{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.299 visninger | Oprettet:

Milo.... øv øv øv, hvile i 4 uger {{forumTopicSubject}}

Hej KG

Nu har jeg tilbragt 4 timer med dyrlæge idag med Milo.

Han lavede et stunt igår aftes inden vi gik i seng og han ville ikke støtte på hans bagparti, vi blev enige om vi gav det til idag for at se det mon bare ar slaget. Her til morgen vil han stadig ikke.

Jeg får en tid hos dyrlægen klokken 11:20, så afsted med os i bussen.
Jeg kommer derhen og kommer ind, og dyrlægen mærker på hans hofter for hun kunne godt se den ikke var god med ham. De vil så indlægge ham så de kan få taget billeder af hans hofter.

Jeg bliver derude fordi jeg gerne vil undgå at tage bussen frem og tilbage mere end nødvendigt. Som sædvanlig er de super flinke derude og jeg får te og det.

Klokken bliver lidt i 14. Dyrlægen kommer hen til mig og vi snakker foran de røgnetbilleder der er blevet taget. Her ser de, han for det første har slidgigt i begge hofter smiley for det andet, han har halvt sprunget hans akillessene i højre bagben. ØV ØV med ØV på!

Vi havde 2 muligheder, hvor den ene ville dyrlægen først hvis den sprang helt. Så nu står den på helt ro i 4 uger, dog vil dyrlægen gerne have han får brugt benet lidt så ud og gå lidt. Han må gerne hoppe ned fra ting, men ikke op.

Så jeg har fået et bur med hjem til Milo, som han ligger i lige nu, og han skal have smertestillende i 20 dage, og vi skal til tjek om 4 uger også. Så må vi se hvordan det gå med ham.

Puha jeg hader det virkeligt smiley Jeg føler virkelig jeg har været en dårlig katte ejer og han har vildt ondt smiley Jeg krydser bare fingre for det er det eneste der skal til, og hvis han skal opereres skal han have hvile i 6-8 uger mere smiley

Jeg håber i andre får en bedre start på weekenden end mig smiley I får lige et billed med på vejen af Milo


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Milo.... øv øv øv, hvile i 4 uger
  • #1   20. jan 2017 Øv øv øv, det var en slem omgang, han gør det da grundigt når nu han kommer til skade ham Milo....

    Det er en meget tidlig alder han har fået slidgigt, det er en ting, og her må jeg så, som en person der selv har en kat med slidgigt, sige at jeg håber at når han varhelethelet at du af dyrlægen får anbefalet at han fra nu af og fremover skal have enten canosan eller Arthroflex, det er super vigtigt og hjælper altså virkeligt meget på gigten, det forebygger udviklingen og blødgør brusken.

    Men at han nu har beskadiget akillessene det er noget skidt og gør helt sikkert mega ondt, stakkels lille Milo, jeg håber at med ro og ikke for mange springture at han heler fint op og bliver så god som nu, for ellers ser det jo skidt ud, men han er jo en u g kat og katte heler generelt rigtig godt, så mon ikke det kommer til at gå, men det bliver nok noget af en opgave at holde ham i ro, her det første par uger er det nok ikke så svært men i takt med at det smertestillende virker og helingen går i gang så vil det nok blive sværere og sværere at overbevise ham om at han ikke må hoppe for meget og holde sig i ro.


