{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kattens sovesteder
  • #1   16. feb 2017 Hvor katten sover bestemmer den selv, det er ikke noget man som ejer på nogen måde kan bestemme eller lokke katten til.
    Måske sov han i din seng i starten fordi han havde brug for trygheden, nu er han blevet voksen og selvstændig, så trygheden har han ikke behov for i samme o gang mere.
    Måske har han fravalgt din seng fordi du sover uroligt eller han får det for varmt sammen med dig i sengen.

    Min den ældste sover i min seng sammen med mig hver eneste nat, jeg må indrømmeat nogle gange nu med jeg godt ønske hun valgte ikke at gøre det, hvorfor, jo for det første så om so mdr er jeg ved at omkomme af varme, for hun vil ligge helt tæt og er bare en kæmpe varmeovn at have ved siden af sig, for det andet, hun vejer 10 kg og hun mokker så nogle gange kan jeg nærmest ikke bevæge mig fordi jeg har fået tildelt så lidt plads i sengen. Men omvendt så syntes jeg jo også det er lidt hyggeligt smiley

    Men til svar på dit spørgsmål, nej der er ikke noget du kan gøre for at få ham til at ligge i sengen igen, hvis han ikke vil så vil han ikke.


  • #2   16. feb 2017 Tusind tak for svar, jeg ligger uroligt så det kan godt være at det er derfor smiley

  • #3   16. feb 2017 Ja det er nok forklaringen så, katte gider ikke blive forstyrret i deres søvn hele tiden så finder de er andet mere roligt sted.

    Du kunne måske forsøge at sætte et kradsemøbel op ved siden af din seng som har en hængekøje eller en hylde h og han evt gider at ligge, så er han jo tæt på dig og det kan jo være lige så hyggeligt hvis du blot lige kan række ud efter ham og nusse ham når du vågner.

    Ved ikke om det er muligt eller om det evt er noget han gider, men et forslag smiley


  • #4   16. feb 2017 Han har et mega stort kradsetræ i stuen som går næsten op til loftet så jeg tror ikke at det vil hjælpe med et mindre på mit værelse smiley

  • #5   16. feb 2017 Det afgør du jo det var blot et forslag.
    Grunden til jeg forslog det var at jeg ved der er en bruger herinde som har en hylde lige oppe over hendes hovedpude hvor hendes ene kat sover på den hylde når hun ligger i sengen, så når hun vågner så kigger hun lige op i kattens ansigt som kigger ned på hende.

    Og jeg tænkte bare at den ide kunne man måske kombinere med et kradsemøbel eller lignende så katten måske ville opholde sig i nærheden af sengen hvis det var det du ville.
    Min den yngste elsker at ligge i sin hængekøje og der er jo en del kradsemøbler der har hængekøjer så hvis din kat også kunne lide det så var det en mulighed.

    Sover din kat ikke i sig kradsetræ i stuen fra tid til anden?? Begge mine sover ofte i deres kradsetræer og havde jeg er i soveværelset tror jeg også det ville blive brugt til at sove i.

    Men igen det var blot et forslag hvis du ville prøve at få din kat til at sove tæt på dig i sengen .


  • #6   16. feb 2017 Jeg tror heller ikke du kan gøre så meget for at få katten til at sove i sengen. Vores den ene sover næsten altid på en pude imellem os , den anden kommer op og får en lille snak ved sengetid, men hun hopper ned på hundens pude og sover sammen med hende. Hun sover aldrig i sengen

  • #7   16. feb 2017 Forstår dig godt. Det er hyggeligt med en kat i sengen smiley
    Hos os rykker vores katte med os rundt i lejligheden om vinteren. Altså sådan at forstå, at når vi står op og går ind i andre rum, så dukker de op - efterhånden som de vågner - og placerer sig i nærheden af en af os. Når vi går i seng, rykker de ind i soveværelset eller (for den enes vedkommende) ligger på en stol lige udenfor, så de har styr på hvor vi er. (Den ene skal ligge i arm til jeg vender mig. Så kan hun klare sig med fodenden).
    Det jeg forsøger at sige er, at mon ikke din kat foretrækker at være i nærheden af dig? Og gør den det, så er det om at finde et møbel som den kan lide at være på - og så placere det indenfor rækkevidde af din seng.
    I øvrigt er det min erfaring, at jo mere opmærksomhed jeg giver mine katte om dagen, jo mere opmærksomhed får jeg igen. Glemmer jeg f.eks. at sige farvel når jeg går (og vi snakker også ganske kortvarigt), kan især den ene (Dante) blive lidt fornærmet. Sådan ala, hvis du er ligeglad med mig - er jeg heldigvis også helt ligeglad med dig.... Mens hvis jeg mange gange dagligt går hen til ham og nusser ham hvor han ligger, så "klæber" han mere efterfølgende. Så der er måske også en sammenhæng. Tænk over om du kan give mere opmærksomhed på din kats præmisser.
    Ps.: Måske kan du friste med en lille "godnat-godbid" der udleveres i sengen smiley


  • #8   16. feb 2017 Min rødtop sover hvor han vil. Eks kradsetræ, kontorstol, vindueskarm med varme fra radiator, sengen i fodenden, på et skab i soveværelset, tørretumbler.

  • #9   16. feb 2017 Og naturligvis på et tæppe under sengen smiley

  • #10   16. feb 2017 Heidi : Jeg har faktisk været inde på nettet og kigge efter et kradsetræ til mit værelse smiley
    Hanne: jeg har prøvet at lokke med en godbid men han skrider når han har spist den :). Jeg kan godt følge dig i det med at han kan blive fornærmet, jeg bor 2 steder, det første halve år vi havde ham gad han ikke at snakke med min mor hver gang jeg skulle tilbage til det andet sted, mig var han dog aldrig sur på :). Min mor filmede den ene gang jeg tog tilbage, ham sad og miavede foran hoveddøren. Jeg tror forresten ikke at jeg kan give ham mere opmærksomhed, jeg snakker med ham hele tiden og nusser han hele tiden smiley


  • #11   17. feb 2017 Du kunne måske bruge sådan en her, over sengen/i nærheden eller noget lign., når du ikke har så meget plads.

    http://www.zooplus.dk/shop/kat/katteseng_kattepude/haengekoeje/vaegseng/538041


Kommentér på:
Kattens sovesteder

Annonce