{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.052 visninger | Oprettet:

Kat åbner døre {{forumTopicSubject}}

Jeg håber, at der er nogen herinde, der måske kunne give mig et godt råd til, hvordan jeg får min kat til at holde op med at åbne døre smiley smiley

Han gør det konsekvent hver gang jeg ikke er hjemme, ind til soveværelset.
Men i nat havde han en fest - 3 gange fik han åbnet ind til badeværelset og 6-7 gange ind til køkkenet smiley

Og nej. Han skal ikke have adgang til de rum smiley

At pille håndtagene af synes jeg også umiddelbart virker lidt for omstændigt smiley smiley


Kommentarer på:  Kat åbner døre
  • #1   16. jan 2017 Hvad med at sætte en hasp på foroven?
    Jeg så engang hos en dagplejer, at hun havde vendt dørhåndtagene om, så de små ikke kunne åbne døre.
    Måske en idé?


  • #2   16. jan 2017 Ja, må overveje om jeg måske skulle vende håndtaget smiley

    Med en haspe, tænker jeg stadig at han vil hoppe op på håndtaget for at forsøge at åbne døren - og det larmer temmelig meget smiley


  • #3   16. jan 2017 Vendt dørhåndtage , det hjælper her, mausi kan ikke op dør op til gangen fordi dørhåndtage er vendt om,, nu er det kun min hoveddør hun kan få op også når den er låst men dørhåndtage kan jeg ikke få vendt om,




  • #4   16. jan 2017 Ja den bedste løsning jeg kan finde er at du vender håndtaget så man skal trykke op ad for at åbne døren, så vil katten lynhurtigt finde ud af at det er en umulig mission og stoppe dit forehavende.

    Men måske du også skal spørge dig selv hvorfor han vil åbne de døre.... Er det fordi han keder sig eller er det fordi han ikke kan lide lukkede døre??? Hvis det er kedsomhed skal du måske kigge på aktivering, både fra dig inden du går/går i seng men også i form af aktiveringslegetøj/ intilligenslegetøj. Er det pga han ikke kan lide lukkede døre ja så er det lidt op ad bakke for den er nok svært.

    Min søster havde en kat som havde lært sig at åbne døre, han gjorde det fordi han ville være sammen med familien, det ønskede de så ikke om natten da han larmede en del og ikke lige forstod det var sovetid, de valgte at låse nogle døre og andre døre blev håndtaget vendt.


  • #5   16. jan 2017 Han får lov til at sove inde i soveværelset med mig om natten - men det har været svært at få ham til at forstå, at det til så er off limits, når jeg ikke er hjemme.

    Han plejer dog ikke at te sig som han gjorde i nat. Når jeg lægger mig til at sove, er han den første der kryber op i sengen til mig.


  • #7   17. jan 2017 Du har også den mulighed at skifte håndtagene til de runde håndtag, dem kan katten heller ikke lukke op smiley

Kommentér på:
Kat åbner døre

Annonce