{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Karakal
  • #1   11. feb 2017 Jeg kunne forestille mig, at der skal søges særlig tilladelse, eftersom det er et vilddyr. Med specielle indhegninger mm.

  • #2   11. feb 2017 Hvis du har søgt rundt om på nettet og ikke fundet noget om dette dyr, så har du ikke søgt særligt grundigt..
    Jeg tvivler stærkt på at dette du kan købes i Danmark, for det første pga det er et vildt dyr og det kræver særlig tilladelse at have vilde dyr, for det andet fordi den er en truet dyreart.

    Karakalen er et kattedyr, ja men jo ikke et domesticeret kattedyr, den bliver også kaldt en ørkenlos, og man kan jo heller ikke have en los som kæledyr i en lejlighed.

    Hvad er fascinationen ved at have sådanne vilde dyr som kæledyr??? Hvorfor kan vi mennesker ikke lade vilde dyr være vilde og lade dem leve i det element de trives allerbedst i, hvorfor skal vi blande os i deres livsførelse og dermed nærmest udrydde dem så de bliver en truet dyreart. Lad os nu iagttage de smukke dyr på afstand og lade dem være vilde.
    Jeg er også fascineret af den sorte panter, det har jeg været hele mit liv og har da også ønsket at kunne have sådan en som kæledyr, men jeg kunne aldrig finde på det for det ville være et kæmpe stort overgreb på sådan et dyr, det ville svare til at få et barn og holde barnet i despærret på sit værelse, det kunne man jo heller ikke finde de på hvis man er normal vel??

    Nå det var lige et lille generelt udbrud.


  • #3   11. feb 2017 Den hører også under truede dyrearter. Det gjorde den da for en del år siden. Der er nok andre regler i USA og der vil man muligvis kunne købe en for en formue. Jeg kan ikke forestille mig man må have dem her. i Danmark.

  • #4   11. feb 2017 En Karakal er ikke et kæledyr o.o

  • #5   11. feb 2017 Hvis de endelig skal importeres, så hører de hjemme i gode Zoologiske Haver.

    Jeg synes at du skal slå tanken ud af hovedet, der findes en anden race (kan ikke huske hvad den hedder) som oprindelig også er en vildkat, men som er avlet frem til en race som kan købes.
    Det er noget med at det er opdelt i kategorier - alt efter hvor farligt dyret er.


  • #6   12. feb 2017 Af hybrider kan du vælge mellem Toyger, Bengal, Savannah og chausie. Måske værd at overveje hvis du gerne vil have en kat med vildt look og blod i sig.
    http://tica.org/da/cat-breeds Her kan du se de 4 racer
    Der er også en race på 2 ud af 3 godkendels trin:
    SERENGETI

    Disse racer er lovlige at købe så længe du tager en der er over f4 så vidt jeg husker (altså vildkatten er mindst 4 generatioer ude)



  • #7   15. feb 2017 Nu er der flere der forslår hybriderne... Jeg synes, du skal prøve at tjekke hvor mange i USA der har nogle af dem tættere på den første hybrid, og hvor mange adfærdsproblemer de har med disse katte i alm. hjem, og så overveje hvad du mener om etikken bagved at skabe sådan en race smiley (For ikke at nævne hvor mange husmissere der mister livet fordi man partout vil have dem parret med en vildkatte-art)

  • #8   16. feb 2017 Jeg gik lige ind på den side der er linket til og jeg er faktisk forarget!

    Nederst blev de nyeste racer vist og jeg kunne ikke lade være med at læse histiorien bag hver race - og flg. gik igen og igen:
    (Navn) fik lyst til at skabe en ny race....

    Man leger sgu da ikke med gener!!!! Med alle de racer der var vist, så ligner det jo at nærmest alle krydsninger er tilladte.


  • #10   4. sep 2019 VikingSavannahs opdrætter Savannah katte.
    Vil gøre opmærksom på, at det i Danmark ER tilladt at holde 2 Generation Savannah kat.
    Vi er det første og eneste TICA registrerede Savannah katteri i DK, som har F2, F3, F4 og F5 Savannahs. Kan træffes via min side VikingSavannahs på Facebook.
    Mvh.Bodil Christensen VikingSavannahs


  • #11   5. sep 2019 Hvad er grunden til at hale en 2 år gammel tråd frem udover reklame for en katterace, som aldrig skulle have været godkendt?