  • #2   20. jan 2017 Jeg vil huske det med de 2 ting du nævner med slidgigten. Må se om jeg kan få det når vi er over det her med ham. Men jeg har fået en dyrlæge tilknyttede som er bedst med halte dyr på klinikken, og han virker som om han virkelig ved hvad han laver så er tryg ved ham smiley

    Men ja når han endelig kommer til skade så gør han det godt, desværre smiley
    I det mindste ligner det han har accepteret det bur vi har fået til ham, eftersom han ligger derinde lige nu med åbne låge og han har fået hans vådkost derind som han har spist. Så tro det nok skal gå med ham. Han skal være derinde når vi ikke er hjemme og når vi sover og når vi ikke lige har mulighed for at holde øje med ham smiley Men ellers får han lov til at bevæge sig det han vil, fordi dyrlægen sagde han gerne skulle have lov til at bruge benet lidt selvom han skal have ro smiley Hvis det går som det gør lige nu bliver det nemt smiley

    Vi krydser finger for det hele. Men mine planer om at få en tattovering blev lige ødelagt, da pengene skal bruges til hans dyrlægeregninger smiley Men heller han får behandling end jeg forkæler mig selv smiley


  • #3   20. jan 2017 Stakkels kat da!
    Vil han så have sin medicin? Jeg synes at det er helt utroligt at han har accepteret buret.

    Rigtig, rigtig god bedring smiley


  • #4   20. jan 2017 Vi skal begynde på medicinen imorgen så må vi se smiley Men dyrlægen sagde det skulle smage godt og ellers måtte vi gerne blande det op med det vi gav ham medicin i sidste gang smiley Så jeg tro det går.

    Han har accepteret buret helt. Vi smed lidt godbidder derind da vi fik det og og stå med tæppet i, og han har mere eller mindre lagt derinde lige siden smiley

    Og han har fået hans vådmad derinde og nu også lidt tørkost, så han får hvad han skal derinde smiley


  • #5   20. jan 2017 Hvad så med bakken????

  • #6   20. jan 2017 Buret er ikke lukket lige nu så han kan fint gå hen til bakken, men ellers er planen den kommer til at stå i indgangen så han bare kan gå direkte ud i den, der er nemlig 2 indgange i buret smiley Men lige nu vil jeg bare gerne have ham til at være tryg ved det bur

  • #7   20. jan 2017 Ej for sgu da osse. ØV! smiley Kat i bur i ugevis! Pyha *blegnesmiley*. Så skal jeg ikke klage over det småtteri-forløb, vi just har afsluttet.

    Der er ingen grund til, at du føler dig som en dårlig katteejer. Det er jo ikke din fejl, at han er kommet til skade. Uheld kan desværre ske, også for indekatte.

    Krydsede fingre og rigtig god bedring herfra!

    "Vi havde 2 muligheder, hvor den ene ville dyrlægen først hvis den sprang helt"

    Hvilke muligheder? Hvad ville dyrlægen?


  • #8   20. jan 2017 Heldigt for os accepter Milo det bur han har fået med hjem fra dyrlægen smiley Så for nu tro jeg det går fint med ham smiley

    Anden mulighed var at opererer på ham, og "stramme" sene op. Men det ville han helst hvis sene sprang helt. For hvis det bliver gjort nu, var der stadig chance for at den ville springe helt på et tidspunkt. Selvom han siger han har lavet nogen af den her slags operationer hvor det er lykkes, vil han helst undgå operation på ham for nu smiley


  • #9   20. jan 2017 Åh nej. Stakkel Milo og stakkels jer. Godt at han accepterer buret, selv om det nok vil aftage støt efterhånden som han har mindre ondt.
    Rigtig god bedring med ham.


  • #10   20. jan 2017 Nårhh ja Heidi du må bestemt ikke føle dig som en dårlig katteejer, for det er du bestemt ikke, du handlede da han kom til skade og du tilsidesætter dine egne ønsker og behov for at din kat kan få den behandling den behøver, så du er på ingen måde en dårlig katteejer, man kan ikke pakke en kat ind i vat, skader vil ske også for indekatte, det er uundgåeligt.
    Så nu kigger du dig selv i spejlet og siger 100 gange "jeg er en god katte ejer, jeg er en god katteejer" smiley du passer Milo til punkt og prikke. Men det er klart du har det skidt nu, vi katteejere hader at se vores dyr syge, jeg ved det fra første hånd..

