{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.468 visninger | Oprettet:

Brian P R
Brian P R
Tilmeldt:
17. jan 2017
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

Min kat, kvalt eller ??? {{forumTopicSubject}}

Hej Kattegalleri.

Vi har lige mistet vores ene kat for et par timer siden, en knap 1 år gammel hankat, sund og rask, eller ......
Han var glad og snakkesyg, som han plejer, men så kommer knægten farende, der er noget galt med Bob, han ryster så mærkeligt, jeg fare ind, og katten laver nogen ryst og så hopper han afsted og klapper munden sammen med fuld kraft, dette gør han 1 minut maks, så er han stille og desværre død smiley
Jeg prøvede at se om der var noget i halsen, inden han døde, men kunne ikke se noget.
Så sidder og kan ikke få det ud af hovedet, om han egentlig var syg, men hvordan er symptomer hvis en kat bliver kvalt, hvis der er nogen der ved det ? vil bare gerne vide hvad der egentligt skete, er lidt fortabt lige nu.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min kat, kvalt eller ???
  • #1   17. jan 2017 Hej Brian .
    Det må have været en rystende oplevelse , jeg har ingen anelse om hvad der skete med jeres kat , men sikke en trist historie
    Pol


  • Brian P R
    Brian P R Tilmeldt:
    jan 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #2   17. jan 2017 Mange tak.
    Og ja det var noget af det væreste, synes ellers jeg har set en del i mine mange år med katte, ønsker ikke andre får sådan en oplevelse......


  • #3   17. jan 2017 Hjertestop, hjertesvigt, hjertefejl, hjerneblødning mulighederne er flere. Jeg har også mistet en kat temmelig brat.

  • #4   17. jan 2017 Uden at vide det så tror jeg ikke det er kvælning du har oplevet. Måske nærmere nogle kramper, og årsagen kan være mange, desværre får du nok aldrig svaret på hvad katten er død af med mindre du får den obduceret, og så er det alligevel ikke sikkert du får et svar.
    Mest sandsynligt er det at katten har haft en medfødt fejl, måske en hjertefejl, men igen rent gætværk.

    Det er virkelig trist for jer at skulle miste en elsket kat på den måde, jeg føler med jeres tab. smiley


  • Brian P R
    Brian P R Tilmeldt:
    jan 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #5   17. jan 2017 Ja, er også mest nervøs for ikke at få det afklaret 100%, og det er hvad der piner mest.
    Knægten tager det bedre end jeg gør, så det er rart.

    Og tak for jeres svar, de er brugbare selvom i selvfølgelig ikke kan sige præcis hvad der er sket.


  • A. I
    A. I Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 2 Følgere: 8 Svar: 326
    #6   17. jan 2017 Ring til dyrlægen og spørg, hvad en obduktion koster, HVIS spørgsmålet bliver ved med at rumstere.

    Husk at vedlægge et papir med dine observationer af katten før den døde.

    En meget grundig obduktion kan foretages af VeterinærInstituttet, men det skal Du bestemt spørge din dyrlæge om prisen for. Vet Inst. svarer i løbet af nogle dage, men heller ikke dér kan Du være sikker på at få den eksakte forklaring - sandsynligheden er bare større end hos den praktiserende dyrlæge.

    Min ene kat blev aflivet i februar 2016, og jeg FIK på Vet.Inst. forklaringen på kattens sygdom.

    De allerbedste hilsener


  • Brian P R
    Brian P R Tilmeldt:
    jan 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #7   17. jan 2017 Jeg tager lige et ring til dyrlægen i morgen, så må jeg se hvad hun siger, de er meget rare mennesker vores dyrlæge her.


  • A. I
    A. I Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 2 Følgere: 8 Svar: 326
    #8   17. jan 2017 Dét lyder godt! Det betyder rigtigt meget, at man kan stole på sin dyrlæge OG at dyrlægen kan forklare omstændighederne :o)

    De allerbedste hilsener


  • #9   17. jan 2017 Sikke en grim oplevelse . Jeg tænker blodprop, men du får bedst svar efter en obduktion. Det plejer ikke at koste mange penge. Nogle dyrlæger opfordrer det for deres egne uddannelses skyld.


  • #10   18. jan 2017 Hende jeg havde der fik en blodprop, hun blev lammet i bagbenene og måtte aflives. Jeg er dog ikke klar over, om katte også har tendens til blodpropper i hjernen.



  • #11   18. jan 2017 Jeg oplevede noget lignende hvor en form for kramper var det sidste inden Emil døde. Det tog også max. et minut.
    Jeg tror heller ikke at det er kvælning. Jeg tror at det kraftige sammenbid du så var en krampe.
    Hvad det var er uvist, men jeg hælder også til en medfødt fejl.
    Det gør mig ondt, men trøst dig med at det er gået stærkt - hvor barskt det end har set ud.
    RIP.


  • Brian P R
    Brian P R Tilmeldt:
    jan 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #12   22. jan 2017 Hej igen
    Tog lige ham med til dyrlægen, og han blev ikke kvalt, så fik jeg da det ud af hovedet, så det måtte have været noget med født eller akut der opstod,
    Men nu er han begravet med sin bamse og det hele, efter knægtens valg smiley og han har fået sig en lille ny smiley

    Mange tak for svar og rart med rare mennesker smiley


  • #13   22. jan 2017 Trist historie smiley . Men fin afslutning. Held og lykke med den lille ny smiley

  • #14   22. jan 2017 Godt du lige fik svar så du ikke går og spekulerer mere på det. Du kunne helt sikkert ikke have gjort noget for at forhindre forløbet.

  • #15   22. jan 2017 Brian P R - Kan se at jeg misforstod dig. Undskyld. Jeg læste den "lille ny" som en ny kat - men naturligvis er det en ny bamse smiley

Kommentér på:
Min kat, kvalt eller ???

Annonce