  • #12   5. sep 2019 Alle har vel ret til at kommentere på en tråd, også selvom den er omkring 2 år gammel tænker jeg. Tilfældigt, som så meget andet læsestof, dukker dette opslag op, og mente derfor jeg havde lov til at korrigere den misforståelse, der stadig er omkring, hvad som er tilladt at holde i Danmark " også UDEN special godkendelse" ( også kaldet DWA licens). Vil derfor igen gøre opmærksom på at jeg, som siden 2014 er opdrætter af denne skønne katterace Savannah kat, ikke leverer noget jeg ikke kan stå inde for. Det gælder lige fra TICA registrering af mit katteri,,stamtavler, sundhedsgaranti, chip,vaccinationer osv. Alt hvad som der bør forefindes ved alle racekattekøb naturligvis.
    Desværre er mennesker som har fordømt Savannah katten, udelukkende fordi katten er hybrid, hvor er det trist at mennesker kan dømme ud fra dette synspunkt. Er ret sikker på at mine kattekøbere er ret imponerede over hvor dejlig en kat Savannahkatten er, og glæder mig til den dag hvor den også kan være en del af de danske racekatte "klubber"!!!!!!! Indtil da bliver alle mine katte registrerede og stambogført i TICA, Texas, USA, de vil nemlig gerne tjene pengene, og der er altid styr over tingene. Vil da også gerne have lov til at kommentere på ovenstående, at jeg reklamerer for en katterace som aldrig skulle have været godkendt...…. Dette er vel udelukkende et "temperamentspørgsmål" Vil ikke nævne nogle katteracer her, det er der vel ingen grund til. Måske skulle der arrangeres en foredragsaften omkring Savannahkatten inden så længe, det kunne jeg nemt arrangere, hvis interessen er der. Man er velkommen med spørgsmål og information via min Facebookside "VikingSavannahs". Mvh. Bodil Christensen. VikingSavannahs


  • #13   5. sep 2019 For det første er det ikke en tamkatterace. Den står ingen steder registreret som sådan. Desuden er det en hybrid. At blande tamkat og vildkat alene for menneskets fornøjelse er usmageligt. OG nu er tråden om karakal og ikke Savannah, så nok så malplaceret i en gammel tråd. Reklame skal du nok få, men nok ikke på den måde, du håber.

  • #14   5. sep 2019 I tråden var der både nævnt Toyger, Bengal, Savannah og Chausie . Og at det "vist nok først var tilladt efter F4".Det var egentligt dette som jeg kommenterede på!!!!!!!
    Og jeg synes for øvrigt at man bør sætte sig noget bedre ind i, hvordan vi opdrætter Savannah katte og det arbejde som lægges i denne passion for denne racekat, inden man udstiller sin uvidenhed.
    Vil samtidig pointere at Miljø og Fødevarerministeriet anser 2 Generation Savannah kat som tamkat, og derfor tilladt at have i Danmark.
    Troede egentligt at dette forum, var til for at hjælpe hinanden og ikke svine folk til. Det er jo latterligt synes jeg da!


  • #15   5. sep 2019 Jeg holder meget af katte og at se deres temperament udvikle sig.
    Nu har jeg læst lidt om F2 og kan se at du også har sådan et par stykker. Jeg har huskatte og jeg synes da, at det er noget underligt noget at krydse denne race / rundkørsel med en Serval.
    En underlig tankegang som den første opdrætter havde - og flere er jo så fulgt i sporene.
    Jeg undrer mig over hvordan du kan afsætte denne race. For mig at se, er det et statussymbol og ikke en kat til kæl.
    Typisk "Se mig" kulturen som vinder frem.


  • #16   6. sep 2019 Tænk alle de vilde katte, der har måtte lade livet, for at mennesket har kunne fået deres dybt egoistisk lyster styret.

    En F2 har aldrig været og bliver aldrig en tamkat !

    Trådstarter nævner KUN Karakal og ikke et eneste ord om Savannah.


Kommentér på:
Karakal

Annonce