{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
933 visninger | Oprettet:

Mistet vores Tiger - Fip {{forumTopicSubject}}

Hej Alle,

Jeg bliver nødt til at have dette ud af mine tanker.
Vores kat Tiger er desværre blevet aflivet i mandags.

I mellem jul og nytår, tænkte jeg godt nok på en dag at han hev lidt
efter vejret, - men slog det lidt hen, da han ellers virkede tilpas, spiste og drak som normalt.

Men så I sidste uge, - blev han mere og mere mat, han spiser
stadigvæk, men vil ikke rigtigt gå, trisser kun lidt rundt i køkkenet,
vil ikke ud.

Torsdag aften ringer jeg til dyrelægen, han beroliger mig, og mener at det nok bare er en infektion han har fået, synes dog vi skal få ham
tjekket om fredagen.

Vi får en tid hos dyrlægen fredag eftermiddag, min mand og søn på 17 tager derud, og desværre er det meget triste nyheder.

Dyrlægen undersøger ham i en time, og kan ikke rigitig finde ud af hvad det kan være, har svært ved at tage blodprøve på ham. Hans temperatur er 36.5, hvilket er lav. Til sidst får de fat i en ældre, garvet dyrlæge, der stort set med det samme konstaterer at det højst sandsynligt er Fip, der er en uheldbredelig virus. De eneste der kommer ud af ham er en gullig væske.

Hun synes dog vi skal give ham en chance, så de kommer hjem med antibiotika, og vandrivende medicin, det får han 2 gange om dagen. Søndag er det som om han liver lidt op og vi krydser og håber alt hvad vi kan.

Mandag morgen virker han igen mat, spiser stadigvæk, men er meget slap. Min mand tager ham til dyrlæge, hans temperatur er nu, 35.8 -, og de beslutter sig for at han skal have fred, vores lille Tiger.

Det føles bare så tomt, - vi har 2 andre katte _ Nuser og Elvis, men der mangler bare den lille uldtot. Det var bare min søns kat, og se ham så ked af det, gør simpelthen så ondt i mit moder hjerte. Han kunne næsten ikke sige farvel mandag morgen, fordi han nok godt kunne regne ud at vi måtte aflive ham.

Nu sidder jeg bare tilbage med tankerne, - Kan det virkeligt gå så stærkt med Fip? - var det nu det? - kunne vi have gjort mere?

Det kværner rundt i mit hoved, - havde bare brug for luft.

Kh Lotte




Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mistet vores Tiger - Fip
  • #1   18. jan 2017 Hvil i fred Tiger. smiley


    P.S FIP er ikke en virus.


  • #2   18. jan 2017 Nej - det ved jeg egentligt godt smiley Tak.

    Alle de steder jeg har læst om fip, er det bare unge katte, killinger der bliver nævnt.

    Tiger var 6 år, så jeg tænker meget over var det nu det ??


  • #3   18. jan 2017 FIP stammer i flæng. I kunne ikke gøre andet end at give ham fred for sine lidelser, som kun var blevet værre, så hurtigt som muligt. Strågul væske i bughulen er en ganske sikker indikation på våd FIP. Ja, det går meget hurtigt med våd FIP smiley
    KRAM til jer smiley


  • #4   18. jan 2017 Tak - det gør bare så pokkers ondt og miste en højt elsket ven, Og tanken om, om vi kunne have gjort mere for ham, synes jeg at jeg har svært ved at slippe.

  • #5   18. jan 2017 Det er altid svært at miste et højt elsket kæledyr - men som en dyrlæge en gang sagde til mig, da jeg fik aflivet en hest, og stod storgrædende - hvis du ikke er ked af at aflive dyret, har du ikke elsket det, og har ikke fortjent din tid sammen med det.

    Sygdom rammer, og det vigtigste er, at I har gjort hvad I kunne - også derunder at befri katten for yderligere smerte og lidelse - det er også kærlighed.

    Trøstekram
    Charlotte


  • #6   18. jan 2017 Århh hvor er det trist at læse smiley R.I.P lille mis smiley

    FIP er skrækkelig i halve det helt rigtige, i tet kunne være gjort, når først det er konstateret så er der jo desværre kun en vej og så er det bedst at lade katten få fred frem for at lade den lide usigeligt smerter, så i gjorde hvad i kunne, men det gør ondt og jeg tror det er helt naturligt at tænke "kunne vi have gjort mere" svaret er næsten altid nej, for så havde man blot udsat katten for unødige smerter. En kat forstår ikke smerter og sygdom, den kan blot mærke at den er svækket og forstår ikke hvorfor eller at vi mennesker vil kæmpe for at den får det bedre.

    Stakkels jer sådan at miste et elsket medlem af familien. smiley smiley


Kommentér på:
Mistet vores Tiger - Fip

Annonce