/ætsninger på tungen - 3 stk.
    Jeg mener at det var kort før jul.


  • #4   16. jan 2017 Hvorfor er han på Metacam over en længere periode ? Det er ikke godt for hans lever, nyrer og mavse.

  • #5   16. jan 2017 Joann:
    Fordi han har gigt - HD og så er det ikke altid nok med kiropraktik og laser. Freddie vil ikke spise piller, så det er pt. den eneste behandling smiley

    Susanne:
    Han er vaccineret efter alle kunstens regler - første gang som 12 uger gammel, så det tror jeg ikke at det er smiley

    Nu har jeg købt en varmepude, som er planen at lægge over hans bagparti når han sover smiley
    Det har da ingen bivirkninger.


  • #6   16. jan 2017 Der kan ikke vaccineres mod Calici.

  • A. I
    A. I Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 2 Følgere: 8 Svar: 326
    #7   17. jan 2017 God idé med varmepuden!

    Måske skal Du bare lægge den, så han kan lægge sig på den og sørge for et lunt, let og blødt tæppe over ham.

    Jeg gætter på, at han ikke synes om at have varmetæppet over sig, men måske under...

    Har Du styr på, hvilke planter, han kan komme til at spise af? Er der frøer og tudser nær jeres bolig? Kan han komme i nærheden af kemikalier/wc-rens eller andet ude eller inde? Der er mange andre årsager til ætsninger på tungen end Calici-virus...

    Vigtigt, at Du serverer friskt, usprøjtet græs eller korn-blade for ham. Køb evt. kattegræs/byg til ham - det kan hjælpe på mange måder :o)

    Jeg håber, din dyrlæge kan hjælpe, så det hjælper :o)

    De allerbedste hilsener


  • #8   18. jan 2017 Han har lige været hos dyrlægen i dag - planlagt.
    Han har ingen sår i munden, men til gengæld bøvsede han dyrlægen ind i hovedet - og det duftede bestemt ikke af roser.....

    Så det er nærmere en tarmbetændelse og han har fået noget syreneutraliserende samt penicillin og så skal jeg lige observere om han lugter ud af munden og kaster op i morgen. Hvis ja, så skal han ned og have en sprøjte igen på fredag. Metacam er indstillet og ligeledes Flexadin. Han må kun få Canosan. Så står den på mavekost og ZooLac og stopper det ikke, kan det være at jeg skal have genopfrisket hvordan man injicerer, for så skal han have syreneutraliserende.
    Behøver jeg at fortælle at han ikke VIL spise piller?????


  • A. I
    A. I Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 2 Følgere: 8 Svar: 326
    #9   19. jan 2017 God kamp og RIGTIG GOD BEDRING til Freddy

    De allerbedste hilsener


  • #10   19. jan 2017 Tusind tak smiley

  • A. I
    A. I Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 2 Følgere: 8 Svar: 326
    #11   21. jan 2017 Hvordan har Freddy det nu?

    Katte, der hader medicin i munden, bliver en anelse mere medgørlige, hvis medicinen er meget kold, når den skal gives. Lige før medicinen skal katten have ca. ½ tsk. af dét, den synes smager allerbedst - så kommes den kolde tablet næsten ned i maven og hurtigt efter følger endnu ½ tsk. af det lækre!

    Desværre virker det ikke på alle katte, men at medicinen er kold gør den væmmelige smag mindre gennemtrængende. Den første godbid starter spyt-sekretionen, så tabletten lettere glider ned, og den sidste godbid tager resterne af den dårlige smag og sikrer at tabletten ikke "sidder fast" i halsen.

    Det hele må helst ikke tage mere end ca. 30 sekunder, så alt skal være klar fra starten og katten håndteres nemmest ved at man sætter sig på knæ med katten siddende på sin rumpe med ryggen tæt ind mod sit knælende menneskes knæ - så kan dens mund let åbnes og tabletten proppes langt ned i halsen på katten straks efter godbidden er puttet ind. Hurtigt efter tabletten er givet skal den anden godbid puttes i gabet på "nutte-grisen"

    Sørg i øvrigt for godt lys, så tabletten er til at finde igen, HVIS det lykkes for katten at spytte den ud.

    GOD BEDRING

    De allerbedste hilsener


  • #12   21. jan 2017 "Så står den på mavekost og ZooLac og stopper det ikke, kan det være at jeg skal have genopfrisket hvordan man injicerer, for så skal han have syreneutraliserende".

    Syreneutraliserende... er det ikke nødt til at gives oralt?

    God bedring til Freddie!


  • #13   21. jan 2017 Det har uden tvivl hjulpet at få nogle sprøjter hos dyrlægen, for han har ikke kastet op siden. Han bryder sig vist ikke så meget om alm. Intestinal, så jeg har lige bestilt en Low Calorie - han er jo vant til slankekost.

    Hun ville undersøge om der stadig findes et middel der gives oralt i flydende form. Et gammelt middel, men vist effektivt.

    Så han har det indtil videre godt. smiley Jeg håber ikke at han får svære smerter, for Metacam er sgu hård ved maven - og det kan jo være at djævleklo også er det.
    Han spiser med stor glæde sin Canosan - det ved man da hvad er.
    Det kan jo være at Flexadin også er hård ved maven, når planten af medicinmænd i Afrika skønnes at have samme effekt som NSAID.

    Men kattens mund er nærmest limet sammen - selv dyrlægen måtte bruge lidt kræfter for at tvinge den op. Hans kæber fejler i hvert fald ikke noget. smiley


Kommentér på:
Hjælp til Freddie!

Annonce