    Og så vil jeg lige i dskyde du drømmer ikke om hvor mange gange jeg har set min kat Smilla tage turen i rullefald ned fra kradsetræet helt fra toppen af for at ende med et kæmpe bump på gulvet på ryggen. Køb hvor er hun blevet skældt ud for ikke at passe på, hun bliver så mød at hun roder op i fuld galop og så er det bare ikke altid hun får rigtigt fat og så falder hun jo baglæns ned ca 1,8 meter.. (skældt ud er en sandhed med modifikationer, for jeg tjekker selvfølgelig at hun er OK og så får hun at vide at nu må hun altså passe på sig selv, og så får hun en god nussetur, så skældt ud er det jo ikke)

    Jeg tror din dyrlæge ved bedst med hensyn til operation, jeg husker selv da der var mistanke om at Tøsen havde sprunget korsbåndet, da var det heller ikke sikkert at operation ville være første udvej, men tag nu tingene som de kommer og håb på det bedste, så må du tage næste etape hvis det kommer dertil.


  • #11   20. jan 2017 Så det er meningen, at senen skal gro sammen af sig selv?.. Dét håber jeg sker!

  • #12   20. jan 2017 Ja det er meningen at senen skal gro sammen af sig selv på de 4 uger smiley

    Og uanset hvad i siger til mig, føler jeg mig stadig som en dårlig katteejer og jeg har en kæreste der føler sig skyldig i at det er sket, selvom det ikke er hans skyld smiley


  • #13   20. jan 2017 Det er jo faktisk ingens skyld, at Milo har været uheldig. Så I må se at komme over den skyldfølelse. Uheld kan ske for en hvilken som helst kat - også for katte, der bliver passet godt på.

  • #14   20. jan 2017 Præcis Tinka..
    Det er derfor det hedder uheld.


  • #15   20. jan 2017 Nemlig ja, og det forbandede ved uheld er, at selv om man gør alt, hvad man kan for at undgå dem, så kan de ske alligevel. smiley


  • #16   20. jan 2017 Æv for fanden! Dejligt at han har accepteret buret så hurtigt! Masser af kram og tanker til jer.

  • #17   20. jan 2017 I er så søde alle sammen smiley sætter virkelig pris på jeres tanker og søde ord smiley smiley

    Jeg ved godt det ikke er nogen af vores skyld. Men derfor slår jeg mig stadig lidt i hovedet, over jeg ikke tog ham til dyrlæge der hvor han haltede bare lidt i starten af januar. Bliver ved med at tænke at dette kunne have været undgået hvis jeg havde taget ham afsted der smiley


  • #18   20. jan 2017 Heidi - Selv om du havde taget ham til dyrlæge, var han ikke holdt op med at være kat. Så længe han selv føler at han kan klare vilde spring, vil han gøre det. Og som regel går det godt. Du kunne jo ikke putte ham i bur uden vægtig grund. Mht gigten, så skal han nok få det bedre - et par måneder fra eller til har ikke den store betydning.
    Og nu bliver der taget hånd om det hele. Så på den måde er det jo godt. Der skal trods alt noget til at man pisker til dyrlæge og får taget røntgenbilleder mm. Men jeg misunder dig ikke at skulle få ham til at elske at være i buret når han ikke selv synes at det er et problem længere smiley . Det skal nok blive festligt smiley


  • #19   20. jan 2017 En ting der bekymrer mig er dog jeg har ikke set ham gå på bakken endnu smiley og jeg har stillet bakken hen til hans bur. Har overvejet at tage låget af og måske stille ham op i kassen for at se om han vil bruge den.

  • #20   20. jan 2017 Du skrev at han havde spist, så det ville jeg forsøge. Det hele er en uvant situation, så han er formentlig usikker. Det er forsøget værd.

  • #21   20. jan 2017 Ville nok også tage låget af i det hele taget, de første par dage...
    Har han besørget efter faldet? Og er han vågen og tilfreds når du aer ham? Er han upåvirket når du rører hans mave/underliv?


