{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
812 visninger | Oprettet:

Kattebakke {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Jeg har næsten lige fået en lille maine coon killing, hun er sund og rask, super glad og fræk, har lige fået ormekur, og vi var ved dyrelægen igår for at få sundhedscheck etc.

Hun går også rigtig fint på kattebakken normalt, MEN noglegange kommer hun ud, med lort hængende, og slæber rumpen hen af gulvet.. Hvad kan det være? Hun har gjort det et par gange nu, og udover at det er uhygiejnisk, er jeg bekymret over at der er noget galt? Hun har LIGE fået ormekur, så tror ikke det er det. Men til gengæld giver jeg hende ret ofte godbidder, i form af kylling(rå og stegt)/tun/makrel, kan det være det?

Mvh
En bekymret killingemor (der ikke vil have lort på gulvet)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kattebakke
  • #1   8. feb 2017 Det kan nemt ske for langhårede katte, at noget hænger i bag i, selv når de er voksne.
    Min mco havde så meget pels bag i at han havde svært ved at holde sig ren, den måde pelsen lægger sig der omme, er forskellig far birmaerne, så hvis Manne ikke skulle stinke i perioder, så klippede jeg lidt af, lige netop det som knoldene hang fast i blev klippet, så hang det ikke fast næste gang.
    Manne og nu Røde har også nu og da fået opfrisket bagdelen med en klud eller en baby vådserviet, for særligt med vinterpelsen kan det være svært.
    Nu er din killing jo ung, og dens mor har jo hjulpet til, indtil den flyttede ind hos dig, og nogle killinger er ikke så grundige som andre, det kommer med alderen.
    Selvfølgelig skal du være opmærksom på om den har dårlig mave, men det kan du se i bakken og også lugte.


  • #2   8. feb 2017 Begge mine langhårede havde samme gene da de var små. Men deres afføring var heller ikke særlig fast/formet. Vi fik løst problemet ved at give et foder mod løs afføring. Mener at det var Royal Canin's Intestinal, der kan fås både som våd og tørfoder. De fik begge dele. Det kan købes hos nogle dyrlæger (i hvert fald hos vores) og på nogle dyrehospitaler. Desuden supplerede vi med CaniKur Pro. Det medvirkede til at de fik mere fast afføring, der ikke havde samme tendens til at hænge i pelsen.
    Men der har da været perioder dengang, hvor man lige måtte ud i håndvasken og klare toilettet smiley


  • Sidsel S
    Sidsel S Tilmeldt:
    jun 2016

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 39
    #3   8. feb 2017 Jeg har også i perioder klippet mine langhåret bagi. Det kan være løsningen i en periode

  • #4   8. feb 2017 Langhårspels kan give problemer især hos killinger, de skal lige lære hvordan de rengør sig, men man kan hjælpe dem lidt ved at klippe deres bukser lidt kortere.
    Jeg tror ikke problemerne skyldes nogle af de madvarer du nævner, dog har jeg en anelse svært ved at tolke ud fra det du skriver om killingen har hård mave ( normal mave) eller afføringen er en anelse mere blød end den burde være.

    Jeg vil dog knytte en kommentar til madvarerne. Rå kylling er fint, stegt kylling er også fint såfremt det ikke er krydret.
    Tun skal du passe på, for den indeholder mange tungmetaller som ikke er særligt godt for katte, og er det hun på dåse så er det ikke særligt godt da dåsetun indeholder salt, meget salt og det er slet ikke sundt for katte. Makrel hvis det er på dåse så igen indeholder det meget salt og igen er det ikke sundt og bør ikke gives særligt ofte.


Kommentér på:
Kattebakke

Annonce