  • #22   20. jan 2017 # 19 Åh, forstår godt du er bekymret. Måske gør det ondt at gå ned i knæ, som man jo gør, når man er på bakken.

  • #23   20. jan 2017 Hvis jeg ikke har set noget i bakken i løbet af natten må jeg se om jeg ikke kan få fat på klinikken imorgen smiley

  • #24   20. jan 2017 Min dyrlæge har åben mellem 9-12:30 imorgen så kan heldigvis få fat på dem og hører om der noget jeg kan gøre hvis det er. Men jeg prøver lige at se om jeg ikke kan få ham til at bruge den i aften

  • #26   21. jan 2017 Det der når man bliver glad for at se en smuk pølle og en smuk tissetå i bakken smiley

    Han har også fået en omgang af hans smertestillende, han spiste det ikke til at starte med, så vi blande lidt kattemalt i det, og det røg ned.

    Han virker også mere friskt, men det er sikkert fordi det beroligende han fik da han skulle have taget billed er ude af hans krop nu her smiley Han siger dog stadig ikke noget til ar være i buret så det er skønt smiley Men han går lidt mere og er hoppet lidt op på få steder smiley


  • #27   21. jan 2017 Dejligt at høre. Fortsat god bedring med ham smiley

  • #28   21. jan 2017 Puha... ikke sjovt han er lidt oppe og kører lige nu så har smidt ham i buret så han kan falde ned uden at bruge hans ben for meget smiley

  • #29   21. jan 2017 Hehehehe ja det er utroligt mange kan blive så glad for pølser og tis, man kan Rose sin kat til skyerne så jeg tror den er lige ved at tro man er blevet tosset smiley smiley smiley

    Det er da super han er så nem hvad angår medicin, det er desværre ikke tilfældet her i huset smiley

    Dejligt han er frisk, men det er ikke her jeg skal sige "hvad sagde jeg" vel??? Det bliver slet ikke nemt at holde ham i ro og du vil nok opleve nogle klagesange fra buret når energien har ophobet sig i den lille mis, pludselig kan 4 uger være meget meget lang tid, men i må opfinde en alternativ måde at aktivere ham inde i buret på, måske nogle drillepinde gennem tremmerne, gemme lidt godbidder under tæppet, en mus med catnip, ja det er nok nu du skal være lidt kreativ hvis han ikke skal hoppe for meget og holde sig i ro.
    Jeg skal indrømme jeg er glad for ikke at være i dine sko, jeg ville få maridt hvis det var min Smilla, hun ville sidde i det bur og skrige 24/7, Tøsen tror jeg ville være mere samarbejdsvillig.


  • #30   21. jan 2017 Jeg er oprigtig ked af, at i skal alt det igennem, og jeg håber rigtig meget, at det vokser sammen af sig selv.

    Det er ikke nogens skyld, at han er kommet til skade. Det sker desværre. Fedtmule ... øh Fønix troede også altid, at han kunne flyve. Og det giver altså nogle skrammer indimellem.

    God bedring med ham, jeg håber, at i kan holde ham nogenlunde i ro. Måske kan i låne et lidt større bur eller en mindre bakke et sted, så han kan få bakke inde i buret.


  • #31   21. jan 2017 På den sidste udstilling jeg var på købte jeg en showteaser med hjem til ham, så vi egentlig kunne lege lidt med ham når vi lå i sengen smiley Den er utrolig god nu her smiley

    Han har lidt legetøj inde i kassen og jeg bruger min tid med at underholde ham i buret smiley Han skriger ikke men han prøver at stikke benene ud og vapper til alt han kan komme til. Mit problem er at legetøj kun er sjovt lidt tid så skal jeg finde på noget nyt til ham -.-

    Mange tak Susanne smiley Jeg tro simpelthen ikke han vil bruge en mindre bakke hvis det er smiley Men vi har faktisk kigget lidt på hundeburer på zooplus og alt efter størrelsen er det mellem 250-700 kr og det synes vi ikke er helt så slemt hvis det er smiley Men han skriger i det mindste ikke af at være i buret smiley


  • #32   21. jan 2017 Det er altid noget han ikke beklager sig, men det er også kun dag 2, 4 uger er lang tid og jo friskere han bliver, jo mindre Dre ondt han får jo mere rastløs vil han desværre også blive, det er ikke for at tage modet fra dig. Men jeg har været turen igennem selv, ikke lige med akillessene men noget der ligner hvor katten skulle!E holde sig i ro. Ikke kun med Tøsen da hun havde lavet noget ved med det ene knæ hvor hun fik konstateret løse knæled men også med en tidligere kat der blev påkørt og fik slået bagbenet ud af hofteskålen.
    Katte er bare ikke særligt samarbejdsvillige når det angår at holde sig i ro. Dog vil jeg faktisk sige at min tidligere kat som blev påkørt?RT han var faktisk ret samarbejdsvillig, han fandt at det var fantastisk at få maden serveret hvor han må og blive båret rundt d og op på sofaen så han kunne ligge og putte, han blev et rigtigt luksus dyr, så da han blev frisk troede han at det skulle fortsætte og satte sig foran sofaen og bad os om at løfte ham op smiley smiley smiley Han kunne snildt selv uden at have smerter så det var ren dovenskab, for han gjorde det når han troede vi ikke så det smiley


  • #33   21. jan 2017 I øvrigt hvad med sådan en her?? http://www.zooplus.dk/shop/hund/hvalp_specielt/hvalpeloebegaard/247852
    Den findes i øvrigt i 3 størrelser: http://www.zooplus.dk/shop/hund/hvalp_specielt/hvalpeloebegaard
    Jeg kan huske at "Husk vildkattene" en gang havde sådan en til salg, men det er jo godt nok noget siden, det var dengang Lukas og søskende var killinger så hun har nok solgt den.
    Den er måske også for stor til jeres lejlighed det ved jeg ikke, men da der er net øverst var det måske bare et smart alternativ.


  • #34   21. jan 2017 Jeg har lige fået ham til at slappe af med at sidde og snakke med ham end til han er blevet liggende efter jeg er gået smiley Det bliver super hårdt at få ham til det når han mener han godt kan race rundt

    Jeg skal nok få det her til at fungere og jeg er stortset hjemme hele tiden nu her, så jeg kan holde øje med ham jo smiley

    Det er ikke en dum idé med sådan en der jo. Selv buret vi har lånt er lidt stort til vores lejlighed synes jeg smiley Men vi er blevet enige om at vores lejlighed bare må ligne lorte mens det her står på. Men han får både mad(tørt og vådt) og vand i buret og jeg tro han nyder han ikke skal fiske efter hans mad lige nu for det er der ikke plads til i buret.


  • #35   21. jan 2017 Ja, boligindretning må være på stand by i de næste 4 uger. Nu ved jeg ikke lige hvor stort buret, I har lånt, er, men måske kunne I selv bygge et stort bur af nogle brædder/lægter og noget hegnstråd.

    Hvis det vigtigste er, at han ikke hopper op, er det så muligt at fjerne adgangen til alle høje steder?... Så I ikke skal være så meget obs på ham hele tiden, når han er ude af buret. Det må være vældigt opslidende! smiley Du tager det flot, må jeg sige.


  • #36   21. jan 2017 Øv for den da, du har da været uheldig smiley
    Mine katte har ind til nu holdt til lidt af hvert, men jeg har tit været nervøs, særligt når der lyder et brag fordi de render ind i noget, eller drætter ned fra krassetræet eller hylderne, fordi de tumler vildt.
    Jeg håber virkelig at Milo bliver top dit igen, også selvom det bliver med lidt ekstra vægt på sidebenene smiley


  • #37   21. jan 2017 Buret vi har lånt af dyrlægen er ca. 52H x 45B x 75L af hvad jeg lige kan huske efter min lur(hvor MIlo lå oven på mig hele tiden smiley ), har haft hovedpine det meste af dagen så har ikke været fedt.

    Vi har ikke mulighed for at fjerne de steder han hopper op for så skal vi fjerne vores spise stole, og vores sofa smiley og det kan vi ikke rigtigt da vi skal kunne sidde ned selv også smiley


  • #38   22. jan 2017 Øv for en omgang. Jeg krydser fingre for Milo og hans videre helbredelse!

  • #39   22. jan 2017 Puha 3. dag i buret og i nat var han ikke tilfreds med buret så mig og kæresten har lagt os ned i fodenden så vi er tæt på ham og det virker til at få ham til at falde ned at vi kan snakke med ham smiley

  • #40   22. jan 2017 Puha smiley
    Det bliver nogle lange uger.....


  • #41   22. jan 2017 Stakkels Milo og stakkels jer.
    Det lyder til det bliver knogle meget lange uger, det er vist meget godt du kan blive hjemme hos ham lavet af tiden Heidi, men du skal nok vælge en gang imellem at gå nogle meget lange ture indimellem for ellers når han da at drive dig til vanvid, jeg ved det er hårdt og du har ondt af ham, men husk du gør det for hans eget bedste og det ved han ikke, men det gør du, det er ikke en straf.


  • #42   22. jan 2017 Ja det bliver nogen lange uger tro jeg smiley

    Men heldigvis skal jeg lidt ud ind imellem smiley Har stadig nogen møder på min skole og det som jeg skal til smiley Men ellers er jeg hjemme det meste af tiden faktisk smiley I det mindste så er han ikke så tæt af buret at han ikke selv går derind stadig. Hans mad og vand står jo også derinde smiley


  • A. I
    A. I Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 2 Følgere: 8 Svar: 326
    #43   23. jan 2017 Er der et roligt sted nær jeres bolig? Hvis ja, så:

    På med katte-selen og ud med Milo i favnen - Hvis begge mennesker følger med på en lille tur ude, skal det nok blive dejligt for jer alle tre! Bliv kun ude mindre end 5 minutter første gang, men gerne flere gange daglig, HVIS I kan holde ham!

    Selvfølgelig vigtigt, at han ikke springer fra jer, men hvis han ellers tager det roligt, så sæt jer ned lidt og lad ham snuse lidt rundt - Det giver vigtige input til en kat, der formodentlig ellers keeeeder sig bravt, når han ikke må hoppe rundt, som han plejer.

    De allerbedste hilsener og RIGTIG GOD BEDRING


  • #44   23. jan 2017 Han er ikke særlig vild med at være ude og i sær ikke i sele, vi har haft ham med nede i vores gård og jeg vil ikke have ham med ud så længe det her står på, eftersom det var en sådan tur ude på vores svalegang der var skyld i at det blev helt slemt med ham.

    Men jeg forstår skam godt din idé og det ville nok også fungere, hvis katten kunne klare det.


  • A. I
    A. I Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 2 Følgere: 8 Svar: 326
    #45   24. jan 2017 Altid bedst at forholde sig til præcis dén situation, der er smiley

    Måske kan I lære ham at gå i snor senere?

    Det ER en lettelse, at kunne tage sin kat ud med sele på evt. blot som sikkerhed for, at den ikke stikker af smiley

    Men husk at mange katte er gode til at vride sig ud af selen, hvis snoren er stram - så det er vigtigt at "følge med", hvis den skulle forsøge at smutte!

    De allerbedste hilsener og RIGTIG GOD BEDRING


Kommentér på:
Milo.... øv øv øv, hvile i 4 uger

Annonce